Lilywhite Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Vet ikke om jeg gidder å lage forrett, men tar gjerne i mot forslag hva jeg kan ha til hovedrett og dessert. Vil lage noe litt "fint"...tenkte litt på biff med masse godt tilbehør, som båtpoteter, brokkoli og babygulrøtter, men har laget det tidligere til dem, så tenkte på om jeg skulle finne på noe nytt. Tenkte litt på lam eller laks... hmm... MÅ ikke være det da... ideer?
Gjest Eurydike Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Denne er enkel og god! Lammegryte med Snøfrisk 1 kg benfritt lammekjøtt, for eksempel fra lår 3 ss smør 1 boks knuste tomater 2 ss tomatpuré (eller noen hakkede soltørkede tomater i stedet) 1 hakket løk 3-4 fedd hvitløk 1 ss finhakket persille 3 dl hvitvin 125 g Snøfrisk naturell salt og pepper Skjær kjøttet i terninger og brun det med smør i en panne. Hell over i en gryte og ha i de knuste tomatene, tomatpuré, løk, hvitløk og persille (her surrer jeg løken og hvitløken med det brunede kjøttet før jeg har i det øvrige). Tilsett hvitvin og la det putre i 1 1/2 time (på komfyren, eller i ovnen på 150 g). Smak tilslutt til med Snøfrisk, salt og pepper. Passer godt med ovnsbakte potetbåter og en grønn grønnsak, for eksempel aspargesbønner eller brokkoli. Dessert: Varm eplepai med is?
ringblomst Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Hva med kyllingfilet eller et større kalkunbryst med fyll av kremost og surret med bacon eller spekeskinke? Tilbehør potetbåter, stekt champignon og paprika, samt feks Bretagne-saus fra Toro. Til dessert sjokoladefondant med jordbær sorbet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå