Gjest Tinitita Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Vi er begge i begynnelsen av 30 årene, jeg har barn som går på skole. Vi er begge relativt nye på plassen her, og begge er i full jobb. Vi er sosiale begge to, og kjenner endel mennesker, men dette er bare overfladiske bekjentskaper. Ikke mennesker man skaper gode og nære realasjoner til. Vi ønsker å ha andre par som vi kan be på besøk, som vi kan hygge oss med i form av spill, mat eller bare snakk. For oss så virker det som at alle andre har nok med seg selv, eller sine venner. Vi føler oss ensomme, spesielt han som er enda mer nyinnflytter enn hun er. Noen som kunne ha hjulpet oss til gode forslag for å finne venner? Tragiskt at vi må skrive et slikt innlegg, men vi føler oss rådville
Gjest Elize Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Det kan være utrolig vanskelig å få/finne venner på nye plasser. Jeg synes også det er vanskelig. Men noen tips er jo å prøve å finne venner via jobb. Spørre de nærmeste arbeidskollegaene om man skal gjøre noe sammen. Eller man kan melde seg på diverse kurs ol. Kanskje prøve og bli bedre kjent med noen av foreldrene til barna dine.
Gjest s.n Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Det beste rådet er vel å ta initiativ selv, og ikke vente på at andre skal gjøre det. De tror sikkert at dere er travle! Vet at det ikke er like lett å invitere uten å føle seg 'desperat', men det må til! Sansynligvis møter dere jevngamle foreldre av barna deres, og dersom noe virker veldig OK så kan dere foreslå at dere møtes over barnas aktiviteter, og tar det derfra? Eventuelt tar initiativ til lønningspils på jobben? Hva med naboer - pass på å si hei, og stopp og snakk når det faller seg naturlig. Lykke til! Skjønner det er vanskelig!
Gjest Tintitita Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg er enig i forhold til det å møte foreldre gjennom barna, og det er faktisk flere som vi har god dialog med. Men syns det er vanskelig å få mer kontakt enn det, altså kontakt uten at det er pga barna. Et utrolig godt forslag å be de med på aktiviteter som er barne ting. Samboer foreslo nå at vi kunne bedt de med på bowling og pizza med barn. Litt skummelt egentlig, men vi må gjøre noe.
Gina22 Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Jeg er enig i forhold til det å møte foreldre gjennom barna, og det er faktisk flere som vi har god dialog med. Men syns det er vanskelig å få mer kontakt enn det, altså kontakt uten at det er pga barna. Et utrolig godt forslag å be de med på aktiviteter som er barne ting. Samboer foreslo nå at vi kunne bedt de med på bowling og pizza med barn. Litt skummelt egentlig, men vi må gjøre noe. ta deg en tur på byen og drikk deg til mot om du er sjenert
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Sett inn annonse i lokalavisen
Duracella Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 HUSK ting kan ta tid. En gang jeg flytta til en plass jeg ikke kjente noen tok det meg 1 år før ting begynte utvikle seg. Fordi? Jeg ikke tok initiativ. Når jeg gjorde det, så kom det sakte men sikkert.
Gjest Tititita Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Vi er ikke sjenerte, ikke i det hele tatt. Vi begge er sosiale, og som sagt så slår vi av en prat med de vi kan, det værer seg naboer, eller de vi møter ellers. Vi er ikke sjenerte.. Men fra der hvor man snakker til man ber folk hjem til seg, er litt vanskelig. Hadde vi gått på skole så hadde jo ikke dette vært noe problem, iallfall så var det ikke et problem tidligere. Vi ønsker oss et vennepar, og ikke tilfeldig bekjentskaper. Lokalavisen er nok utelukket, selv om det kan være et godt forslag. Da ville jeg nok ha følt meg utrolig teit
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Hva med å invitere noen naboer (et par som kanskje har barn i samme alder som dine) hjem på vafler en ettermiddag? Alle syntes det er hyggelig. Det er som du sier - alle ser så opptatt ut, men i dagens samfunn er det nok mange som er i deres situasjon. Vi flyttet hit for 3 år siden, og har ikke akkurat fått noen nære venner her. Foreldrene til barna i barnehage og skole er endel eldre enn oss. Men heldigvis har et av våre nærmeste vennepar flyttet hit også. Det er hyggelig. Har mange ganger tenkt å invitere naboer hjem til oss - men på noe enkelt - så det ikke virker som man prøver "for hardt" hvis du skjønner..
Gjest lillebøll Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Kanskje prøve og bli bedre kjent med noen av foreldrene til barna dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå