Gå til innhold

-)Kloramfenikol øyedråper(-

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg endelig hos lege og fikk undersøkt øyet mitt. Har ikke synlige tegn på øyeinfeksjon, men fikk Kloramfenikol øyedråper som jeg skal ta til og med mandag rimelig mange ganger om dagen :o

I stad drypte jeg meg første gang, og ca 5 minutter etterpå fikk jeg *braske mine bramseil* en særdeles ufyselig og pyton smak i svelg / nesehuleområdet! Dette var ubeskrivelig ekkelt og var 10 x verre enn smaken av nesespray....

Er det en så voldsom connection mellom øyne og svelg ?

Er det "naturlig" at det skal være slik ? Dvs. har noen andre her opplevd det samme ?

Skal snuse litt på felleskatalogen etterpå, men tviler på om det står noe der.

Siden disse er antibakterielle, så lurer jeg også på om det helst ikke bør komme ned i svelget ? Eller ?

Jeg fikk i meg en Snickers is innkjøpt i all hast, for å få vekk smaken da jeg nesten brakk meg et par ganger.... *brrrrr* Tipper det smakte py i ca 25-25 minutter.

Takknemlig om noen har noen ytringer :D

Diva :briller:

Videoannonse
Annonse
Gjest Suzanne
Skrevet

Jeg husker jeg begynte å tenke over kroppens huler og ganger. Det smaker heavy og er sikkert ikke bra å ha i svelget, men husker at det funket - ganske kjapt tilogmed, trøst deg med det.

Suz

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om, høres heller ikke så godt ut da...... :-?

Ble litt nyskjerrig jeg nå å leste i felleskatalogen (1998) hvor det står:

Gastrointestinale bivirkninger: Kvalme, oppkast og diare.

Så jeg vet ikke jeg, kanskje det har en sammenheng. :D

Jeg har opplevd å få ekkel smak i svelg av nesedråper, men ikke øyedråper......du er sikker på du hadde i rett hull......... :ler:

Gjest Kinga
Skrevet

Det du opplever er helt normalt. Tårekanalene i øynene har forbindelse med bakre del av nesehulen. Fra nesehulen kan dråpene dermed renne både ut nesen og bak nedover i svelget.

Igrunnen viser det bare at tårekanalene dine ikke er tette, men funker som de skal. Mange med betennelse på øynene opplever at også tårekanalene er tette, og vil dermed ikke kjenne den smaken du har kjent.

Vibeke

Gjest Anonymous
Skrevet

:oops: :oops: ehh... å jeg skal liksom vite dette da..... :oops: :oops:

Skrevet

Jeg har opplevd å få ekkel smak i svelg av nesedråper, men ikke øyedråper......du er sikker på du hadde i rett hull......... :ler

:hoho::hoho:

Hihi, ville tro det ja :D

Skrevet

Tusen takk alle sammes :D

Godt å vite at det er normalt,- phuii! Var litt engstelit.

Får imidlertid ta øyedråpene snart igjen og passe på å ha en kanne med saft i umiddelbar nærhet :-)

Jaja,- da får jeg bare hive meg over dagens første dose meg øyedråper :D

Diva : - )

Skrevet

definitivt normalt, ja!

vær glad du slipper de ufattelig ekle røde (!) øyedråpene jeg fikk i frankrike en gang. sammenlignet med dem er kloramfenikol nesten godt.

arbeidet i barnehage før, og har virkelig vært gjennom nok øyeinfeksjoner for resten av livet. og ikke faen om jeg skal pådra meg noe sånt i frankrike igjen...

Skrevet

Usj!

Det hørtes ikke særlig godt ut nei :lol:

Fikk utrolig nok ikke den vonde smaken igjen i stad :-?

Kanskje jeg har blitt immun ? :ler:

Jaja. Ska`kke klage på det dah....

Kan være fordi jeg spiste mat og drakk saft etterpå.... (?)

:D

Skrevet

Takk skal du ha :D

Trenger det....*snufs*

:lol:

Diva :)

• 9 år senere...
Skrevet

Hei! Sikert gammel tråd dette, men jeg kjenner godt til dette med ond smak etter drypping med kloramfenikol, og det er helt naturlig som noen skriver lenger opp her. Jeg blir til og med litt dårlig av magen av de, noe som er rart med tanke på at det kun er små dråper. Uansettt, poenget mitt er at hvis man holder haken ned i mot brystet en stund etter at man har tatt øyedråper eller nesespray, så "smaker" det mindre. Tar noen minutter før vesken når halsen da, men klarer man å holde hodet litt nede, vil det smake mindre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...