mallina Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Kan man få lån i husbanken når man tidligere har hatt lån? Hvor lang tid tar det å få lån i husbanken? Vi har kausjonist og kan man få låne hele beløpet i husbanken? Eller er vi nødt til å ta 80% i husbanken og låne de resterendes i banken? Hvis det skulle ta lang tid med lån går det an å pushe på? (Dette haster) Og grunnen til at jeg spør dere og ikke husbanken er fordi vi ikke får møte før neste uke og jeg er livredd for at vi ikke får lånet tidsnok........ Overtagelsesdatoen på huset er den 15 oktober. Takk til dere som tar dere tid å svare.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Kan man få lån i husbanken når man tidligere har hatt lån? Hvor lang tid tar det å få lån i husbanken? Vi har kausjonist og kan man få låne hele beløpet i husbanken? Eller er vi nødt til å ta 80% i husbanken og låne de resterendes i banken? Hvis det skulle ta lang tid med lån går det an å pushe på? (Dette haster) Og grunnen til at jeg spør dere og ikke husbanken er fordi vi ikke får møte før neste uke og jeg er livredd for at vi ikke får lånet tidsnok........ Overtagelsesdatoen på huset er den 15 oktober. Takk til dere som tar dere tid å svare. Det man kan gjøre er å låne pengene man trenger i en bank, frem til man får innvilget i husbanken (hvis du er sikker på at du får lån i husbanken). Det kommer jeg til å gjøre- og banken har sagt ja til å gjøre dette. Husbanken er statlig og ingen konkurrent til andre banker. Dermed er finansieringen i orden- og budrundene kan starte. Og skulle du få avslag hos husbanken, så har du da fått et lån i bank + huset du har lyst på. Ingenting er bedre enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå