Gjest Elize Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Jeg tenker litt på å tørke blader om høsten å bruke som bord dekorasjon i bryllupet. Hvordan vil det fungere? Vil de "smuldre opp"? Noen som har prøvd?
*Emma* Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Når skal du gifte deg da? Det lå lønneblader på bordet i bryllupet vi var sist helg. Det var fint. Men jeg aner ikkenår de plukket dem. Selv har jeg pyntet med bladet imin sønns bursdag og det ble kjempe fint.....mest lønneblader og også en god del kastanjenøtter. Vi brukte blader som bordkort også og skrev navnpå dem med sprittusj! Plukket nøttene og bladene i ukene før selskapet...
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Hei. Vi gifta oss sommeren 2003, og har ennå igjen eikeblader som vi brukte som bordkort (skrev på med sprittusj i sølv). Bladene er fortsatt grønne og fine. Jeg tørket bladene 2 uker før bryllupet i avispapir, og la press oppå slik at de ble glatte og fine. Jeg tror du trygt kan plukke blader i høst for å bruke dem i bryllup senere.
Gjest Elize Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Bladene holder seg jo sikkert friske og fine viss man plukker grønne friske blader. Men det jeg tenkte på var og plukke blader som allerede har fått en fin høstfarge. Er bare så redd for at de ikke skal bli bra til bryllupet. Noen som vet hvor man kan få kjøpt falske blader?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Det går fint å tørke blader som har fått litt høstfarge også, legg de på avispapir og inni en bok e.l så blir de så fine etter en stund atte! Har gjort dette masse og rammet de inn, holder fargen i mange år!
*Emma* Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 De har falske lønneblader på Nille (vet ikke pris eller kvalitet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå