Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #1 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg jobber som vaskedame på et kontor. En del av jobben er jo da å tømme søppelbøtter. På dette kontoret er det overflod av søppelbøtter. Mins tre i hvert rom. Og det kan hende det ikke ligger mer enn en tyggis eller en liten papirlapp i hver av de. Oppi en sånn hvit, standard søppelpose. De skal byttes ut. Det er jo helt ekstremt. Jeg har ikke samvittighet til å kaste ørten slike, tilnærmet tomme poser hver dag. Der jeg kan (dvs. der det ikke er matrester eller sånt) plukker jeg utav posene og kaster direkte i min svarte søppelsekk. Og så får den samme hvite posen stå i søppelbøtta til neste dag. Men det som jeg synes er så trist er at folk tenker så lite. Om man må lette baken fra stolen, gå to skitt og kaste søppelet sitt i én felles søppelbøtte pr. rom, hadde det vert så grusomt? Det er nesten så man får lyst å si dem noen alvorsord. Tenker ikke voksne mennesker lenger? Det er jo en kjempeunødvendig bruk av ressurser, og forsøpling på høy nivå. Vil så gjerne gi beskjed, få de til å tenke litt. Men jeg er bare en vaskedame, hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 27. september 2007 #2 Del Skrevet 27. september 2007 Tja. På vårt kontor sorterer vi papir og restavfall for seg. Meningen er at restavfallet skal være små mengder. Jeg klarer ikke å fylle opp restavfallsbeholderen mellom hver gang den tømmes. Papirsøppelet tømmer jeg selv. Er det ikke positivt da at det er så lite restavfall og at vi klarer å resirkulere så mye? Det gjør ikke meg noe at posen blir brukt om igjen dersom det ikke har vært mat i den. Men jeg synes det er positivt at det er lite restavfall jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 27. september 2007 #3 Del Skrevet 27. september 2007 Det er ikke lite søppel, det er bare lite i hver, fordi det blir fordelt i mangfoldige bøtter. (Ikke at søppelet blir sortert, alt blandes i alle kurvene). Men men bare litt søppel i hver pose blir det store mengder ekstra avfall pga. nesten ubrukte søppelposer. Hvorfor ikke samle det som er i én søppelbøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 27. september 2007 #4 Del Skrevet 27. september 2007 Hvorfor ikke samle det som er i én søppelbøtte? Jammen det gjør jo du Neida, tulla! Skjønner godt at du reagerer og det er fint at du tenker på dette! Hvorfor kan du ikke ta opp dette? "Bare" en vaskedame sier du. En vaskedame er ikke "bare" men en helt nødvendig jobb. Det er unødvendig hvor mange søpleposer man skal bruke på en stk. tyggis, en stk. post it lapp, 1 stk. binders osv... Som nevnt så kan du ta dette opp, og det er jo en positiv sak så ingen kan bli sure av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå