Gå til innhold

Bindreklame på tv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er bare glad de har gitt opp denne: "det er såååå tynt, du må bare prøve det" (eller noe i den duren).

Men noe må de vel si i disse reklamene :roll:

Hva med: "Gjør jobben, Always"

Er de NØDT å lage en hel filmsekvens? JEG løper i alle fall ikke til butikken og kjøper ett merke foran et annet pga dårlige reklamer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... og når jeg først er så godt i gang kan jeg nevne en ting til:

Det er MYE billigere å bruke tøybind. Jeg betalte 1000 kr. for mine. Disse varer i år etter år -jeg kjøpte 10 vanlige bind, tre truseinnlegg og to nattbind. Jeg har mensen i ca. 3-4 dager, og dette rekker fint. Allerede etter litt under et år sparte jeg inn investeringen.

JA til tøybind!!! :wink:

Nelle :briller:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg bruker kun Always nattbind de 3 første nettene, bruker tamponger resten av perioden.

Hvor kjøper du tøybind Nelle?

Minnie

Skrevet

Interessant det der, Nelle. Jeg husker at du har snakket om dette før.

Du hadde en link hadde du ikke? Jeg er litt gira på å prøve - selv om jeg må bruke både bind og tamponger - hvis ikke blir det lekkasje. Joda, uansett.

Hva hindrer forresten lekkasje i de bindene? I kjøpebindene er jo plasten bidragsyter på dette punktet...

Skrevet

Minnie: Jeg kjøpte mine bind i Sverige (bestilte over nettet). Jeg lette litt rundt her i Norge også, men fant ingen som var gode nok (etter min smak).

Tusenfryd: Jeg vet ikke hva som er inne i bindene og hva det er som hindrer lekkasje -jeg vet bare at det er miljøvennlig og at det ikke er plastikk. Jeg har aldri opplevd lekkasje etter at jeg begynte med tøybindene -men nå blør jeg ikke så veldig kraftig heller, med unntak av dag nr. 1. Da blør jeg endel, men har som sagt aldri opplevd lekkasje. Kanskje trikset er at tøybindene sitter mye bedre i og med man fester vingene med trykknapper? Synes absolutt du skulle prøve Tusenfryd.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Har du ikke en link?

Minnie

Skrevet

Jepp, jeg er i tenkemodus - absolutt. men hva gjør du når du er borte da? Jeg er ofte bortreist et par dager i slengen... små plastposer? Ja, det høres jo greit ut det. Hmm... men du, linken må jeg ha. Den hadde du sist.

Skrevet

Måten man tar med seg bind på når man er vekk fra hjemmet:

Se for dere bindet -med vinger i hver side som har små trykknapper. Man bretter fremste del av bindet mot midten. Så bretter man bakerste del av bindet oppå der igjen. Så bretter man vingene inn mot midten, og fester trykknappene i hverandre for å holde det hele på plass. Man sitter da igjen med en liten firkant, og mensblodet ligger da inni på en måte -så man ikke kan se det. Jeg kjøpte en liten tøypose/veske som jeg putter de brukte bindene i. Denne lille tøyposen har jeg i veska -til jeg kommer hjem og kan få vasket. Enkelt og greit. Jeg pleier også å brette sammen ubrukte bind til små firkanter -da kan jeg enkelt putte et bind i lomma når jeg skal på do på jobben f.eks. Den sammenbrettede firkanten har ca. samme størrelse som et uåpnet Libresse-bind (som er pakket i enkeltpakker).

http://home.swipnet.se/ecosoft/prodsv.html

Skrevet

Takk, Nelle :P

(men svamen kommer jeg ikke til å kjøpe - holder meg til vanlige tamponger...)

Skrevet

Vet nøstebarn i bergen har tøybind.

www.nostebarn.no

Skrevet

Sånna reklamer irriterer meg noe helt for j******

Kvinner med mensen fremstilles som skittne og ekkle og dette er helt feil!

En ting jeg har lurt på: Hvem er disse brød-huene som stiller opp i slike reklamer og spiller "ekkel menstruerende kvinne"??????

Skrevet
En ting jeg har lurt på: Hvem er disse brød-huene som stiller opp i slike reklamer og spiller "ekkel menstruerende kvinne"??????

Det har jeg også lurt på :ler:

Gjest Donna
Skrevet

huff kan ikke helt forestille meg å drive å vaske blodige bind .....

og blir det ikke litt ekkelt og slimet liksom?

men det er jo absolutt verdt å tenke på at bind burde lages slik at de brytes ned ....for så mye som det brukes og kastes er det nok ikke bra for miljøet .... :-?

jeg bruker helst tamponger ....(de der svampene såg rett og slett ulekre ut .....) også om natten. Når jeg blør lite hender det at jeg går uten også (hvis jeg er hjemme ...) da er det bare å gå og tørke litt av og til .....for det er sikkert bra og lufte ut litt der nede også ....

synes jeg blir klam av å bruke bind jeg ... :o men bruker det av og til for å varierer .....helst når jeg blør lite .....

da jeg gikk på skolen fikk vi noen pakker sendt hjem fra libresse med prøver i ....(husker de godt ..i papp - såg ut som en dongeribukse :ler: ) det var flaut husker jeg :oops: Jeg fikk aldri noen opplæring hjemme i at man burde vaske seg nøye og slikt ...det fant jeg liksom ut etterhvert ....(synes også det ble lettere med hygienen etter at jeg begynte å shave der nede ....mindre kliss liksom :wink: )

synes man godt kunne hatt mer om dette på skolen ..for slik reklamene fremstiller det så er jo mensen noe fryktelig fælt og skummelt noe ...

ble nokså forbausa da jeg snakket med en gutt som sa han hadde ikke noe imot sex når jenta hadde mensen :o for det kunne jeg liksom ikke tenke meg selv engang .... virker liksom så grisete ...(søren og tror de reklamene har påvirket meg jeg ....og så jeg som har mensen nå ..usj ..må løpe ut og vaske meg litt tror jeg ...tenk om noen kan lukte set :roll: )

:ler:

Skrevet
jeg bruker helst tamponger  også om natten.

Trodde ikke det var bra og bruk tamponger om natta, jeg!

Trodde egentlig at man bare skulle bruke bind da!

Eller er det jeg som har misforstått noe??

Skrevet

Joa, Marianne - men det bindet er ikke laget som holder meg tørr i hvert fall - om jeg ikek skal bruke tampong - noen av oss må bare. Bra eller ikke.

Skrevet

Trodde ikke det var bra og bruk tamponger om natta, jeg!

Trodde egentlig at man bare skulle bruke bind da!

Eller er det jeg som har misforstått noe??

Hvis man skifter ofte nok skal det ikke være et problem, eneste er kanskje at slimhinnene i skjeden ikke har godt av det. Jeg setter på vekkerklokken og står opp og skifter tampong når jeg skal jeg.

Skrevet

MarianneE:

Jeg har en venninne som får utslett av å bruke bind. Hun har snakket med legen om det og han sa at så lenge hun husket å skifte tampongene ofte er det helt greit å bare bruke tamponger - også om natten. Men tamponger skal sitte i max 8 timer, så man bør skifte med en gang man våkner og ikke sove for lenge...

Skrevet

Uff...glad jeg ikke er så plaga med det!

Det må være kjipt og ha så mye mens at man ikke klarer seg igjennom en natt!

Skrevet

Er helt ening. Slike reklamer kunne vi gjerne ha blitt spart for.

Skrevet

Bind, tamponger og skifting...

Får meg til å tenke på to situasjoner der jeg hadde vært på byn.

Ene gangen kommer jeg hjem og tar på meg bind, våkner om morningen og det går opp for meg at jeg glemte tampongen!

Andre gangen skulle ikke dette skje igjen, husket ta ut tampongen - men glemte bindet :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...