Szondi Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Jeg har en sønn som snart er 20 mnd. Helt siden han begynte å krabbe har han vært høyt og lavt fra morgen til kveld. Han har så godt som aldri tid til å sitte stille, og han skal alltid plukke på noe. Er det normalt å være såå aktiv hele tiden? Og er det noen som har noen råd om hvordan jeg kan få ham til å slappe litt av? :søvn:
momo Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Datteren vår var sånn fra hun starta og krabbe og fram til hun var ca 3 år. Hun var høyt og lavt og ute så bare løp hun hele tiden. Har ikke så mange tips til hvordan roe ned. Kan jo prøve og leke litt rolig lek med han. Lese for han. Er det noe han liker og se på tv. Vil bare si at det blir bedre, for oss så ble det lit bedre for hvert år og nå er hun 6 år og er mye roligere. Hun er fortsatt aktiv, men nå på en mer posetiv måte.
ATV Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 høres ut som de fleste andre unger det her ja
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Ja det er helt normalt. Har ei jente som var overaktiv da hun var baby frem til skolealderen. Kunne ikke dra på besøk nesten ikke, for da måtte jeg springe etter henne hele tiden , for hun fiklet og dro i absolutt alt. Hun var høyt og lavt!På cafe var det også slitsomt!Mens de andre ungeen satt i ro så rev hun ned kaffekopper og duk hele tiden En slitsom tid ja, men det roer seg som regel etterhvert når de nærmer seg skolealderen. Hun er fortsatt aktiv men er ungdom nå
la Flaca Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Det er mer vanlig at gutter er sånn i småbarnsalderen enn jenter. Merker vesentlig forskjell på mine ihvertfall. Jeg har en av hvert kjønn, 1.5 og 3 år, og de er en håndfull for tida ja. Var nesten på gråten da jeg var på apoteket med dem for å ta ut en resept forrige uke, de er helt håpløse. Og er jeg bundet opp med noe annet er det umulig å få dem til å respektere at det ikke er ok å rive ned butikken. Det hjelper å finne frem håndarbeid de kan holde på med i stolene sine ved kjøkkenbordet, da sitter de rolig ganske lenge. Tusjer, fettstifter, maling, perler til eldstemann, kanskje noen lekebiler etc. Og kutte ut alt søtt. Inkludert yoghurt og druer. I tillegg kjøre på med frisk luft og fysisk aktivitet. Og så sier jeg til meg selv " hang in there, det blir bedre!".
Szondi Skrevet 30. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Det hjelper virkelig å høre at det ikke bare er meg som sliter. For det tærer virkelig på psyken noen ganger. Men det blir nok bedre med tiden, ja. Har en på 4 mnd også, men han virker heldigvis mye roligere.
asterix Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Helt vanlig. Både jentene og guttene mine har vært sånn.
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Det er mer vanlig at gutter er sånn i småbarnsalderen enn jenter. Hos meg så er det motsatt. Jenta mi var kjempeaktiv mens guttene mine har vært kjemperolige
Gjest lillebøll Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Prøvd å få han til å se en film? Byggmester Bob er vel for den alderen. Lære han å sitte litt i ro.
asterix Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Prøvd å få han til å se en film? Byggmester Bob er vel for den alderen. Lære han å sitte litt i ro. Er det noe barn i våre dager ikke trenger så er det vel å lære å sitte mer i ro. Det er vanlig at små barn er aktive, heldigvis. De roer seg ned helt av seg selv etterhvert som de blir eldre. La ungene utfolde seg og oppfordre dem til aktivitet heller enn å bremse den.
Gjest s.n Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Jenta mi var også slik. Er fortsatt aktiv, selv om hun har begynt på skolen. Vær mye ute med ungen - la han boltre seg på lekeplasser, klatre i trær etc. Dattera mi er ramsterk og har en kroppsbeherskelse mange kan misunne henne. Resultat av ikke å stå stille lang tid av gangen!!! Ser ikke for meg at hun noen gang blir pianist - det heller mot idrettsutdøver!
Chihiro Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 Eldstemann her (2 år) er også sånn. Alltid i aktivitet. Det beste for ham er å få boltre seg masse utendørs, slik at han får brukt kroppen og blir sliten. Da vil han gjerne sitte i sofaen med oss og lese e.l. etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #13 Skrevet 2. oktober 2007 Fra datteren lærte å krabbe har hun også klatret! Jeg kunne ikke la henne være alene i to sekunder før hun klatret opp i bokreolen, eller opp i vinduskarmen. Hun fylte opp akebrettet med sølevann, og kledde av seg fordi hun ville bade (i påsken, minusgrader ute, og hun var ca 19 mnd), jeg var opptatt med å trøste broren som hadde falt på ski... Det ga seg da hun begynte på skolen. Jo, du har nok en absolutt normal 2-åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå