Gjest jålemor Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 barnet mitt skal i bursdagselskap til en jente fra barnehagen som fyller tre år idag. barnet mitt er litt yngre. dette er første gang noe slikt arrangeres, så det er mange ting jeg lurer på... er det meningen at jeg også skal være tilstede under selskapet, eller skal jeg bare levere og gå? det blir jo mye mas for foreldrene til bursdagsbarnet. bleieskift og trøsting av unger de egentlig ikke kjenner... jeg vil jo aller helst gå, egentlig. men jeg aner jo ingenting om hvordan dette gjøres... i invitasjonen sto det kun tidspunkt og adresse, men jeg hadde trengt en brukermanual i tillegg...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Det jeg gjør med mine barn på 2 og 3 år er at jeg er med dem i bursdag. Det er mange andre foreldre også. Med så små barn er det jo endel styr, og jeg tror mange foreldre er glade for litt flere hender til å sjenke brus og tørke rumper Det pleier å være veldg kos å g i barnebursdag. Der treffer men jo foreldrene til de andre barna i ungenes liv også.
Myrthel Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Rundt her er det iallefall vanlig å følge barna sine til de er 4-5-6 år. Det kommer jo litt ann på barna, og på hvor godt de kjenner bursdagsbarnet og foreldrene. Er det til en nabo, kan en 4 åring (som selv har lyst - og som du stoler på at er grei) gå alene. Er det til noen ganske fremmede, har vi valgt å følge. Det er helt vanlig. Tilogmed i første bursdag etter skolestart, var det et par tre mamma`r som var med hit. Syntes ikke det er noe rart. Barn er forskjellige. Noen trives alene tidlig, noen syntes det er utrygt.
Gjest Elastica Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Spør foreldrene hva de helst vil. Jeg har opplevd begge deler, og mye kommer jo an på barnet ditt også. Mange så små synes det er tryggest å ha mor eller far i nærheten, og da er det greit å være tilstede. Andre kan ikke vente med at foreldrene skal gå igjen fordi de synes det er stas å gå i ordentlig bursdag. Jeg har alltid sagt at de kan være tilstede hvis de vil, men at jeg gjerne påtar meg serveringsjobb, bleieskift o.l. hvis barnet ønsker å være alene.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Jeg har pleid å se etter om det er andre foreldre der. Er det ikke det, så går jeg hjem og slapper av en time eller to på sofaen... AAAAH, DEILIG :D
Gjest jålemor Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 takk for svar de andre foreldrene var der, så da ble naturligvis jeg også. veldig hyggelig, egentlig. spiste kake og drakk kaffe, og lo av de søte små som lekte. de andre foreldrene er endel eldre enn meg, og en god del mer etablerte kan man si, men det var ikke så farlig som jeg trodde, gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå