Gå til innhold

Jentetur - aleine?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 20 som er utrolig glad i å reise. Nå har jeg ikke vært ute på tur på en god stund, og begynner å bli reisesjuk! :) Kunne tenke meg å prøve å reise alene, liker tanken på en litt friere tur, der jeg kan gjøre ting som jeg vil selv.

Tenkte at jeg kanskje kunne tatt meg en langhelg til til europeisk storby før jul, både for å få med meg litt museer og serverdigheter, og...shoppe...bittelitt :sjenert:

Har ingen erfaring med å reise alene, og lurer på om noen har noen annbefalinger til reisemål, ting å huske på, evt. hvor man kan finne billige billetter? Har absolutt ingen planer om festing.

takker for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har vore på fleire småturar aleine (langhelgar). Den som var mest vellukka var helga i København. Den byen har alt av shopping, og er utruleg koseleg, og svært mange interessante musea. Og folk er så hyggjelege! Det er viktig når ein reiser aleine.

På kveldstid er det ikkje noko problem å finne konsertar, spanande filmvisningar eller liknande som er heilt greitt å gå på dersom ein ikkje vil sitje aleine på hotellrommet om kvelden.

Kanskje ikkje det mest eksotiske, men eg hadde det kjempefint her aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist alene i Roma, Paris, London og Dublin.

Av disse var det Dublin hvor det var enklest å komme i kontakt med folk. Men London er der det er mest å finne på alene (teater/musical på kveldene osv).

Kan anbefale alle byene (Berlin er visst også et godt alternativ til å reise alene. Men bo da på ungdsomhosteller - da er det enda enklere å komme i kontakt med folk (hvis det er målet)

Her er noen fine reiseguider http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Dublin/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så godt å høre at jenter er ute på tur alene. Har tenkt tanken selv, men ikke fått gjort det. Har tenkt at folk må se rart på en om en finner på noe sånt. Er i en litt annen situasjon enn mine venner ifht reise, jeg er singel med forholdsvis god råd og stor reiselyst, mens de er i forhold, gjerne med barn, litt lite penger og heller ikke så store ønsker om jenteturer.

Hmm, nå ble jeg veldig inspirert og lysten på å gjøre noe før jul!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reist alene, København er som nevnt perfekt! Ellers liker jeg godt Amsterdam. Med alle flyselskapene som er nå er det heldigvis mulig å finne billetter som ikke koster skjorta :jepp:

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Hvordan er det med hotell når du reiser alene da? blir det ikke dyrt?

Ungdomsherberger kan du vel bo på rom med flere for en billig penge, men hvis du vil ha litt privatliv!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de fineste "alenebyene" jeg har vært i er faktisk Stockholm. Men var der på sommers tid da, vet ikke hvordan det er med julemarkeder og slikt. Men fin by å shoppe i og masse museer og slikt for den som liker det. Hadde ingen problemer med 3-4 dager på egen hånd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei jente på 20 som er utrolig glad i å reise. Nå har jeg ikke vært ute på tur på en god stund, og begynner å bli reisesjuk! :) Kunne tenke meg å prøve å reise alene, liker tanken på en litt friere tur, der jeg kan gjøre ting som jeg vil selv.

Tenkte at jeg kanskje kunne tatt meg en langhelg til til europeisk storby før jul, både for å få med meg litt museer og serverdigheter, og...shoppe...bittelitt :sjenert:

Har ingen erfaring med å reise alene, og lurer på om noen har noen annbefalinger til reisemål, ting å huske på, evt. hvor man kan finne billige billetter? Har absolutt ingen planer om festing.

takker for alle tips :)

Ta en titt på http://www.londontown.no for masse gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var alene i Warszawa. Butikker for shopping, gamleby og masse krigsminner (om man er interessert i slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...