Gå til innhold

Foundation for fet hud

Kakaokopp

Anbefalte innlegg

Har prøvd flere foundationer, men har ganske fet hud- dette fører til at ansiktet mitt kort tid etter påføring, begynner å skinne/ glinse. Noen som sliter med samme problem ? Aller helst ønsker jeg råd på min vei mot en mattere hud :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også velsignet med fet hud og kan omtrent bli selvlysende i t-sonen i løpet av rimelig kort tid.

Jeg bruker Glo minerals pressede foundation med KMMs Bare over som absorberer opp litt av den oveflødige oljeproduksjonen min. Dessuten har jeg Dermalogicas oil control lotion under. Bruker den i T-sonen.

Da er jeg matt og fin hele dagen.

Mineralsminke er det eneste jeg bruker, ellers rabler det helt for huden min og jeg får småkviser og haugevis med hudormer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Glo minerals pressede foundation med KMMs Bare over som absorberer opp litt av den oveflødige oljeproduksjonen min.

*noterer* Hvor mye dekker den, Saeria?

Selv har jeg blandingshud med fetere T-sone og er veldig fornøyd med Clinique superbalanced makeup foundation. Oljefri, dekker passe og gir en jevn hudtone. :)

Endret av Alou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glo, kan i likhet med all annen mineralsminke bygges opp i dekkevne avhengig av hvor mye en tar på. Den dekker ikke like mye som f.eks. Kanebo total finish, men jeg synes den dekker nok, gir meg et pent resultat og matter ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clinique sleges på de fleste parfymerier, og er faktisk det billigste merket vanligvis. Er det ikke bare litt over 200,- en foundation koster, tro? Jeg bruker min nesten hver dag, men den varer jo nesten et år allikevel. :) (Fås billigere på www.strawberrynet.com hvis du vil handle over Internett.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Det er faktisk lurt om du begynner å bruke produkter for fet hud.

Jeg brukte vichy mot uren hud til og begynne med, men så gikk jeg over til clinique. Da brukte jeg for fet hud! og den er veldig grei. huden min blir ikke så fet lenger :)

Etter du har vasket huden og sånt så er det lurt å bruke en foundation som ikke inneholder olje! det er viktig :) Du kan jo lete rundt på nette? der er det mange tester for foundation og slikt. Eller du kan gå å spør i butikker. di har nok peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarins har en bra foundation for fet hud, men jeg husker ikke akkurat hva den heter i farten. Spør på parfymeriet.

Ellers er det ikke alltid foundationen som er problemet. Jeg har fått bukt med samme problem etter at jeg byttet ut fuktighetskremen. Tidligere har jeg brukt kremer som skal virke mattende, men de gjør det bare verre fordi huden tørster og danner fett for å smøre seg selv. Jeg begynte å bruke SOS Nutrition fra Matis etter råd fra hudpleier, og har hatt en stor bedring. Den koster en del, men er verdt det :jepp:

SOS Nutrition i kombinasjon med en god oljefri foundation funket ihvertfall på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...