Gå til innhold

Utdrikkingslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så smått begynt å planlegge utdrikkingslaget til min beste venninne, og lurer litt på hvor mye jeg kan forvente at folk er interessert i å betale for å være med.

Hva er vanlig? De to tidligere utdrikkingslagene som har vært i gjengen har ligget på ca 500,- + egen drikke. Men det var for noen år siden da var vi alle studenter. Nå har alle bortsett fra meg kommet seg ut i full jobb. Vi er i alderen 26-30 om det har noen betydning. Flere jeg kjenner har vært i utdrikkingslag i sommer hvor de har betalt rundt det dobbelte. Dette er jo min beste venninne, så for min del kan vi gjerne betale såpass mye. Men det er jo ikke sikkert alle føler det sånn. (jeg skal selvsagt høre med noen av venninnene som skal være med, men tenker at jeg kommer til å få endel forskjellige svar så kan være greit å vite litt om hva som er vanlig).

Om noen har tips til aktiviteter i Bergensområdet så tas det også imot med takk :) (noe aktivt som alle kan være med på. Spabehandling, fallskjermhopping osv hvor bare bruden gjør noe og resten står og ser på er ikke aktuelt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes 500.- er altfor mye jeg.Hvis noen hadde krevd 500 for å bli med i et utdrikkningslag til en litt "perifer" venninne..hadde jeg kanskje takket nei...

Kommer jo litt an på om det er aktiviteter man selv skal delta i . f.eks go.kart o.l.....da er det jo greit. Men hvis det er 500.- hver for at bruden skal på spa + fallskjerm osv.osv...mens man selv bare skal "se på"...nei...det har jeg ikke sansen for.

Jeg har mest sansen for utdrikkningslag hvor man låner (av familie/venner?) en hytte og så drar venninnegjengen dit for en helg med god mat og drikke. Synes man ikke trenger å gjøre mer utav det....

Man skal jo gi gave til brudeparet også da...som kommer helt utemnom.

Skrevet

Som det kommer fra fra dere (synes jeg :) )kommer det an på hvor nær eller fjern man er i forhold til den som skal drikkes ut. Men jeg synes kanskje at 500,- ikke var så sykt mye. Og hvis det skal brukes til noe som alle kan være med på, er det jo enda bedre. (Selv om jeg godt kunne betalt en liten del av beløpet til noe som bare den som skal drikkes ut, kan være med på. Kanskje 100-200?) Men jeg tror det er veldig individuelt for oss alle sammen.

Du tar dessuten opp et veldig relevant poeng. Noen har faktisk bedre økonomi enn andre. Er man i full jobb har man som regle bedre økonomi enn om man f.eks. studerer. Dermed kan det være vanskelig å si noe om hva folk vil være villig til å betale. Kanskje du kan ringe litt rundt og høre med hver enkelt? Si noe som at det ikke er noe fast enda, men at du har lyst til at flest mulig skal kunne være med. Og dermed må vite sånn ca. hva folk mener er greit.Men det er bare et forslag.

Også noen forslag til hva man kan gjøre... det er også veldig individuelt hva man liker å gjøre. Men jeg tenkte umiddelbart på Paint Ball, eller sånn laserkrig.. Har vært med på laserkrig, og det var veldig gøy. Et kjempebonus at man faktisk ikke får vondt! MEn er jo ikke alle som liker det. Dessuten husker jeg ikke hva det koster.

Da søsteren min hadde utdrikningslag lagde vi lunch hjemme hos hun som var forlover. Hvis man er passe mange (?? hvor mange er det..??) kan alle ta med et pålegg hver eller noe. Så blir det ikke veldig dyrt. Skikkelig koselig. Tror forloveren fiksa vin. Men man kan jo eventuelt dele på også denne kostnaden. Vi hadde ikke så mye, for vi skulle ikke bli fulle, bare kose oss.

Andre forslag:

Man kan lage et grillparty. Kanskje ikke så veldig spennende. Men koselig.

På kvelden kan man enten gå ut og danse eller lage litt liv i stua.

Dra på en helgetur på en hytte. Kanskje noen har hytte, eller at noens foreldre har hytte? Så slipper man å leie.

Bowling

Sjekk ut: http://www.utdrikningslag.no/

Kanskje du finner noen tips der?

Lykke til! :tommelsmil:

Skrevet

I de utdrikningslagene jeg har vært har vi betalt mellom 300-500 kr per pers. Da har vi satset på mest "felles" for alle sammen, dvs gokart, paintball, kanopadling og badestamp etc. Det er nok riktig som du sier at det har mye å si hvilken fase i livet man er i. Jeg er nok i samme fase som deg (25-30 og fast jobb), og synes godt jeg kan betale 500 kr for å være med på et utdrikningslag der det er lagt inn elementer som alle får være med på. 1000 kr er kanskje litt mye :klemmer:

Skrevet

Jeg har kun vært med på 500 kr, og kunne ikke tenkt meg å betalt så veldig mye mer. Men 500 syns jeg er greit..

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg synes 500 er en maksgrense.

Jeg arrangerte ett i sommer og da kom det på 300 pr. person. Hadde aktiviteter alle var med på og kjøpte inn masse drikke til alle. Mat stod jeg for, unntatt lunsjen, men der fikk vi gode rabatter. Folk hadde med seg drikkevarer til kvelden, men hadde de ikke hatt det ville jeg ha hatt mer enn nok. Står endel i kjøleskapet ennå.

Eneste jeg angrer på var at jeg ikke var "streng" nok mot folk som meldte avbud dagen før/samme dag. Disse betalte mindre/ingenting, noe som gjorde at jeg fikk regningen deres. Ikke kult, så vær påpasselig så du får de pengene du skal ha.

Skrevet

Jeg var med på et utdrikningslag for ei venninne, som krevde ganske mye reise for alle som var med (foregikk på geilo, de fleste bodde i Oslo/Bergen), og gikk over en hel helg.

Mener vi betalte 1000 kr hver, men da fikk vi MYE for pengene. Bruden ble henta i Oslo og fikk div. merkelige oppgaver der før hun ble kjørt oppover. Alle nodde "gratis" i lånte hytter, og når vi kom frem om kvelden fikk vi nydelig middag , med masse god drikke, champagnefrokost dagen etter, 1 times ridetur for alle, ble så kjørt med hest og vogn til Dr.Holms hotell hvor vi spiste 3retters lunsj på terassen (drikke betalte vi da selv), og så fikk bruden 1 times spa-behandling mens vi fikk bruke bassenget, boblebadet, bastuene osv i spa-avdelingen fritt og fikk servert smoothies der, før bruden ble hentet med motorsykkel av en far til en av jentene som var med, og ble kjørt en runde. I mellomtiden ble vi kjørt med drosje tilbake til "hovedhytta". Da slappet vi av, før det var god middag på kvelden, med tilhørende drikke og fest etterpå. Hadde og mange artige leker med bruden, feks at alle hadde skrevet en historie om seg og bruden, anonymt, og så skulle bruden lese det høyt og gjette hvem det var fra.

På søndagen var det frokost (uten champagne denne gangen) før alle dro hjem igjen :) Syns det var helt greit med 1000kr for dette!

Skrevet

Jeg syns også 500 er en grei pris. Men som bokormen skriver er det opplegg for alle sammen og alle får mat, drikke, overnattning kan det være greit og strekke seg lenger.

Kommer jo også ann på hvor mange som kommer i utdrikkningslaget, er det kun 5 stk blir det ikke mye penger av 500,- men er man 15 så har man masse penger og bruke.

Jeg har vært med i utdrikkningslag som har kosta 500 og da fått 3 måltider, overnattning og leie av buss og jeg har vært i et som kosta 600,- der det kun var reker og loff og bading i boblebad. Ikke så kult og bruke penger på.

En ide til utdrikkningslag er og kontakte et treningssenter og se om man som gruppe kan leie en instruktør og ha en yogatime. Morsomt for alle og en fin måte og starte dagen på.

Skrevet

Ok, tydelig at 500,- er maks for de fleste her. Jeg er vel egentlig enig i at det er passe sum, selv om jeg tror enkelte glemmer litt hva de selv får igjen for det og sånn sett kanskje burde klare å betale noe mer. Som jeg skrev så er aktiviteter hvor bare bruden gjør noe uaktuelt. Det skal være en artig dag for alle, ikke bare for bruden. I det siste jeg var i fikk vi lunch, middag, endel drikke, go cart og badeland for de 500,- vi betalte. En vanlig lørdag med bytur er jo ikke gratis det heller. En skal jo også da spise, og gjerne kjøpe drikke til vorspiel og på byn. Putter en på litt inngangspenger til et utested så er en raskt oppe i samme summen, om ikke mer.

Jeg får høre litt med deltagerene. Jeg kjenner bare ca halvparten. "Min" halvdel vet jeg ikke har noen problemer med 500,- (vi har jo tross alt betalt det før da vi alle hadde dårligere økonomi), men jeg vet jo ikke hvordan de andre stiller seg. Jeg vil jo ikke at det skal bli så dyrt at folk sier nei til å komme.

Takk for svar dere :)

Skrevet

Curling er også morro. Dere kan leie bane med instruktør for 200 pr. snute. Da får dere opplæring ca 45. minutter og curletid ca. 1,5 timer. Det er bare å ringe iskanten.

Skrevet

Dersom man må reise til en plass for å være med på laget syns jeg 500,- er en maksgrense, da man i tillegg må betale for reise og en plass å bo. Skjer det en plass hvor alle bor fra før av og opplegget er bra kunne jeg ha strukket meg lengre.

Skrevet
Curling er også morro. Dere kan leie bane med instruktør for 200 pr. snute. Da får dere opplæring ca 45. minutter og curletid ca. 1,5 timer. Det er bare å ringe iskanten.

Det hintet faktisk bruden om igår, hun hadde sett ett innslag om det på BTV. Det er absolutt aktuelt :) Takk for innspill om pris og hva en får igjen for det. Var faktisk innom Vestkanten sine sider tidligere idag for å finne ut av det, men linken til Iskanten fungerer ikke.

Skrevet

Jeg var der i forbindelse med bursdag og vi hadde det veldig gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...