Gå til innhold

Bindreklame på tv

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Hva synes dere om den "flotte" nye alwaysreklamen, som sier at med always føler du deg frisk og ren, slik at du tør å være i nærheten av andre...?

Jeg blir så provosert!

Mensen er naturlig, ingen sykdom (for de fleste), og ikke noe å skamme seg over. Jenter som er bekymret over utseendet har nå ytterligere en ting ved kroppen sin å skamme seg over. Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ALLE bind reklamer irriterer meg.. De er skrekkelig tåpelig og dumme.... Så jeg er så enig så enig med deg...... :Nikke:

Å med ett sånn budskap som den du nevner: Tør å være i nærheten av andre??? *rister oppgitt på hodet*

Vet ikke hva annet jeg kan si.... :-?

Skrevet

Er enig, Donpedro.

Irriterende med produsenter som skaper problemer for å få oss til å føle oss dårlig - for så å måtte "ordne opp" - noe som de selvsagt kan hjelpe oss med!

Bindreklamene gir jo inntrykk av at om vi bare kjøper f.eks. Libresse, så får vi et helt nytt, fantastisk liv.

Har fremdeles muskelsmerter og hodepine jeg... :P

Vi får bare huske på at dette er salgstriks, og at vi vet best selv... Mager trøst etter provoserende reklame, I know. ;)

Gjest Poirot
Skrevet

Mer presist så sier den vel noe sånn som at du nå kan være så nær andre som du selv ønsker og samtidig slippe å være redd for sjenerende lukt.

(Filmen er om jenter på togtur, og hun ene har mensen, men tør å gå forbi en kjekk mann fodri hun bruker always. Stønnnnn)

Grrrrrrrrrrr :x

Skrevet

*fnis*

Dævven, modige jenter gitt... :roll:

Vet du, jeg lurer litt på hvem som sitter og lager disse reklamene, jeg.

Er det menn? Menn med kjærester som er kronisk plaget med PMS?

Eller er det kjærestene - altså jenter (hentet fra div. legekontorer) som blør 40 liter hver dag, og virkelig tror på dette?

Hadde selv vært litt interessert i å lage en realistisk reklame mener jeg, skjønner liksom ikke helt hvor de får ideene fra engang...

Skrevet

Noen bind og tampoenger er faktisk så bra at du har det bedre når du har mensen enn når man ikke har det kan man få inntrykk av... Også for en selvtillit man får... :sjarmor:

Jennifer

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Helt enig med deg, Donpedro!

Bindprodusentene "for-ekler" mensen, og lager løsninger på problemer som i hvertfall ikke jeg har. Jeg er ikke redd for at noen skal "kjenne lukt" av meg når jeg har mensen! Da skal de i så fall komme temmelig nære og uten klær, og det er det bare en som får! :ler:

Nei, i følge bindreklamene må vi visst få opp øynene jenter, og innse fakta: Vi lukter fryktelig vondt, vi kan egentlig ikke ta bussen når vi har mensen, for da kommer vi litt for nærme andre mennesker.. Tenk hvis de skulle kjente stanken fra oss!!! Og vi kan i alle fall ikke bevege oss i søvne!! Med mindre vi bruker always da. Eller kanskje Libresse...

Nei huttetu. De kan spare seg for ny viten om kvinner og mens, og i stedet bare selge oss nødvendige bind og tamponger...

:ler:

Gjest Poirot
Skrevet

Vet liksom ikke om en alt for realistisk reklame hade vært så tiltalende, heller...

Se for deg vising av oppsugingsevnen med litt rødt slim med klumper i...*fnis*

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Hmmm.... Hadde gjerne ikke vært så delikat med klumpete rød væske akkurat... men rød, hvorfor kan den ikke være rød? De heller jo alltid blå, klar væske på bindene sine! :) Blått er bare for Märtha, og hun er jo gravid, så hun trenger det vel ikke.... :ler:

De hadde bare ikke trengt å gjøre så mye utav reklamene sine. Holder det ikke å bare si: "Se her, her er vårt nye bind. Sånn ser det ut. Håper du liker det." Men det er jo ikke sånn reklameverdenen funker.

Men det hadde spart oss for dustete bindreklamer!

:ler::ler:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Dette med mensen og å være redd for lukt er ikke noe nytt- jeg har en bok med gamle reklameannonser i og da jeg fikk se denne tråden minte det meg om noe i denne boken.

I en reklame for Saba-bind (fra rundt 1965) står det "Har du husket å skifte?" og i annonsen er det bilde av en dame som er i frisørsalongen. Videre sier reklamen at "lukt kan fort oppstå når De har menstruasjon, derfor er det viktig at man husker og skifte bind ofte nok.... videre står det at "da gjør de hverdagen mer behagelig for deg selv og for andre, også Deres friserdame. Saba bind er så rimelige at man har råd til å skifte ofte"

Dette med mensen, skittenhet, lukt og hygiene er dessverre ikke noe nytt- men mange jenter i dag har elendig hygiene- også under mensen.

Minnie

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg kan jo legge til at det eneste som gir deg 100% sikker beskyttelse, ingen sjanse for lukt ved god hygiene nedentil og som gjør at du kan bevege deg så fritt som du ønsker er tamponger.

Minnie

Skrevet
Dette med mensen' date=' skittenhet, lukt og hygiene er dessverre ikke noe nytt- men mange jenter i dag har elendig hygiene- også under mensen. Minnie[/quote']

Og er man ikke nøye med hygienen - så hjelper det nok ikke å skifte bind/tampong ofte heller. Hygienen er viktig - mens eller ikke!

Vanlig daglig hygiene holder det - selv om man har mensen! Men - det blir jo litt ekstra-arbeid da......disse dagene!

Men jeg er helt enig - denne type reklame er med å gjøre mensen til noe som er unaturlig og stygt! For oss som har hatt mensen noen ganger (i løpet av de siste 30 år f.eks. :roll: ) så er det noe vi lærer "å leve med" . :briller:

Jeg skjønner jo at unge jenter er utrygge og usikre til å begynne med - men det er jo "helt høl i hue" å fortelle dem at hvis de ikke bruker Always så kan de ikke være i nærheten av folk! :evil:

Hilsen Usikker

Skrevet
Jeg kan jo legge til at det eneste som gir deg 100% sikker beskyttelse' date=' ingen sjanse for lukt ved god hygiene nedentil og som gjør at du kan bevege deg så fritt som du ønsker er [b']tamponger.

Mulig det gjelder for deg Minni - men det gjelder ikke for meg.

Jeg må bruke bind i tillegg jeg.........lekkasjer skjer hos meg når jeg blør som mest. Også tamponger avgir lukt om de ikke skiftes ofte!

Så for min del må jeg si at tamponger slettes ikke gir noen 100% beskyttelse! :-? Dessverre!

Men - om det funker for noen så er jo det flott for disse da! 8)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Så for min del må jeg si at tamponger slettes ikke gir noen 100% beskyttelse! :-? Dessverre!

Okay, sikker beskyttelse for de aller fleste jenter da :wink:

Minnie

Skrevet

Jeg legger stort sett ikke merke til hva som blir sagt i disse reklamene. Synes det er rart at noen klarer å la seg provosere av bindreklame.

Skrevet

Jeg har hørt folk si "gleder meg til jeg er ferdig med mensen så jeg kan dusje igjen" :sjokk:

Det er mange jenter som har dårlig hygiene under menstruasjon, og jeg har ved flere anledninger kjent "menslukt" av flere.

Skrevet

Dersom mensen ikke hadde vært ekkel i det hele tatt, - så ville det heller ikke vært behov for sånne reklamer....

W

Det gjelder og tenke seg om en gang til....

Skrevet

Starie... en gang så satt jeg på Patagonia... (mange år siden)... og da kom det ei skrulle og satte seg, - lukter du noe spurte hun.... lukter du noe tenkte jeg, hva skulle det vært?

- Og dermed peker hun ned mot skrittet og sier at hun ikke har skiftet på noen dager og lurte på om det sjenerte....

W

Kvinnfolk.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg har hørt folk si "gleder meg til jeg er ferdig med mensen så jeg kan dusje igjen" :sjokk:

ÆÆÆÆSJ!! (KG trenger ett spyfjes ikon)

Det er mange jenter som har dårlig hygiene under menstruasjon, og jeg har ved flere anledninger kjent "menslukt" av flere.

Det har jeg også- en lukt av metall- helt motbydelig.

Minnie

Skrevet

WHAT ?????

YUK :o

Det er grose hvis folk har så drålig hygiene,- jeg personlig dusjer omtrent 2 ganger om dagen og vasker meg for hver gang jeg skifter bind. Noe annet kunne ikke falle meg inn disse dagene :roll:

Hygiene er prio 1!

Grøsse........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...