Ambassadør. Skrevet 2. oktober 2008 #101 Del Skrevet 2. oktober 2008 Så en usynlig kjempe hadde en bolle i ovnen? Kanskje ikke den mest overbevisende skapelsesberetningen, men det finnes sikkert noen som er enda mer bisarre... Vel.. Slik står det nå engang skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 2. oktober 2008 #102 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har ikke sett på noen av disse linkene deres, og de har vel heller ikke noe med temaet å gjøre heller. Men en ting forstår jeg av dette: Den som ingen argumenter har, den sørger for å ha det moro. Du fornekter deg ikke ser jeg. Frekk er du også når du kommenterer andres observasjonsevne. I innlegget over sier du at du ikke gidder å se andres linker. Jeg får bare håpe at du har endret mening om dette i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 2. oktober 2008 #103 Del Skrevet 2. oktober 2008 Et interessant svar for så vidt, og det kunne være fint å også undersøke andre tolkninger av verset ovenfor. Problemet med religiøse tekster er jo nettopp det; tolkning. Selv om jeg helt klart ser parallellen til big bang i denne teksten, så kan ikke andre tolkninger utelukkes. Neida. Jeg kan selvfølgelig ikke slå fast at dette beskriver big bang, det er som du sier sikkert mulig å finne andre tolkninger av dette. Har det funnet sted et big bang er iallefall dette verset det nærmeste jeg til nå har funnet noe som ligner i bøker som er påstått å være Gudsinspirerte. Håper fremtiden bringer flere skrifter av Enok frem i lyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #104 Del Skrevet 2. oktober 2008 Du fornekter deg ikke ser jeg. Frekk er du også når du kommenterer andres observasjonsevne. I innlegget over sier du at du ikke gidder å se andres linker. Jeg får bare håpe at du har endret mening om dette i etterkant. Er det virkelig slutt på at man lærer norsk i skolen i dag? Et barn bør allikevel forstå at det er stor forskjell på hva jeg skrev, og hva dere påstår. Deres påstander 1: og når man skriver at man ikke vil ta en titt på referansene som andre legger ut osv. Deres påstander 2: I innlegget ditt sier du at du ikke gidder å se andres linker. Dette var to påstander, og to løgner. Jeg skrev: Jeg har ikke sett på noen av disse linkene deres. De som ikke klarer å skille betydningene her fra hverandre, burde vel helst ikke begi seg ut i diskusjoner? Grunnen til at jeg ikke ser på disse linkene, er som flere ganger tidligere nevnt: Mine engelskkunnskaper er for dårlige til at jeg får full forståelse av det som står der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 2. oktober 2008 #105 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er det virkelig slutt på at man lærer norsk i skolen i dag? Et barn bør allikevel forstå at det er stor forskjell på hva jeg skrev, og hva dere påstår. Deres påstander 1: og når man skriver at man ikke vil ta en titt på referansene som andre legger ut osv. Deres påstander 2: I innlegget ditt sier du at du ikke gidder å se andres linker. Greit nok, jeg anga feil tempus/bøyning , men det er uansett rimelig lavmåls å kommentere enkelte skrivefeil. Men for å være korrekt. Du skrev: Jeg har ikke sett på noen av disse linkene deres. Det er fortsatt en innrømmelse av at du ikke tar innover deg andres argumentasjonsgrunnlag, uansett om du kan engelsk eller ei, og uavhengig av andre grunner. Dette var to påstander, og to løgner. Jeg skrev: Jeg har ikke sett på noen av disse linkene deres. De som ikke klarer å skille betydningene her fra hverandre, burde vel helst ikke begi seg ut i diskusjoner? Det må du gjerne mene, men du har heldigvis ikke vetorett i forhold til hvem som er berettiget til å skrive innlegg. Grunnen til at jeg ikke ser på disse linkene, er som flere ganger tidligere nevnt: Mine engelskkunnskaper er for dårlige til at jeg får full forståelse av det som står der. For oss andre er det irrelevant på hvilket grunnlag man ikke tar innover seg andres referanser, men det vil jo være i ens eget disfavør uansett om man ønsker å motargumentere innlegg med referanser. Men for å forsøke å snu debatten over på evolusjon og gjedda, jeg skrev noe tidligere at avsnitt om det. Så om du vil kan du ta en titt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En tredje mann. Skrevet 3. oktober 2008 #106 Del Skrevet 3. oktober 2008 At mennesket stammer fra gjedda burde være innlysende også for kristenfundamentalister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. oktober 2008 #107 Del Skrevet 3. oktober 2008 Neida. Jeg kan selvfølgelig ikke slå fast at dette beskriver big bang, det er som du sier sikkert mulig å finne andre tolkninger av dette. Har det funnet sted et big bang er iallefall dette verset det nærmeste jeg til nå har funnet noe som ligner i bøker som er påstått å være Gudsinspirerte. Håper fremtiden bringer flere skrifter av Enok frem i lyset. Det er en fyr som heter Stephen Hawkin som også har skrevet noen interessante bøker om det temaet. I tilfelle du ikke finner flere av Enok, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 3. oktober 2008 #108 Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er en fyr som heter Stephen Hawkin som også har skrevet noen interessante bøker om det temaet. I tilfelle du ikke finner flere av Enok, altså. Takk for det. Ser jo at det er en meget anerkjent vitenskapsmann, som blant annet råder oss å kolonisere verdensrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 4. oktober 2008 #109 Del Skrevet 4. oktober 2008 Takk for det. Ser jo at det er en meget anerkjent vitenskapsmann, som blant annet råder oss å kolonisere verdensrommet. Jeg var ikke klar over at Hawking mener det, men han er ikke alene om å ha den overbevisningen. Dersom man er av den oppfatning at menneskeheten har noen kvaliteter som bør overleve i fremtiden, så kan vi ikke forbli værende på en enkelt planet. I fortiden har det vært flere sk "Extinction Events", der store deler av livet på planeten har blitt utryddet av katastrofer som ateroide-eller meteor-nedslag eller klimaforandringer pga supervulkanutbrudd, etc. Hvis vi som art skal unnslippe den neste, så er det antakelig mest fornuftig å etablere seg et annet sted også. F.eks Mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #110 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg var ikke klar over at Hawking mener det, men han er ikke alene om å ha den overbevisningen. Dersom man er av den oppfatning at menneskeheten har noen kvaliteter som bør overleve i fremtiden, så kan vi ikke forbli værende på en enkelt planet. I fortiden har det vært flere sk "Extinction Events", der store deler av livet på planeten har blitt utryddet av katastrofer som ateroide-eller meteor-nedslag eller klimaforandringer pga supervulkanutbrudd, etc. Hvis vi som art skal unnslippe den neste, så er det antakelig mest fornuftig å etablere seg et annet sted også. F.eks Mars. Du har sett for mye babylon 5 eller noe, vet du hvor mye en reise til mars koster? vet du hvor mange dagsreiser det er til mars? vet du at de som reiser aldri kan komme seg tilbake?, vet du at resursene på mars er ingenting? Men jeg er av den oppfatning at menneskeheten uten Gud ikke klarer seg så veldig lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 5. oktober 2008 #111 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du har sett for mye babylon 5 eller noe, vet du hvor mye en reise til mars koster? vet du hvor mange dagsreiser det er til mars? vet du at de som reiser aldri kan komme seg tilbake?, vet du at resursene på mars er ingenting? Men jeg er av den oppfatning at menneskeheten uten Gud ikke klarer seg så veldig lenge. Betyr det at du tror at gud ikke eksisterer på Mars? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 5. oktober 2008 #112 Del Skrevet 5. oktober 2008 Du har sett for mye babylon 5 eller noe, vet du hvor mye en reise til mars koster? vet du hvor mange dagsreiser det er til mars? vet du at de som reiser aldri kan komme seg tilbake?, vet du at resursene på mars er ingenting? Hvis alternativet er å dø ut her på jorden finnes det ingen pris for høy for å komme seg til en annen planet og fortsette der. Hvorfor skal man ikke kunne komme tilbake fra Mars? Man kom tilbake fra månen, er det noen grunn til at man ikke skulle klart å skalere opp Apollosystemet til noe man kunne reist med til Mars? Ville ikke kalt ressursene der for "ingenting", Mars har jern, silisium, vann, magnesium, natrium, kalium, klor... Det som behøves nå er forskning, man må satse på vitenskap og ikke bare være fornøyd med det man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the missing link Skrevet 5. oktober 2008 #113 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ifølge Nasjonal Geografic 8.09.07, så har gjedda eksistert i 80 millioner år. Kan evolusjonistene her inne fortelle meg hvorfor den fortsatt bare er gjedde etter 80 millioner års utvikling? Eller tar N.G. feil? National Geographic tar helt åpenbart feil. Det er jo bare noen tusenår siden Gud skapte jorda, så en art som er 80 millioner år gammel er en umulighet og rent oppspinn. Og uansett så går jo evolusjonsteorien ut på at alle arter først er fisker, så får fisken bein og går på land, og så - sakte men sikkert - blir den en apekatt som reiser seg og til slutt til mennesket. Dersom en gjedde har levd i 80 millioner år uten å ha fått antydning til føtter en gang, så er jo dette helt innlysende et bevis mot evolusjonsteorien slik den blir lært i 1. klasse på barnskolen. Glimrende observasjon KR-øst. Du bør sende det nummeret av NG til disse "vitenskapsmennene" som støtter evolusjonsteorien sporenstreks, de vil garantert rystes i sine grunnvoller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 5. oktober 2008 #114 Del Skrevet 5. oktober 2008 National Geographic tar helt åpenbart feil. Det er jo bare noen tusenår siden Gud skapte jorda, så en art som er 80 millioner år gammel er en umulighet og rent oppspinn. Og uansett så går jo evolusjonsteorien ut på at alle arter først er fisker, så får fisken bein og går på land, og så - sakte men sikkert - blir den en apekatt som reiser seg og til slutt til mennesket. Dersom en gjedde har levd i 80 millioner år uten å ha fått antydning til føtter en gang, så er jo dette helt innlysende et bevis mot evolusjonsteorien slik den blir lært i 1. klasse på barnskolen. Glimrende observasjon KR-øst. Du bør sende det nummeret av NG til disse "vitenskapsmennene" som støtter evolusjonsteorien sporenstreks, de vil garantert rystes i sine grunnvoller. Jeg ler så jeg griner, the missing link. Du har virkelig klart å fange essensen på en glimrende måte. Fantastisk innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #115 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg ler så jeg griner, the missing link. Du har virkelig klart å fange essensen på en glimrende måte. Fantastisk innlegg! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #116 Del Skrevet 5. oktober 2008 :klø: Og du har virkelig ikke forstått essensen ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #117 Del Skrevet 5. oktober 2008 Og du har virkelig ikke forstått essensen ser jeg :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #118 Del Skrevet 5. oktober 2008 Vel.. Slik står det nå engang skrevet. Åja, daså. Vi kan jo like gjerne avslutte debatten da, det er jo ikke noe poeng i å tenke, diskutere og bruke sin logiske og kritiske sans når vi allerede har en fasit. Halleluja. La oss alle undertrykke vår intelligens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambassadør. Skrevet 5. oktober 2008 #119 Del Skrevet 5. oktober 2008 La oss alle undertrykke vår intelligens. Ja kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. oktober 2008 #120 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Du har sett for mye babylon 5 eller noe, vet du hvor mye en reise til mars koster? vet du hvor mange dagsreiser det er til mars? vet du at de som reiser aldri kan komme seg tilbake?, vet du at resursene på mars er ingenting? Men jeg er av den oppfatning at menneskeheten uten Gud ikke klarer seg så veldig lenge. Det er veldig dyrt i dag, men det finnes mange muligheter for å gjøre dette svært mye billigere. F.eks gjennom å benytte elevator til en geosynkron omløpsbane, i stedet for de kostbare rakettene. Det er et japansk konsortium som i fullt alvor jobber med det akkurat nå. Pt er materialene som trengs, noe kostbare, og det er noen uløste problemer med å føye dem sammen, men de mener at det om ikke så mange år, kommer til å være innen teknologiens rekkevidde å konstruere en heis fra ekvator til en romstasjon i GSO, og DA kan man frakte gods fra jorden til vektløshet for noen få dollar kiloet. Og da forsvinner også den største kostnaden ved romfart. Vi trenger bare noe puslete lite maskineri for å REISE i rommet. Det er turen opp fra gravitasjonsbrønnen som koster flesk. Forøvrig så er litt av vitsen med å kolonisere at man reiser for å bli der, og poenget er nettopp å etablere seg på en planet i tillegg til Jorden. Just in case. Gud? Vel, om han fins (noe jeg ikke tror i det hele tatt), så er han vel like mye Gud på Mars som på Jorden? Mars har masse ressurser. Den har vann, den har mineraler, og det finnes antakelig muligheter for å utvinne CO2. Man kan antakelig dyrke jordplanter i drivhus med bare de ressursene som fins på Mars. Endret 5. oktober 2008 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå