Gå til innhold

Personvekt/badevekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg ny vekt da den jeg har måler ulikt hele tiden

Den er digital. Jeg veier forskjellig fra forskjellige plasser i leiligheten. Gulvet er litt skjevt...har nok noe med det å gjøre.

MEN jeg blir jo veldig usikker når jeg på kjøkkenet veier noe annet enn på badet...???

Hva burde jeg satse på?

Hva med disse som måler BMI, vann, fett etc? Bare bløff??

TAkker for svar :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som måler BMI måler riktig hvis du har lagt inn høyde. BMI er nemlig bare vekt/(høyde*høyde). Noen av vektene estimerer også fettprosent, men de er ikke helt nøyaktige for det er ikke alle faktorer som fanges opp av en slik vekt med mindre du skal ha en svindyr spesialmaskin.

Min vekt er OBH Nordica sin vekt som også estimerer fettprosent, jeg er veldig fornøyd med den, anbefales. Skal se om jeg finner link.

Skrevet

Jeg har denne Tanitavekten som heter BC 532 og den er jeg godt fornøyd med. Det viktige er imidlertid å veie seg på kvelden etter at du har drukket normalt mye veske (vann) i løpet av dagen. Rundt 20 er en fin tid å veie seg på. Da blir det minst feilmargin.

Legger ved en link her. http://engros.nordicfitness.no/fitnessvekter/cms/125

Denne vekten vant også en konkurranse for en tid tilbake i KK eller et liknende blad. De hadde minst feilmargin og var enklest i bruk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...