Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompisene til samboern min røyker hasj.

Bare jeg hører at det er guttetur på ferde blir jeg småhysterisk og nervøs. Jeg vet at samboern min tar avstand fra det, er jo tross alt han som har fortalt meg at vennene hans røyker når de er på turer sammen.

Har jeg rett i å bli sinna og bekymret pga dette? Jeg er totalt motstander av alt som heter "stoff"

Jeg er redd for at festene skal ta litt for mye av...

Jeg stoler på samboern min, men er likevel litt bekymra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at du er bekymret, og du har all rett til å ta avstand fra det. I tillegg bryter man faktisk norsk lov om man røyker hasj. Men til syvende og sist er det din samboers valg om han vil røyke eller ikke, det valget kan du ikke ta fra ham. Slik du skriver det, så har han allerede valgt at han ikke vil gjøre det. Og om festene skulle "ta av", som du sier, og han likevel prøver så er det faktisk ikke verdens undergang. Det er ikke skadelig og røyke hasj av og til i små mengder. (Hadde han røykt hver uke så hadde jeg heller blitt bekymret!)

Skrevet
Jeg forstår at du er bekymret, og du har all rett til å ta avstand fra det. I tillegg bryter man faktisk norsk lov om man røyker hasj. Men til syvende og sist er det din samboers valg om han vil røyke eller ikke, det valget kan du ikke ta fra ham. Slik du skriver det, så har han allerede valgt at han ikke vil gjøre det. Og om festene skulle "ta av", som du sier, og han likevel prøver så er det faktisk ikke verdens undergang. Det er ikke skadelig og røyke hasj av og til i små mengder. (Hadde han røykt hver uke så hadde jeg heller blitt bekymret!)

Han tar fullstendig avstand, hadde han ikke gjort det hadde jeg ikke klart å være sammen med han, eller stolt på han. Høres kanskje dum og uvitende ut, men vet at man kan utvikle schisofreni/psykiske problemer av hasjrøyking.

Han kommer ikke til å gjøre det, men liker ikke at han henger med de andre... Selv om jeg selvsagt aldri vil nekte han det. Sånt gjør man jo bare ikke.

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg kjenner mange som tar litt av hvert, men det betyr ikke automatisk at jeg gjør det. Typen din kan være som meg på det området, sier han at han ikke bruker det, så får du bare stole på han.

Skrevet

Ja jeg har bestemt meg for det, og ikke pese på han heller når han har vært sammen med dem, men jeg syns det er tungt uansett. Heldigvis er det ikke så ofte de drar på sånne turer som inkluderer overnatting.

Skrevet

Jeg synes du skal stole på samboeren din. Blant voksne folk pleier det ikke å være ett problem at personer i samme vennegjeng har ulikt syn på rusmidler.

Skrevet

Du stoler jo ikke helt på han når du er bekymra....

Du bør gi han den tilliten når du vet han tar avstand fra det.

Skrevet
Du stoler jo ikke helt på han når du er bekymra....

Du bør gi han den tilliten når du vet han tar avstand fra det.

Nei da gjør jeg kanskje ikke det. Men er mest bekymra for at det skal skje noe alvorlig enn utroskap. Om de røyker seg stein på hyttetur, er det ikke damer tilstedet heller. Men jeg har holdt på å dø i brann, så er bare redd for samboern min.

Jeg er også redd fordi han lot seg friste til å røyke hasj. Da vet jeg at han er i stand til å tøye grenser. Han er deprimert, og fikk en dårlig opplevelse av det. Så da skjønner dere kanskje hvorfor jeg er redd for han. Dette handler kanskje ikke om tillit...

Jeg er redd fordi han sliter med selvmordstanker i blant.

Skrevet
Nei da gjør jeg kanskje ikke det. Men er mest bekymra for at det skal skje noe alvorlig enn utroskap. Om de røyker seg stein på hyttetur, er det ikke damer tilstedet heller. Men jeg har holdt på å dø i brann, så er bare redd for samboern min.

Jeg er også redd fordi han lot seg friste til å røyke hasj. Da vet jeg at han er i stand til å tøye grenser. Han er deprimert, og fikk en dårlig opplevelse av det. Så da skjønner dere kanskje hvorfor jeg er redd for han. Dette handler kanskje ikke om tillit...

Jeg er redd fordi han sliter med selvmordstanker i blant.

Kanskje han burde oppsøke en psykolog? Bedre å være føre var...

Skrevet (endret)

edit: han burde vel ta seg en psykologtime som skrevet.

Endret av Snasen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...