Gå til innhold

Kirkehefter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har giftet dere, hvordan så kirkeheftene ut?

Hva hadde dere på forsiden? jeg mener det er vanlig med kirke på forsiden, forloveden min mener det er vanligst med bilde av oss? Jeg vet ikke helt hva vi skal velge. Ikke det at vi må velge det som er mest vanlig da, men hehe. Bare lurer.

Og hvordan satte dere det opp inni? Bare teksten på sangene etter hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hadde dere på forsiden? jeg mener det er vanlig med kirke på forsiden, forloveden min mener det er vanligst med bilde av oss? Jeg vet ikke helt hva vi skal velge. Ikke det at vi må velge det som er mest vanlig da, men hehe. Bare lurer.

ikke bombesikker jeg nå, men tror det er bilde av kirken som er mest vanlig. men det er sikkert noe man kan velge vil jeg tro. inni skal det stå etter "skjema" rekkefølgen av hvordan programmet skal være lissom.

Skrevet

PS! jeg har ikke giftet meg enda da. bare tenkte jeg skulle legge inn et svar her. :fnise:

Skrevet

Vi hadde bilde av oss selv. Tenkte aldri på å ha bilde av en kirke på forsiden. Hvorfor det?

Skrevet

Vi brukte ett La Borde bilde, på siste side hadde vi ett lite bilde av kirken.

Skrevet

ikke gift enda jeg heller men... alltid trodd at det var mest vanlig med kirken på forsida? men det kan dere vel velge selv? eller?

Skrevet

Vi skal ikke ha bilde av kirken på forsiden, forstår ikke hvorfor en skal ha det....vi kommer til å ha bilde av oss selv, eller et hjerte eller noe annet fint...i tillegg til navnene våre, og dato...

Ellers så står det i rekkefølge hva som skjer under vielsen, og på baksiden står det:

prest:...

solist:...

forlover:

forlover:

Skrevet

Vi skal bruke monogrammet våres der hadde jeg tenkt...om man kan bestemme det selv da :fnise:

Skrevet
sånnhar vi tenkt å ha forsida, omtrentlig

åååååååååå, skal dere vie dere der. :) super fin kirke. hvor lang vente tid hadde dere da?

Skrevet

Linn24: ingen ventetid... bestilte kirka ca 10 mndr før bryllupet. skal gifte oss i mai da, tror det var den første helga i året de har bryllup der.. :)

Skrevet (endret)
Linn24: ingen ventetid... bestilte kirka ca 10 mndr før bryllupet. skal gifte oss i mai da, tror det var den første helga i året de har bryllup der.. :)

jeg har hørt folk måtte sette seg opp på liste flere år i forveien. ;) kanskje dere var heldige? den er iallefall superromantisk. utrolig flott med de ruinene inni, og glasset utenpå. visstnok veldig populær. :)

Endret av Linn24
Gjest nextlife
Skrevet

Jeg malte et akvarellark i høstfarger (ser nesten ut som en akvarell)

På forsiden hadde vi Velkommen til vielse i __ kirke, et enkelt asymmertrisk hjerte midt på, og våre navn og dato.

Inne i programmet hadde vi alle punktene i liturgien, tekst til salmene, samt henvisning til skriftstedene (NB, husk også å ta med komponistene til de ulike musikkstykkene).

På baksiden et lite sitat fra et av skriftstedene, sam at vi listet opp de som medvirket i vielsen(prest, organist, andre musikere, solist og de som leste fra skriftstedene.)

Vi valgte å lage layouten slik at arket ble brettet på langs, slik at programmet ble langt og smalt.

Så kopierte vi det på fargekopimaskin, det ble virkelig nydelig.

Skrevet

Det er vel ganske fritt valg hvordan man velder å gjøre dette.

Vi valgte å ha et fint bilde av kirken utenpå. (En tegning som lå ute på nett.) Pluss navnene våre og datoen

Med forløpet i kirken inni, med salmene og teksten som skulle leses inni.

Og på baksiden skrev vi navnene på prest, organist og forlover.

Presten sa ingenting om dette i det hele tatt. Det var noe vi ordnet helt selv. (Men han ville gjerne ha en kopi. )

Skrevet

Vi hadde bilde av kirken på fremsiden. Ja, og laget til med en del av et skilt som sto utenfor kirken i forbindelse med 100 års jubileumet.

For oss var det naturlig å ha bilde av kirken på kirkeheftet. Inni hadde vi bare salmetekstene, i den rekkefølgen de skulle synges.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...