Gå til innhold

Tips til "Regnskap for dummies"?

Anbefalte innlegg

Gjest Regnskapsblondinen
Skrevet

Sitter og skal lære meg regnskap på egenhånd. Ønsker å finne en lettfattelig bok om regnskap. Finnes det noe alà "Windows for dummies" som handler om regnskap? Nettsider hvor en kan finne informasjon? På forhånd tusen takk for svar/tips. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de regnskapsfagene jeg har tatt har vi brukt bøkene til Trond Kristoffersen. Enkle, oversiktlige og systematiske. Dette var da på bachelornivå.

Skrevet

Men kan det fort bli vanskelig språk for en som ikke er inne i alle begreper og ikke skjønner hva egentlig alle begrepene er? Eller vil du si at dette kommer en fort inn i da forfatteren forklarer alt godt og med t-skje?

Skrevet
Men kan det fort bli vanskelig språk for en som ikke er inne i alle begreper og ikke skjønner hva egentlig alle begrepene er? Eller vil du si at dette kommer en fort inn i da forfatteren forklarer alt godt og med t-skje?

T-konti med t-skje, tjihi :fnise:

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Lillian_*
Skrevet

Jeg kjøpte en e-bok hos firma.no til 159 kr (tror jeg det var), denne boka var kun reklame om firma.no og hvor det stod at om man virket usikker så burde man heller bruke en regnskapsfører. Meningen med boken var å lære meg å føre regnskapet selv, det skjedde ikke.

Jeg har lagt merke til at man finner en del nyttig informasjon på en del blogger om regnskap og andre nettsider om enkeltmannsforetak og på bedin. Rart at noen ikke har laget en fil om hvordan man skal føre regnskap i praksis eller er det bare jeg som ikke har funnet det?

Skrevet

Aage Sendings Grunnleggende Regnskap er mye brukt i høyskolesammenheng.

Det er en arbeidsbok da, men jeg synes den var enkel og grei å lære av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...