Gjest lucky!74 Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 påstår en veldig kjent hudlege, Dr Bondevik(søk så finnes siden til klinikken hans). Han sier at huden ikke får puste når vi tar på krem og at vi eldes fortere når vi "lukker igjen huden. Fukt skal visst bare brukes ved tørr hud. Vi skal visst bruke krem med høy faktor isteden.
Gjest lucky!74 Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Allikevel selger kona bl.a. kremer. Hadde håpet på en diskusjon rundt dette med bruk av kremer eller ikke hehe. Dårlig respons gitt!
Saeria Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 OK. Jeg bruker krem for fet hudtype og har, nå som jeg har funnet de riktige produktene, god nytte av de. Jeg blir ikke lenger så blank i panna og småkvisene holder seg unna i mye større grad. Jeg bruker også krem beregnet for eksem, men den er av typen legemiddel, så det blir vel annerledes.
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 OK. Jeg bruker krem for fet hudtype og har, nå som jeg har funnet de riktige produktene, god nytte av de. Jeg blir ikke lenger så blank i panna og småkvisene holder seg unna i mye større grad. Jeg bruker også krem beregnet for eksem, men den er av typen legemiddel, så det blir vel annerledes. Jeg skulle gjerne ha funnet en bra krem for fet hud... Hva bruker du? Egentlig har jeg kombinasjonshud tror jeg, men produkter for den typen ser ikke ut til å gjøre det noe bedre - kanskje heller motsatt.
Saeria Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Jeg har en krem fra babor med q-10 og Dermalogicas oil control lotion som jeg bruker på t sonen.
Gjest ?? Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 påstår en veldig kjent hudlege, Dr Bondevik(søk så finnes siden til klinikken hans). Han sier at huden ikke får puste når vi tar på krem og at vi eldes fortere når vi "lukker igjen huden. Fukt skal visst bare brukes ved tørr hud. Vi skal visst bruke krem med høy faktor isteden. Det må være en merkelig lege. Faktorkremer er like mye kremstoffer i som fuktighetskremer En solkrem derimot tetter mer porene enn en god fuktighetskrem En god fuktighetskrem tetter ikke porene i det hele tatt. Og fukt trenger stort sett all voksen hud Men man får stort sett hva man betaler for
Gjest lucky!74 Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Det må være en merkelig lege. Faktorkremer er like mye kremstoffer i som fuktighetskremer En solkrem derimot tetter mer porene enn en god fuktighetskrem En god fuktighetskrem tetter ikke porene i det hele tatt. Og fukt trenger stort sett all voksen hud Men man får stort sett hva man betaler for kremen fra MD med faktor 15 tetter ikke porene.
Gjest marihan Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 påstår en veldig kjent hudlege, Dr Bondevik(søk så finnes siden til klinikken hans). Han sier at huden ikke får puste når vi tar på krem og at vi eldes fortere når vi "lukker igjen huden. Fukt skal visst bare brukes ved tørr hud. Vi skal visst bruke krem med høy faktor isteden. Akkurat.. jaja, han får bare mene det han. Jeg kommer til å fortsette med fuktighetskrem ja
Gjest Opa Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 Tørr hud trenger krem/fuktighet for å ikke utvikle eksem.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har verdens tørreste hud, så det gjelder tydeligvis ikke meg uansett, så jeg kunne ikke brydd meg mindre
Miel Skrevet 1. oktober 2007 #12 Skrevet 1. oktober 2007 Hvis jeg skal være helt ærlig mot meg selv, så vet jeg jo at det egentlig, rent logisk, må være det beste for huden å gjøre minst mulig med den. La den være helt i fred, ikke bruke verken såpe eller andre renseprodukter, kremer eller sminke... De problemene og behovene huden vår har er jo skapt av oss selv - hvis man ser på disse menneskene som lever på steinaldervis totalt isolert fra resten av verden, har de jo aldri kviser for eksempel... Men jeg er ikke noe mindre forfengelig enn gjennomsnittet (kanskje heller litt mer... ), så å legge om til steinalderhudpleie er overhodet ikke noe alternativ. Jeg prøver å bli litt mer bevisst på hva jeg egentlig kliner i trynet mitt, da, og unngå produkter med de "verste" ingrediensene i hvert fall.
Grønt blad Skrevet 1. oktober 2007 #13 Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Jeg bruker fuktighetskrem. Huden min blir utsatt for mye forurensning o.l., og jeg tror den har det mye bedre med enn uten. Kjøper hudkrem på apoteket, og føler meg trygg på at den ikke inneholder mange skumle ingredienser. Spesielt om vinteren trenger huden min fuktighet, hvis ikke blir den supertørr... Selv om huden egentlig klarer seg fint, så tror ikke det er så farlig hvis vi hjelper den litt. Hadde vi levd i steinalderen hadde ikke huden blitt utsatt for all forurensningen, stress(tror jeg), sur nedbør m.m. som vi har i dag. Hvem har ikke sett bildet av denne jenta. 17 år senere ser hun slik ut, fortsatt vakker, men preget av et hardt liv (og uten fuktighetskrem som bekytter...) Endret 1. oktober 2007 av Grønt blad
Miel Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Selv om huden egentlig klarer seg fint, så tror ikke det er så farlig hvis vi hjelper den litt. Hadde vi levd i steinalderen hadde ikke huden blitt utsatt for all forurensningen, stress(tror jeg), sur nedbør m.m. som vi har i dag. Nei, det er jo akkurat det jeg sier, det er behov/problemer vi har skapt selv. Endret 1. oktober 2007 av Miel
Saeria Skrevet 1. oktober 2007 #15 Skrevet 1. oktober 2007 Vi har heller ikke et steinalderkosthold. Langt der i fra. I tillegg lever vi betrakelig mye lenger, da vi ikke er i den situasjonen at vi "knapt" har begynt å leve på toppen av næringskjeden og ikke som byttedyr. Jeg tviler på at steinaldermenneskene hadde porselenshud, da livet på den tiden var krevende når det gjaldt å dekke basisbehovene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå