Gå til innhold

Evolusjon?

KR-øst

Anbefalte innlegg

Nja i teorien er det vel fremdels en teori. Helt bevist vil den ikke bli før vi finner the missing link. Selv om jeg tror at eveulosjnen stemmer så er den fremdels en teori

Se innlegget mitt rett over. The missing link er en myte og det er ingen tvil om at evolusjonsteorien beskriver virkeligheten (bortsett fra i fullstendig useriøse kretser...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge han ikke tror på evolusjonen, så er det vel ingen andre alternativ, er det?

Problemet er vel at evolusjon strengt tatt ikke er noe trosspørsmål lenger. Det finnes bokstavelig talt tonnevis av beviser for det, fra flere forskjellige disipliner.

Og det finnes ingenting som motbeviser det. Og det finnes svært få vitenskapsmenn som ikke aksepterer evousjon, og blandt dem er det så og si ingen biologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se innlegget mitt rett over. The missing link er en myte og det er ingen tvil om at evolusjonsteorien beskriver virkeligheten (bortsett fra i fullstendig useriøse kretser...)

Nå er altså missing link blitt en myte.

I neste omgang blir det vel disse bakteriene du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er altså missing link blitt en myte.

I neste omgang blir det vel disse bakteriene du nevner.

Du følger ikke helt med, skjønner jeg....

Problemet ditt er at du ikke har forstått hva jeg mener om denne såkalte evolusjonen.

Jeg har forstått at du ikke vet så mye om den... Det er ikke så interessant hva du mener om noe du mangler kunnskap om.

Du forstår, eller iallefall jeg forstår, at det aldri vil kunne legges fram bevis for at denne teorien er sannheten.

Det er her du tar feil.

Og jeg står ved mine tidligere utsagn.

At såkalte forskere vingler i sine teorier, det har ingen innvirkning på meg.

Jeg aner ikke hvilken vingling du refererer til, evolusjonsteorien hersker det faktisk skjønn enighet om blant forskere.

Så da regner jeg med at du sitter klar med en god teori som alternativ til evolusjonsteorien, ja? Bakterier muterer fordi gud sier hopp og eva ble skapt fra adams ribbein for en seks tusen år siden, full pakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann

Til Kr. Øst.

Du nevner at det ikke finnes noe bevis for at evolusjon eksisterer. Dette er jo direkte feil. Man har blant annet foretatt "in vitro evolusjon" i laboratorier, og har derfor observert direkte at endring av RNA molekyler har funnet sted.

Se for eksempel:

In Vitro Evolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Kr. Øst.

Du nevner at det ikke finnes noe bevis for at evolusjon eksisterer. Dette er jo direkte feil. Man har blant annet foretatt "in vitro evolusjon" i laboratorier, og har derfor observert direkte at endring av RNA molekyler har funnet sted.

Se for eksempel:

In Vitro Evolution

Linken din virket ikke.

Forteller den om forsøkene som er gjort hvor man gang på gang på gang har klart å danne aminosyrer av en "suppe" tilsvarende den som var på jorden ved livets tilblivelse? Mener bestemt at jeg har lest at det faktisk er bevist nå at elektrisitet og ursuppe blir starten på liv.

Eller handler artikkelen din om noe annet? Fortell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linken din virket ikke.

Forteller den om forsøkene som er gjort hvor man gang på gang på gang har klart å danne aminosyrer av en "suppe" tilsvarende den som var på jorden ved livets tilblivelse? Mener bestemt at jeg har lest at det faktisk er bevist nå at elektrisitet og ursuppe blir starten på liv.

Så spørs det da hvordan man lager elektrisitet og ursuppe ut av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette "ingenting" fra? Saken er at ingen påstår noe som helst om hva som fantes før denne starten. De kan ikke regne ut lenger bakover enn til det tidspunktet som har fått betegnelsen "The big bang". Alt før den tid er kun gjetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette "ingenting" fra? Saken er at ingen påstår noe som helst om hva som fantes før denne starten. De kan ikke regne ut lenger bakover enn til det tidspunktet som har fått betegnelsen "The big bang". Alt før den tid er kun gjetninger.

Ja, og det samme er The big bang også. Ingen har sett eller opplevd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det samme er The big bang også. Ingen har sett eller opplevd det.

Nå er det ingen som har sett Gud heller. Så det argumentet er dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Nasjonal Geografic 8.09.07, så har gjedda eksistert i 80 millioner år.

Kan evolusjonistene her inne fortelle meg hvorfor den fortsatt bare er gjedde etter 80 millioner års utvikling?

Eller tar N.G. feil?

Hvorfor i all verden lurer du på det? Du utviser en skremmende mangel på kunnskap om hva evolusjonsteorien går ut på (og derfor er det også særdeles underlig at du avviser den, men det blir en annen debatt). Det er ingenting i evolusjonsteorien tilsier at det er merkelig at gjedda har eksistert i samme form i millioner av år.

Kan du vennligst fortelle meg hvorfor dette skulle være merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken din virket ikke.

Hvis du går til arkivet til The Skeptics Guide to the Universe og finner podcast nr 152, så er det beskrevet et dokumentert tilfelle av det som kanskje kan kalles in vitro evolusjon av bakterier, der en koloni av E-Coli gjennomgikk tre forskjellige mutasjoner over en periode på flere år, til de ble i stand til å fordøye sitrat, en saltform av sitronsyre, som E-Coli vanligvis ikke er i stand til å nyttiggjøre seg. Eksperimentet gikk ut på å plassere kolonien i en løsning av sitrat og litt sukker. Sukkeret var bare så vidt tilstrekkelig til at bakteriene kunne leve av det. Sitratet som omgav dem, var en rik næringskilde som de i utgangspkt ikke hadde mulighet for å utnytte. Dette er en dokumentasjon i lab av noe som man har vært sikker på foregår i naturen i ganske stor fart, i og med at man avogtil finner bakteriestammer som fordøyer kunststoffer som aldri har eksistert før den petrokjemiske industrien begynte å skape dem etter 2 verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om bakterier som har "lært" å livnære seg av både plast og bensin. (Skal lese litt på linken din en dag jeg ikke er så himla trøtt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enok`s Annen Bok kap 11;

"Havet befalte jeg at det skulle føde sin fisk og alle slags krypdyr som kryper på jorden og alle slags fugler som flyr.

Da jeg hadde fullendt alt dette, befalte jeg min Visdom å skape mennesket"

Link

Citerad text avkortad, se link, sida 67 för full text

/Furstina mod

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ambassadør, hvordan er denne fabelen relevant?

Regner med at fabelen ikke er relevant for deg? Men kanskje for noen andre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at fabelen ikke er relevant for deg? Men kanskje for noen andre.

:)

Du deltar på et forum, ønsker du noen diskusjon må du fortelle hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte ikke jeg alt det ambassadør skrev, men ser jo at det er relevans både mht evolusjon og the big bang idet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte ikke jeg alt det ambassadør skrev, men ser jo at det er relevans både mht evolusjon og the big bang idet.

Forklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...