Antoinette Skrevet 27. september 2007 #1 Skrevet 27. september 2007 Tråder som dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=295087 Hvorfor har det begynt å komme brukere inn på forumet som sympatiserer med Vigrid? Innleggene er lette å kjenne igjen: Gjestenick med norrøne navn Bruk av ord som norkvinne Uvitende og overdrevne påstander som i linken over hvor muslimske kvinner på badestrender sitter langt unna vannet ved et bål og lager mat til 30 personer. Forsøker å vinne sympati ved å late som om de er på kvinnenes side. Jeg synes brukerene på forumet skal tenke seg over før de svarer på slike tråder, synes det er veldig synd om nynazister og høyreekstreme skal få spre sin ondskap på et ellers hyggelig forum.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Det er ikke så svart-hvitt som at de som er kritiske til islam er nynazister.
Antoinette Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 Det er ikke så svart-hvitt som at de som er kritiske til islam er nynazister. Nei det har jeg heller ikke sagt men innlegg av den typen jeg linket til, men den ordlyden og de stereotype og til dels tåpelige/feilaktige påstandene er lette å kjenne igjen.
Tabris Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Man kan jo også si at det beste er å få slike meninger frem i lyset slik at man argumentere mot dem og vise hvor feilaktige de faktisk er. Bedre det enn at de ligger og mumler på dem skjult for seg selv uten noen kritiske røster.
Antoinette Skrevet 27. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2007 Man kan jo også si at det beste er å få slike meninger frem i lyset slik at man argumentere mot dem og vise hvor feilaktige de faktisk er. Bedre det enn at de ligger og mumler på dem skjult for seg selv uten noen kritiske røster. Å snakke til slike folk er jo som å snakke til veggen.
Tabris Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Å snakke til slike folk er jo som å snakke til veggen. Nei, jeg forventer heller ikke å nå gjennom hos dem. Men man kanskje avsløre deres feil slik at andre ikke blir fristet til å være enig eller har lyst til å bli med dem.
Antoinette Skrevet 27. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2007 Jeg synes bare det er skikkelig nasty at de vanker her inne: Har du sett på Vigrids såkalte "kvinnesider" hvor de kombinerer hardbarka rasisme med oppskrifter på bløtkake?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 for øvrig, det med at muslimkvinner må sitte under trærne el skyggen med fullt utstyr på seg, mens guttene går i badeshorts og har det gøy. det har jeg sett før, kan ikke si jeg fikk så veldig godt inntrykk av dem.. møkkakultur.
Antoinette Skrevet 27. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2007 for øvrig, det med at muslimkvinner må sitte under trærne el skyggen med fullt utstyr på seg, mens guttene går i badeshorts og har det gøy. det har jeg sett før, kan ikke si jeg fikk så veldig godt inntrykk av dem.. møkkakultur. Muslimske kvinner kan bade med klærne på i de landene som har svært streng håndhevelse av islam, feks. Saudi Arabia. I andre land finnes det egne strender for kvinner.
Amused Skrevet 27. september 2007 #11 Skrevet 27. september 2007 for øvrig, det med at muslimkvinner må sitte under trærne el skyggen med fullt utstyr på seg, mens guttene går i badeshorts og har det gøy. det har jeg sett før, kan ikke si jeg fikk så veldig godt inntrykk av dem.. møkkakultur. Kanskje de faktisk foretrekker å sitte i skyggen? Hvilken rett har du til å kalle andres kultur for m****kultur???
mamut75 Skrevet 27. september 2007 #12 Skrevet 27. september 2007 Jeg har også sett noen tråder og innlegg hvor forfatteren virker som om han /henne nesten har forakt for en bestemt gruppe mennesker, men har egentlig aldri tenkt på at det kan ligge systematikk bak før nå . Jeg lurer på hvem forfatterne er ? Er det den typiske ressurssvake Vigrid tilhengeren som har blitt rekruttert dit , eller er det noen av lederne som prøver å overbevise (forhåpentligvis aldri ) nye til å sympatisere med Vigrid .
Gjest Blondie65 Skrevet 27. september 2007 #13 Skrevet 27. september 2007 Nei, jeg forventer heller ikke å nå gjennom hos dem. Men man kanskje avsløre deres feil slik at andre ikke blir fristet til å være enig eller har lyst til å bli med dem. Som den tilhenger av ytringsfrihet jeg er er jeg enig med deg her. Dessuten må man ALLTID tenke på at man har et annet publikum enn den ene man argumenterer mot. Hvis vi unnviker diskusjoner som inneholder denne typen argumentasjon kan det virke somvi ikke har argumenter, og DET vil jeg ikke ha på meg når det gjelder nynazisme. Ellers er jeg enig med Antoinette i at vi godt kan være på vakt og at Kvinneguiden må være på vakt for det er en fin grense mellom rasehat og injurierende påstander.
Antoinette Skrevet 27. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2007 Jeg lurer på hvem forfatterne er ? Er det den typiske ressurssvake Vigrid tilhengeren som har blitt rekruttert dit , eller er det noen av lederne som prøver å overbevise (forhåpentligvis aldri ) nye til å sympatisere med Vigrid . Det er sikkert en kombinasjon av begge deler. Kan ikke helt se for meg at det er Tore Tvedt (Vigrid lederen) selv som sitter å skriver. Men iom. at nettsidene deres faktisk har egne kvinnesider med bilder av 80 talls babes i bikini og med maskingevær samt bløtkakeoppskrifter gjør at jeg tror de sprer sin edder & galle for å vekke kvinners oppmerksomhet. Da gjerne ved å spille på at vi "godtar" muslimsk kvinneundertrykkelse når vi ikke er med i Vigrid etc.
wondergirl Skrevet 27. september 2007 #15 Skrevet 27. september 2007 Jeg synes også det er usedvanlig mye "brune" innlegg, særlig på "aktuelle saker" for tida. Fint at dere følger med litt.
Snasen Skrevet 27. september 2007 #16 Skrevet 27. september 2007 (endret) Det er sikkert de gærningene fra sol. De drev og vervet folk i vigrid der inne. tenk dem løper rundt i skogen med økser og sånn Endret 27. september 2007 av Snasen
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #17 Skrevet 27. september 2007 Kanskje de faktisk foretrekker å sitte i skyggen? Hvilken rett har du til å kalle andres kultur for m****kultur??? De foretrekker å sitte i skyggen med 4 lag svarte klær? Okayy.. og jeg har forresten rett til å mene at det er møkkakultur.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2007 #18 Skrevet 27. september 2007 Jeg synes også det er usedvanlig mye "brune" innlegg, særlig på "aktuelle saker" for tida. Fint at dere følger med litt. Ååå :klø: hvem inlegg da? bortsett fra det som blir nevnt i første innlegg her Det er lov til å si at man ikke vil ha kriminelle her til lands uten å bli kalt rasist om man nevner at enkelte av våre nye landsmenn er kriminelle!
Tabris Skrevet 27. september 2007 #19 Skrevet 27. september 2007 Enkelte postere har nådd et nytt lavmål når det gjelder argumentasjon og saklighet her på KG de siste dagene - spesielt gjester på de trådene det er snakk om her...
Mann 42 Skrevet 27. september 2007 #20 Skrevet 27. september 2007 (endret) Hvilke andre tråder er det snakk om, da, enn akkurat den det linkes til øverst her? Jeg synes faktisk Antoinette blir litt drøy, for hun uttaler seg meget generelt mht hvilke typer av tråder det kan være snakk om. Aktuelle hendelsr den siste tida, har gjort Islam-kritikk temmelig relevant, og det har det blitt postet mye om. Er det det Antoinette refererer til? Kunne hun være litt mer spesifikk mht hva det er hun mener er innlegg og tråder postet av nynazister, brune, Vigrid-sympatisører, etc? Endret 27. september 2007 av Mann 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå