Gå til innhold

beste middel mot hodelus

Anbefalte innlegg

Gjest lusedrepern
Skrevet

Tittelen sier vel egentlig det meste.

Hva er det beste middelet mot hodelus, og hva er din efaring med dette?

Har forresten hørt at det å farge håret dreper alt, noen som om det stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apoteket selger lusekurer- har aldri hørt om andre ting som skal ta knekken på lus. Eller, min bestemor sverget til terpentin, men det tror jeg ikke er anbefalt i våre dager.

Ville ikke stolt på at hårfarge dreper lus, heller.

Det beste er jo å forebygge med lusekam, det er enklere enn å bli kvitt dem etterpå. Men dette med frysing/koking av dyner, klær osv er helt unødvendig. Lus MÅ ha blod for å leve, de dør raskt hvis de ikke sitter på et hode.

Skrevet

Det er anbefalt å kjøpe et liniment som f.eks. Prioderm. Dette skal imidlertid kun brukes hvis du HAR funnet utøy i håret. Nå er det også endel andre middel som fungerer slik at de kveler lusa. Med disse er det ikke fare for resistens og de kan derfor brukes hvis du vil være på den sikre siden.

Skrevet

Sønnen min fikk lus i sommer.

Kan tro frykten spredte seg hjemme hos oss :)

Neida...Jeg kjøpte lusekur til han på apoteket,dagen etter var det fremdeles lus i håret(maaasse lus).

Kjøpte ny lusekur på en helsekostforettning.

Den virket godt og var både lettere å få i og kostet mindre.

Fant aldri mer lus i håret hans jeg men jeg tok en ny kur 5 dager etter for eventuelle egg.

Dyner,puter,tepper osv vasket jeg på 60 grader og andre småting kastet jeg bare i fryseren.Syns det var effektivt jeg :)

Lykke til!!

Skrevet

Hater det, og datteren min har det nå......

Ok, hva het det du fikk på helsekostbutikken?

Forresten, noen som hvordan HEDRIN virker, og om det er effektivt?

Skrevet
Hater det, og datteren min har det nå......

Ok, hva het det du fikk på helsekostbutikken?

Det heter Luse Fri.Det som er så bra med den er at den dreper egg også,det gjorde ikke den jeg kjøpte på apoteket.

Luse Fri kjøpte jeg på sunkost,tror den kostet 120 kr...

Skrevet

Hedrin inneholder et silikonholdig middel som omslutter lusene slik at de ikke får sugd blod og tilslutt også kveles. Har ikke personlig erfaring med det, men det var ett av midlene som helsesøster anbefalte på foreldremøtet i barnehagen.

• 5 år senere...
Skrevet

Lus i familien her nå, langt tykt hår veldig vanskelig med kamming. Noen som har erfaring med null lus? Føler vi har prøvd alt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...