Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #1 Skrevet 4. april 2003 Har noen spørsmål om det engelske vielsesritualet som jeg håpet at noen kunne hjelpe meg med :D Altså, jeg mener å ha hørt at det er vanlig å ha "formiddagsbryllup" der, altså ikke om ettermiddagen slik vi pleier i Norge, er dette tilfelle? Og brukes "I do" eller er det den oppramsingen av "I, (navn), take...bla bla bla...."? Eller begge? Mener også å ha hørt at gjestene bruker formiddagsantrekk som f.eks drakt og hatt....stemmer det? Er ellers takknemlig for å høre alt mulig annet om vielsesritualene i den engelske kirken.
Gjest Pulsatilla Skrevet 4. april 2003 #2 Skrevet 4. april 2003 Begge deler - først stiller presten spørsmålene som brudeparet svarer "I do" på, senere i seremonien utveksler brudeparet sine løfter, og så enda senere er det det med ringene; se lenken under som forklarer gangen i seremonien. http://www.weddingguide.co.uk/articles/cer...monies/cofe.asp
Silfen Skrevet 4. april 2003 #3 Skrevet 4. april 2003 Jeg har kun vært i ett engelsk bryllup, men jeg kan da fortelle om det. Det var om formiddagen, kl 11 om jeg husker riktig. Vielsen foregikk omtrent som i Norge: do you bla bla take bla bla to be your lawful wedded bla bla. Jeg fikk ikke med meg så mye av selve vielsen siden jeg hadde en sulten baby å ta meg av Alle de "gamle", altså mor/svigermor og den generasjonen brukte drakter med matchende hatter. Etterpå var det full fest på den lokale puben og alle ble drita.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #5 Skrevet 4. april 2003 Skriv gjerne en privat mail til meg, er forlovet med en engelskmann selv! Kan gi deg masse gratisråd, om du ønsker dette! N.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2003 #6 Skrevet 5. april 2003 Takk for svar alle sammen :D Og til Gjest; kunne godt tenke meg å sende deg en mail for å få vite mer, men e-mailadressen din har jeg ikke.....
Imax Skrevet 6. april 2003 #7 Skrevet 6. april 2003 Det viktigste du bør vite er at engelske og amerikanske bryllup er korte affærer, ikke 12-15 timer som her i Norge. Vi har vært i bryllup kl. 16, ble kastet ut av lokalet kl. 22 (USA). formiddagsbryllup er vel noe bruden og brudgommen velger eller ikke, hør med de som skal gifte seg da vel? I USA er det ihvertfall mange muligheter på vielsessermonier. En av de vi var i hadde nattverd! Det var litt pussig, og vielsen ble jo kjempe lang pga dette...
Ninach Skrevet 7. april 2003 #8 Skrevet 7. april 2003 Ta kontakt med et bryllupsbyrå - de vil vite alle slike detaljer til punkt og prikke - en telefon, så var det besvart! N
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå