Donpedro Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Babyen vår har lagt seg når vi skal pakke ut julegaver. Pakker man inn gavene til barn som overhodet ikke forstår konseptet? Vet at mange barn liker å leke med papir, men det kan man jo gjøre når som helst.
momo Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din er. men her så kommer vi til og pakke inn pakker og vi åpner alle pakkene når han er våken så han og får vært med. Han er 8 mnd til jul. Samme gjorde vi med snuppa som var 6 mnd på julaften.
Donpedro Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2007 (endret) Mulig jeg er kald og kynisk, men jeg ser ikke helt poenget med å gjøre det når de er våkne, for vår del. Han legger seg ca 19.00, og vi starter middagen kl 17. (Er under 1 år) Endret 29. september 2007 av Donpedro
Chassi Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Første jula til snuppa vår var hun knappe 3 mndr. Logisk nok ble gavene til henne pakket opp av oss. Året etter, når hun var litt over 1 år fikk hun pakke opp (les: rive opp) gavene like etter middagen (før hun la seg). Når hun var litt over 2 år skjønte hun mer ut av "jul = gaver" og fikk pakke opp alle sine gaver, med stor entusiasme og papir over hele stua Kynisk og kald? Nei, vil ikke si det. Mer praktisk. Gjør som du føler for det du Til neste, eller året etter vil h*n skjønne mer av "konseptet" jul ja.
Furstina Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Vår son var nästan 1 år första julen och jag vet inte om han förstod principen. Kanske gjorde han det. Han märkte i alla fall inte att han inte fick några julklappar från mamma och pappa - för SÅ kalla var vi. Vi räknade med att han skulle få saker så både han och vi var mer än nöjda, och i stället för att köpa något han inte behövde, eller märkte att han fick DÅ, som vi dessutom skulle behöva transportera både hemifrån och hem igen så lät vi bli. Lillasyster fick dock julklappar första julen, trots att hon knappt var två månader. De var inpackade. Men det berodde väl mest på att storebror nu var medveten om julklappar och hur det "fungerar"
Gjest Tex Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Mine unger har fått innpakkede julegaver bestandig, og har alltid vært med til de har stupt av trøtthet. Den første julen var de to og fire mnd gamle. Har aldri vært nøye på leggetiden i jula...
Samba Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Hmmm....dette må jeg si jeg ikke har tenkt over.... Før nå. Men poden kommer til å være 11 måneder. Jeg tror nok vi vil prøve å få ham med på deler av kveldskosen, ved å antageligvis flytte middagen en time fram, slik at han kan få være med på noe av gave"styret".
Lizzee Skrevet 30. september 2007 #8 Skrevet 30. september 2007 Barnet forstår kanskje ikke konseptet når de er så små. Men det er vel heller ikke poenget - at de skal forstå konseptet. Min eldste sønn var 10 måneder første gang han feiret jul. Vi spiste også middag kl. 17. Og leggetiden hans var som regel kl 19-19.30. Men denne kvelden tok vi ikke det så nøye. Han var overveldet av juletre og lys og pakker. Han forsto selvfølgelig ikke konseptet... Men det er veldig koselig da for foreldre og besterforeldre å se hvordan barnet reagerer på alt. Han fikk en kjempestor pakke med en sånn bil han kunne sitte på og også dytte foran seg. Papiret var kjempespennende - og esken var spennende - og det som var inni var han overbegeistret for. Han hadde hektiske roser i kinnene og store øyne hele kvelden. Og sovnet sliten og fornøyd et par timer senere enn vanlig. Og vi har masse fine bilder fra den kvelden og gode minner.
Helen Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Den første julen har mine unger vært 11 mnd, 7 mnd og 6 mnd. De har bestandig fått være med å feire julekvelden, vi har ikke vært så nøye med leggetiden på en slik kveld. De har også fått pakkene sine innpakket, selv om vi har måttet hjelpe de å pakke ut.
Donpedro Skrevet 30. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. september 2007 Å være nøye på legge tiden er ikke peonget. Mer at man risikerer å ha en unge som sutrer og gråter i tiden etter han skulle vært lagt. Furstina: jeg har også vurdert å ikke gi none julegave, han får jo ting både av oss og andre hele tiden uansett. Det jeg tror jeg skal gjøre er å "gi ham" noe av det vi alt har kjøpt på salg, som han ikke har fått enda pga for liten. Av besteforeldre skal han ønske seg klær og nytt bilsete. Og noen leker drysser det nk inn uansett...
Tusenfryd Skrevet 30. september 2007 #11 Skrevet 30. september 2007 Vi har vært nøye på det hele tiden vi, både til jul og bursdag selv om ungne ikke forsto - vi pakker ordentlig inn, gaver er fra mor og far og ting skal være skikkelige i våre øyne. Det er andre der også - og vi synes innpakkete gaver er hyggelige. Det er en del av jul og bursdag og gjør vi alt som vi vil ha det fra begynnelsen så er det greit.
Chiquita Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Vi har vært nøye på det hele tiden vi, både til jul og bursdag selv om ungne ikke forsto - vi pakker ordentlig inn, gaver er fra mor og far og ting skal være skikkelige i våre øyne. Det er andre der også - og vi synes innpakkete gaver er hyggelige. Det er en del av jul og bursdag og gjør vi alt som vi vil ha det fra begynnelsen så er det greit. Vi også... Litt koselig med bilder av "ordentlige pakker" når det er jul også Og det ang leggetid og ev sutrete onger. Man holder da ikke barna oppe lenger bare fordi de SKAL være oppe lengre. Men dersom barna ikke viser tegn til å være trøtte, så trenger man da vel ikke være så blånøye med leggetiden denne kvelden. Altså - så lenge barnet er fornøyd. Mellomstemann var 7 mnd den første jula hans. Han ble kjempetrøtt allerede under middagen, så han la seg før vi åpnet pakkene. Da tok vi bare pakkeåpningen for ham dagen etterpå. Eldstemann var 11 mnd den første jula hans, og han holdt ut LANGT over vanlig leggetid.
Susan Sto Helit Skrevet 1. oktober 2007 #13 Skrevet 1. oktober 2007 Vi kommer til å pakke inn gavene til jul, men det er jo dels fordi vi er hos besteforeldrene, og at det da er stas for oss andre. For meg er det å ikke pakke inn gavene fordi ungen ikke forstår noe av det litt som å ikke pynte barnet fordi det ikke forstår noe av det. (Det siste er det vel nesten ingen som ikke ville gjøre.)
Minni-Mus Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 Barnet forstår kanskje ikke konseptet når de er så små. Men det er vel heller ikke poenget - at de skal forstå konseptet. Min eldste sønn var 10 måneder første gang han feiret jul. Vi spiste også middag kl. 17. Og leggetiden hans var som regel kl 19-19.30. Men denne kvelden tok vi ikke det så nøye. Han var overveldet av juletre og lys og pakker. Han forsto selvfølgelig ikke konseptet... Men det er veldig koselig da for foreldre og besterforeldre å se hvordan barnet reagerer på alt. Han fikk en kjempestor pakke med en sånn bil han kunne sitte på og også dytte foran seg. Papiret var kjempespennende - og esken var spennende - og det som var inni var han overbegeistret for. Han hadde hektiske roser i kinnene og store øyne hele kvelden. Og sovnet sliten og fornøyd et par timer senere enn vanlig. Og vi har masse fine bilder fra den kvelden og gode minner. Enig med dette!! Har ikke tenkt over jula så mye ennda. Men jenta vår blir 1år ved jul og leggetiden er ca 19.30 nå. Hun kommer nok til å få være oppe helt til hun viser tegn til å være trett og utilpass. Kommer definitivt til å pakke inn gavene, For hun elsker papir og rive osv. Blir nok stor stas og gøy for henne og oss å åpne pakker osv.
Donpedro Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg skjønner at det er gøy å åpne pakker. Men innpakkede pakker skal han da også få. Vi har besteforeldre og andre som alt nå har begynt å handle inn til jul - så jeg antar junior er den som uansett får mest. Er mer gavene fra oss foreldre jeg lurte på. Blir litt rart å pakke inn, når det tross alt er vi som skal pakke opp - kanskje tilogmed etter at junior har lagt seg. Er så mye gaver på julaften uansett, og det er ingen andre barn tilstede, så at de ikke skal reagere trenger man ikke tenke på. Vi får se hva vi gjør. Han skal nok ha på seg finklær uansett. Ikke for hans skyld, men for vår. Synes ikke det kan sammenliknes med om han evt får noen gaver som ikke er pakket inn.
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg kjøpte ikke julegaver til mine da de var bittesmå
deschanel Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 Når guttungen var baby pakket vi inn gavene,hans første jul var han 6 mnd gammel. Han skjønte jo ikke opplegget han,itillegg sov han vel da vi åpnet pakkene Og på hans andre og tredje jul var det papiret som var mer spennende enn innholdet. Som regel husker ikke barn noe fra de 3 første leveårene,så sånn egentlig er det ingen vits vil vel noen si.Men for oss var det øyeblikket der og da som var moro.Og vi foreldre vil jo huske det,så koselig sånn sett da
Snuppelure Skrevet 1. oktober 2007 #18 Skrevet 1. oktober 2007 Vår sønn fikk pakker med papir på julaften. Han var da 5 mnd og elsket å rive i det fine papiret! Har en fantastisk video fra julen i fjor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå