Gjest Gjest_Karen_* Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Nå er jeg litt lei meg. Har en søster som skal feire sin 40 årsdag og inviterte familie og venner med på helgetur. Jeg takket nei fordi jeg den aktuelle helga er alene med barna. Det medfører at jeg da må kjøre alene 5-6 timer (alt etter hvordan det klaffer med ferjene) etter jobb på fredag med tre barn i bilen. Søndag blir det samme veien hjem... Syns dette var langt og lenge. Bør jeg ha dårlig samvittighet? Hun er ikke blid...
Gjest Simpatia Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Jeg går ut ifra at din søster utmerket godt vet hvilke helger du har barn og hvilke helger du har barnefi. Ja, så da vet hun jo også at hun har valgt en helg som er vanskelig for deg. Men på den annen side... Invitasjonen kom vel ikke akkurat i gå...? Du kunne kanskje ha planlagt litt du også. Bedt om fri fra jobb tidligere denne fredagen slik at du fikk bedre tid? Alliere deg med resten av familien (bor dere på samme sted?), slik at dere kan kjøre sammen? Kanskje få barnevakt? Bytte helg med barnefaren? Mulighetene er mange... Men jeg tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for din søster. Hvis hun blir sur så får det stå for hennes regning. Som sagt så har hun valgt en helg hvor hun vet at du har ungene. Men hun har vel at flere ting å ta hensyn til når hun planla 40-årslaget sitt... Kan du ikke så kan du ikke. Men sørg for å forklare henne nettopp hvorfor hvis det er så at du ikke vil at det skal bli dårlige vibber mellom dere!
Gjest graceland Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Hun har vel ikke bare deg å ta hensyn til når det gjelder planlegging. Dersom du har mulighet til det, så bytt helg med barnefaren!
Gjest StockDama Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Evt du kan dra å feire med henne neste helg? en liten feiring bare dere to? middag ellerno i den dur.
Gjest Frysepulver Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Jeg hadde blitt veldig skuffet dersom min søster ikke kom i bursdagen min, gitt...
Gjest Gjest_MONA_* Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Nei, ikke ha dårlig samvittighet du, hun burde forstå at det blir vanskelig for deg ! Hun blir nok fort bli igjen og som sagt over så kan jo dere to ta en liten feiring senere:)
Gjest Gjest_karen_* Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 trådstarter her... Min mann er utearbeidende, så vi er ikke skilt...Fikk invitasjonen for snart en uke siden, og feiringen er fra kommende helg. hadde snakket med henne på forhånd om at jeg syns det var langt og om vi ikke kunne finne noe som vat nærmere.
la Flaca Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Om det var min søster hadde jeg lurt på hvor mye hun hadde engasjert seg for å finne barnevakt før hun takket nei. Til alle tre, eller kanskje ett av barna. Det burde vel ikke være helt umulig? Siden både du og barnefaren sannsynligvis har et "barnevakt-nettverkt" rundt dere. I motsetning til par som bor sammen, kan være mye vanskeligere å få fri ei helg for dem.
la Flaca Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 (endret) Svarer siste innlegget ditt; ei ukes varsel sier meg at dette ikke er snakk om et stort arrangement. Det er jo tatt på sparket. Da kan man ikke forvente at alle kan stille opp, søsken eller ei. Endret 30. september 2007 av la Flaca
Gjest Blondie65 Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det er kort varsel og langt borte og da må hun regne med at det kan bli nei fra flere. Du kan jo sukre pillen litt med en "søster bursdag" for dere to når mannen din er hjemme igjen?
Gjest irritert Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Nei, du bør ikke ha dårlig samvittighet? Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Dårlig samvittighet er noe tull!! Hvis søsteren din blir sur så er det hun som er teit, og tenker bare på seg selv, og har null forståelse for din situasjon. Ærlig talt, sure søstre altså... Hadde hun vært en snill søster så hadde hun sagt "ååå så dumt, men jeg skjønner deg godt, vi kan heller treffes en annen gang"......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå