Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Er du flink til å sjekke firmaer du har tenkt å handle hos på nett? Sjekker du om de er registrert i brønnøysundregisteret? Sjekker du tlfnr? Hvem tlf er registrert på osv? Jeg spurte i en annen tråd om de skal opplyse om reg.nr på sine nettannonser. Jeg ser at kjente firmaer opplyser om det. En proff annonse kan være hva som helst. Tlfnummer som ikke er registrert på noen osv....
Gjest Blondie65 Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Ja jeg gjør faktisk det. Det har noe med at jeg ser TV2-hjelper deg regelmessig
mamut75 Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Enhver handel er basert på tillit . Sjekker aldri noenting som helst , men pleier å bestille for små beløp i begynnelsen . Har aldri blitt lurt .
SnillMito Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Selvsagt ikke. Min tid er for verdifull til å kastes bort på å amatørdetektivvirksomhet for småsummer som med nittini prosents sannsynlighet ikke vil bli svindlet bort fra meg.
Betsy Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Nei, men handler kun på faste, trygge sider. Prøver jeg nye butikker, er det etter gode anbefalinger fra kjente som har prøvd først. Hadde nok sjekket dersom det var en butikk jeg ikke hadde hørt om før, er nok litt mistenksom av meg.
Donpedro Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Sjekket brønnøysund da vi skulle bytte strømleverandør. Vil ha et selskap som har eksistert en stund, for å om mulig unngå plutselig konkurs (som det har vært noen av). Og da må man over på dyrstrøm.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Sjekker vanligvis dersom det er et firma jeg ikke har hørt om, og som ser litt amatørmessig eller nytt ut. Det tar ca 30 sekund å finne org.nr fra Norid whois, for så å slå det opp hos proff.no eller brreg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå