Gå til innhold

Tips og "triks" til forlovelse!? :)

Ringvalg  

4 stemmer

1. 1. Hvilken Ring?

• 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      0
    • 4
      2
    • 5
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen! :)

Først kan jeg vell starte med og fortelle kort og godt om meg selv, men ønsker og forholde mine personlige opplysninger tilfelle det så skulle hende min kjære skulle være innom her og lese, så ikke noen overraskelser skulle bli ødelagt på forhånd. ;)

Jeg er en mann i starten av 20-årene, som er i ett fantastiskt forhold med min elskede, og vi har det kjempefint sammen. :)

Jeg er utrolig glad i jenta mi, forguder henne over alt på jord, hun er virkelig den personen jeg stoler mest på og har størst respekt for.

Hun er mitt helt klart ene valg for hvem jeg vil dele livet mitt med, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt. Mange kanskje som ikke har funnet den rette enda, lurer på hvordan man vet det, jeg kan bare si av personlig erfaring at du kan tru det flere ganger, jeg selv har trod det ved to tidligere anledninger, men når du da først feiler å da sitter igjen med nye livserfaringer, så vet du sikkert når den ene er kommet! ;)

Uansett, jeg har alltid vært tidlig ute av meg i planlegging av ting, jeg har ikke tenkt og spørre min kjære før neste sommer.

Vi har nylig planlagt neste sommer sammen (og jeg med mitt i sinn, om att jeg har tenkt og stille spørsmålet) foreslo frem en to ukers ferie i utlandet hun og meg. Så jeg har gravd litt dypt i lommene og ordnet ett fint rom på ett 5-stjerners hotell for to uker. :) For all del, penger er ikke alt, men jeg ønsket og virkelig få til noen fine uker dere nede. Og tenkte og stille spørsmålet midt i oppholdet.

Men det jeg sliter med er valg av forlovelsesringer, for jeg ser jo an etter egen smak og etter smaken min kjære har. Og da vet jeg for sikkert at hun ikke ønsker den reint plaint-normale av ringer, men heller ikke en som prydes av utstikkende diamanter, hun har alltid likt og være litt orginal av seg. :)

Og til egne smykker har hun alltid likt og blande gull og sølv, så da har jeg kommet opp med noen tanker av ringer jeg personlig liker, her rangert fra hvem jeg liker best (øverst) til "minst" (nederst):

1.

2.

3.

4.

5.

Er hovedsakelig her jeg står fast, hvilken av dem jeg skal velge.

Og ber dere huske på att hun er litt ute av det normale "tradisjonelle" på flere ting, og ganske sikker på at hun da vil være det her også, hvertfall slik jeg kjenner henne, så da vil noe som dette; enkelt, men ikke for enkelt, stashy men ikke for stashy, og litt ute av det tradisjonelle være noe som vil falle i smak for henne. :)

Noen tanker på dette? Og har ofte opplevd i forumer at enkelte angriper andres smaker på ting, jeg tar imot all kritikk på godt og vondt, bare ikke usakelig. Vi har alle forskjellige smak og behag! ;)

Jeg og min kjære har startet og se ett godt stykke videre i forholdet, og er helt klare på hvor vi vil hen og hvor vi står i forhold til hverandre. :)

Og en ting vi begge hvertfall er klare på, er en fremtid samme. Og vi har i den senere tiden startet og planlegge ting lang tid fremover, som vi ikke gjorde i starten, men gradvis har startet mer og mer med, så jeg tar det som ett tegn på ett godt etablert forhold med sterke gjensidige følelser, og en vilje for hverandre og det å bygge en fremtid sammen. :)

Jeg er sikker på mitt valg, og att jeg ønsker og fri til henne, og da kan det hende mange her vil si gjør det nå med en gang, men jeg har ikke hastverk jeg elsker jenta mi, slik hun elsker meg, like mye uansett. :)

Men uansett, nå ror jeg ett stykke utover hovedpoenget med innlegget mitt, råd, tips og hjelp med ringvalg. ;)

Jeg har lagt til en avstemning, bare for og gjøre det litt enklere og dra en konklusjon av mine tanker uten og måtte huske alles meninger, men gjerne kommenter, kom med forslag, gi tilbakemelding på mine uttenkte muligheter uansett, siden dette vil være det mest vektgivende. :)

Edit:

Klarte og trykke enter når jeg drev og la inn avstemningsvalgene her, så trur dere kan se godt bort fra den delen dersom ikke en moderator er vennlig og fullfører den. :)

Så ikke ut til at jeg kunne endre den etter den alt var laget her nå ser jeg så.

Bildene er slettet i hht våre regler om bilder med kopirett. legg gjerne inn linker til ringene i stedet.

Camilla (mod)

Endret av Camilla
Videoannonse
Annonse
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for nummer fire. Jeg synes de to første har for mange diamanter, det blir for stashy. For en ring man skal bruke hver dag holder det lenge med en liten diamant. Jeg synes også at det er finere at ringen er delt på langs i stedet for på tvers, om du skjønner hva jeg mener.

Dessuten er det den ringen som ligner mest på min egen. ;)

Gjest Gjest_Maaneskinn_*
Skrevet

Jeg likte også nr fire best. Jeg er av den klassiske typen, så den falt meg mest i smak, men klart, du må jo velge den som du tror hun kommer til å like. Gå etter magefølelsen.

Skrevet (endret)

først vil jeg bare si at dette var en nydelig historie. ;)

likte veldig godt nr 1 og 4. enig med de ovenfor at det kan bli for mye diamanter på nr 1, men kanskje kutte det ned til 3 feks????? :klø:

bare legge til at jeg har 3 små diamanter på min, og de er veldig diskre`.

superfint er det. :tommelopp: hihi

Endret av Linn24
Skrevet

Jeg er enig med TS og liker nr en best,men den er bare litt før nr 4.

Diamantene er jo inne i ringen,så synes ikke det blir "too much" uansett hvor mange diamanter du velger,det som gjorde de ringene finest er at de er delt horisontalt,og ikke vertikalt.

Min oppfatning er at vertikal deling blir litt masete.

Lykke til med frieriet og valget av ring :hjertesmil:

Skrevet

Enig med de over at jeg synes ring 1&4 er finest.

Skrevet

Jeg likte ring 1 best, selv om jeg personlig ikke ville hatt diamanter i min ring. (Noe jeg heller ikke har. Men ringen ligner ganske mye på nr 1 alikevel.)

Skrevet (endret)

Takker for alle tilbakemeldingene! :)

Først, ser att bildene ble fjernet. Vil vell egentlig påpeke, uten og krangle, att bildene brukt er offentlige bilder til fritt bruk som ikke havner under en kategori av kopibeskyttelse hvor gjennbruk ikke er tillatt, men at de er til fritt bruk, men det får være en annen sak. ;)

Men kan henvise til RING 1 og RING 4 her så alle andre også kan se. :)

Etter og ha lest tilbakemeldingene fra dere, så må jeg si jeg starter og falle mer for ring 4 enn jeg gjorde for ring 1 som jeg i utgangspunktet likte best først, og er enig i att litt diskre diamanter frembringer en mye større sjarm enn noen veldig utstikkere.

Så jeg jeg trur dere har hjulpet meg godt på vei, for føler meg ganske sikker på nr 4, men skal overveie det litt mer. Men blir nok enten ring 1 eller ring 4 nå ja :)

Godt og være tidlig ute med og tenke på dette føler jeg for ønsker at det skal skje på en måte min elskede vil huske, uansett hvordan livet videre ender om 10 år, 20 år, vil hvertfall at den dagen skal bli ett godt minne for henne. :)

Så da er det bare og finne ut hva jeg skal få gravert på ringen hennes på innsiden, ett lite kjærlighetsløfte fra meg kanskj? Usikker der enda, men har fortsatt god tid som sagt. :)

Mye tid og glede seg på, og håpe for det beste. :D

Edit:

Følte bare for og dele litt av hvordan jeg tenkte det skulle skje, "bli", eller hva man velger og kalle det.

Jeg tenkte ikke og gå rett på sak med en gang vi kommer dit, la det gå noen dager så vi får flyttet inn på hotellet og slått oss til ro og hatt ett par fine dager der ute, før jeg så tenkte og forsøke og tilrettelegge en dag litt spesielt, sånn at jeg forhåpentligvis kan ende opp slik jeg ønsker og ende opp før jeg spør. :)

Jeg tenkte og spør henne på hotellrommet, for jeg vet at for mye oppmerksomhet vil muligens skremme henne, hun er ei tøff jente, men tror det vil bli litt ubehagelig for henne om vi har en hel restaurang full som følger med. Det er en romantisk tanke og gjøre det slik, men tror hun vil foretrekke at jeg spør henne alene. Så jeg tenkte og innlede en litt romtantisk akt med og kort sammenfatte hva denne jenta faktisk betyr for meg, og gjør for meg, og at av alle her på jord er hun en av dem jeg forguder og respekterer mest, før jeg steller meg på kne og stiller spørsmålet til henne. :)

Det kribler så i magen, det er virkelig ett spenningsmoment. Klarer nesten ikke vente på neste sommer, men kommer til og holde meg så godt jeg kan, for trur det er ett mye bedre tidspunkt enn nå. Ikke att nå er en dårlig periode, men att vi har kommet oss enda mer inn i planlegging av en fremtid sammen og har kommet oss det steget videre, før jeg spør. :) Det tror jeg også hun vil sette pris på.

Har ingen veldig spesifike planer for hvordan jeg skal spørre, men forsøker og innlede en passende sitasjon, men litt spontan og improviserende får man nå være så man passer inn i situasjonen, men skal vell gå fint. ;)

Endret av just_me

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...