Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg har kjøpt meg lelighet. Har tabelltrekk på skatten. Mange sier at jeg nok kommer til å få igjen mye på skatten neste år. Hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Du får 28% av rentene på boliglånet i skattefradrag.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Ok, takk for svar. Har aldri hatt noe å trekke fra på skatten før. Så hvordan regner jeg ut hvor mye det blir? Hvis det går da? Er totalt blåst da det kommer til regning desverre..
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Du kan søke om å få nytt skattekort hvor du opplyser om hva du nå har i lån, så får trekker de automatisk mindre skatt fra lønnen din hver måned. Hvis du heller vil vente og få pengene igjen til neste år, så kan du beregne hvor mye du får igjen ved å se hvor mye du betaler i renter frem til nyttår, og gange dette med 0.28. Da ser du hvor mye du får igjen som følge av å ha boliglån.
murray Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 28 prosent av rentene kan bli ganske mye penger. Jeg ser på det som sparing og har ikke endret skattekortet.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 28 prosent av rentene kan bli ganske mye penger. Jeg ser på det som sparing og har ikke endret skattekortet. Skjønner ikke helt logikken i det. Jeg har endret skattekortet og får mer penger hver måned. De pengene settes rett inn på høyrentekonto. Siden jeg får høy rente på pengene sparer jeg mer enn om staten "tar vare på dem" for meg helt til neste års utbetaling av for mye betalt skatt.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Skjønner ikke helt logikken i det. Jeg har endret skattekortet og får mer penger hver måned. De pengene settes rett inn på høyrentekonto. Siden jeg får høy rente på pengene sparer jeg mer enn om staten "tar vare på dem" for meg helt til neste års utbetaling av for mye betalt skatt. Saken er vel at mange ikke klarer å gjøre dette, og bruker opp penger de får umiddelbart. Så for mange fungerer det nok bedre å la det offentlige spare for dem. Så er det ikke alltid så greit å beregne på krona hvor mye skatt man skal betale heller, og da er det selvsagt hyggeligere å få igjen penger i juni enn å måtte betale.
Gjest Opa Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Om du ikke forandrer skattetrekket får du igjen 28% av rentene du har betalt i år til neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå