Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 http://www.kiwi.no/index.html?catid=2 Skal bli interessant å se hvordan dette påvirker folks kjøpevaner. Nå planlegger jeg uansett å få meg medlemskort på coop så jeg får avskal på økogrønt, men til slikt som uansett ikke er mulig å få økologisk på coop er jo dette en gullgruve
Rainbow Brite Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Woho!! Kiwi it is, ut året! Men bare på frukt og grønt, synes de har dølt utvalg ellers. Heldigvis har vi en drøss av matbutikker i området her!
Gina22 Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Bra tiltak, men det burde vært permanent!
jente 79 Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Dessverre er ikke Kiwi akkurat den nærmeste butikken, så blir nok ikke mer handling der av den grunn....
Malama Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 (endret) Kiwi ER vår nærbutikk. Om vi kjøper mer grønnsaker og frukt vet jeg ikke, men det blir i alle fall rimligere å gjøre det da. (For ja, vi kjøper jo faktsik en del grønne greier der vi da) Så mulig det da frister til å kjøpe enda litt mer. Endret 28. september 2007 av Malama
Tabris Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Kjempeflott tiltak! Vi kommer nok ikke til å bruke det så mye siden vi får økogrønt på døra, men flott at de gjør noe slikt uansett.
Gjest vimselot Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Supert. Og på tide. Nå har også Meny startet, trur det er ca 30 prosent billigere, og også økologiske grønnsaker er inkludert. Håper dette varer, hvis ikke, er det lurt å kjøpe masse, forvelle og legge det i fryseren. Dette er noe jeg har ventet lenge på. Nå ønsker jeg bare litt rimeligere priser på fisk.
Rainbow Brite Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Supert. Og på tide. Nå har også Meny startet, trur det er ca 30 prosent billigere, og også økologiske grønnsaker er inkludert. Håper dette varer, hvis ikke, er det lurt å kjøpe masse, forvelle og legge det i fryseren. Dette er noe jeg har ventet lenge på. Nå ønsker jeg bare litt rimeligere priser på fisk. Fersk fisk er jo billig! Det er faktisk dyrere med frossen fisk enn fersk! Hører til barneårene våre da den eneste bilige fisken var saltpsrengt torsk! I dag feks, kjøpte jeg fersk steinbitfilet til 20,-
Gjest Begonia Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 jippi!!! Billigere frukt og grønnsaker er kjempebra... Må finne ut om det finnes noen Kiwi-butikk i nærheten...
mamut75 Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 Får håpe det blir billigere da .. matvareprisene endret seg ikke merkbart etter at regjeringen halverte mva på matvarer for en tid tilbake siden .
Trampe Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Jeg synes dette er et kjempetiltak! Jeg handler frukten vår på Kiwi, kanskje det blir enda mer nå.
Gjest Tweek Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 Jeg syntes det er kjempebra. Og de har også byttet ut goderiet rundt kassene med druer o.l Generelt syntes jeg kiwi har en del dårlig frukt, men det er likevel er bra tiltak Kiwi er også en av mine nærbutikker.
Cujo Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 På høy tid, syns nå jeg. Det bør være billig å leve sunt. Slik tilstanden har vært frem til nå, er det jo mer gunstig for budsjettet å leve på snacks og usunne saker enn å velge den grønne linje.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #14 Skrevet 28. september 2007 Får håpe det blir billigere da .. matvareprisene endret seg ikke merkbart etter at regjeringen halverte mva på matvarer for en tid tilbake siden . Dette er helt riktig! Hvis momsen på grønnsaker ble fjernet idag, ville nok kun butikkene tjent på det. Selv om mange ønsker å fornekte at vi har en markedsøkonomi, så dannes da prisene i markedet. Prisene på landbruksprodukter er høye pga landrukssamvirkene som får lov til å ha altfor stor markedsmakt, dessuten er jo egentlig ikke norsk landbruk lønnsomt. Jeg kjøper forøvrig grønnsaker i innvandrerbutikker, og det er mye billigere enn dagligvarebutikkene.
Saeria Skrevet 29. september 2007 #15 Skrevet 29. september 2007 Kiwi er min nærbutikk og jeg kommer nok til å unne meg mer frukt og grønt. Har nemlig sluttet å røyke og da blir jeg fortere fysen og sulten. Så i stedet for å stappe i meg søppel, kan jeg heller ta meg en neve druer. Dessuten har jeg blitt mye mer glad i grønnsaker i voksen alder enn jeg var som barn og jeg bruker litt grønt i matlagingen.
Malama Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg syntes det er kjempebra. Og de har også byttet ut goderiet rundt kassene med druer o.l Generelt syntes jeg kiwi har en del dårlig frukt, men det er likevel er bra tiltak Kiwi er også en av mine nærbutikker. DET har de ikke gjort på "min" kiwi, her er det fortsatt massevis av snop rundt kassa, og frukten er "gjemt unna" i et eget hjørne av butikken. Strengt tatt er jeg ikke helt overbevist om at tomatene jeg kjøpte var prisa ned heller, men jeg gadd ikke gå tilbake og sjekke (de er for all del priset ned og merket med "pris før momsavslag" i hyllene, men jeg tror det var nettopp den prisen før momsavslag som lå inne på kassa... men siden jeg var usikker, og det bare var et par kroner, gadd jeg ikke sjekke det, hvilket i ettertid sånnsett irriterer meg, for det er litt prisnippet da. Siden jo denne "fjerningen" av mva egentlig bare er en prinsippsak uansett, med liten økonomsik virkning. Når jeg titta på prisene som var slått så stort opp på kiwi... så er det jo egentlig minimal forskjell likevel (hvilket selvsagt henger sammen med at det bare er "halv mva" på dette likevel, så det er ikke den sååå store prosenten det er snakk om) Men for all del, alt hjelper vel. Og det burdei kke være billigere å basere kostholdet på sjokolade og chips, enn frukt og grønnsaker. Det er jo dårlig samfunnsøkonomi, og spesielt de "fattige" blir enda fetere enn nødvendig, hvilket slett ikke er bra! Så prinsippet støtter jeg absolutt.
bella domina Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg syns dette er et smart reklametrix av Kiwi, som ikke kommer til å merkes særlig på den jevne forbrukers økonomi. Matmomsen er på 14%. Dvs at når eplene før kostet 20,- pr kilo, koster de nå 17,50 pr kilo. Ikke nok til å endre min økonomi i alle fall....
Gjest Tweek Skrevet 1. oktober 2007 #18 Skrevet 1. oktober 2007 DET har de ikke gjort på "min" kiwi, her er det fortsatt massevis av snop rundt kassa, og frukten er "gjemt unna" i et eget hjørne av butikken. Strengt tatt er jeg ikke helt overbevist om at tomatene jeg kjøpte var prisa ned heller, men jeg gadd ikke gå tilbake og sjekke (de er for all del priset ned og merket med "pris før momsavslag" i hyllene, men jeg tror det var nettopp den prisen før momsavslag som lå inne på kassa... men siden jeg var usikker, og det bare var et par kroner, gadd jeg ikke sjekke det, hvilket i ettertid sånnsett irriterer meg, for det er litt prisnippet da. Siden jo denne "fjerningen" av mva egentlig bare er en prinsippsak uansett, med liten økonomsik virkning. Når jeg titta på prisene som var slått så stort opp på kiwi... så er det jo egentlig minimal forskjell likevel (hvilket selvsagt henger sammen med at det bare er "halv mva" på dette likevel, så det er ikke den sååå store prosenten det er snakk om) Men for all del, alt hjelper vel. Og det burdei kke være billigere å basere kostholdet på sjokolade og chips, enn frukt og grønnsaker. Det er jo dårlig samfunnsøkonomi, og spesielt de "fattige" blir enda fetere enn nødvendig, hvilket slett ikke er bra! Så prinsippet støtter jeg absolutt. Kiwi her i byen er frukt og grønt-avdelingene det første du ser Syntes det er bra, kunne ønske at jeg likte de druene eg har også sett at meny har kommet med lignende tilbud, de kan jo ikke være dårligere. Men prinsippet er jo hele greia i denne saken omtrent, og selv om ikke man merker det så er det nok bare begynnelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå