Gå til innhold

renner under øynene på hund

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

Det renner mye fra øynene på min lille hund. I og med han er orange i fargen, viser ikke disse røde rennene særlig godt, MEN det samler seg mye inni øyekroken på han.

Størkner og vanskelig få vekk.

Renser øynene hans med øyebadevann hver morgen og kveld, men likevel plages han av dette.

Noen med erfaring på hvordan få renset bort restene i øyenkroken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er unormalt mye og "hele" tiden kan det være tette tårekanaler som er årsaken. Stikk til dyrlegen og få de spylt opp.

Ellers er det øyebadevann eller friskt rennende vann som er tingen.

Gjest Gjest_maria_*
Skrevet

Takk for svar :)

Vært hos dyrlege med dette. men de sier det er typisk rasen og at det er så lite at det ikke er mer å bry seg om. Han er jo så liten og har hodet sitt nedi bakken hele tiden , så sikkert lett få irritasjoner på øynene i og med vi også bor midt i byen.

Jeg får bare fortsette å skylle øynene hans.

Men irriterer meg dette "grumset" som størkner og er så vanskelig få bort, innerst langs øynene...

Hørt om produktet "diamant øyne" men hva er dette?

Skrevet

Det er et middel man bruker som fjerner misfarginger som er forårsaket av rennende øyne. Mange persere f.eks sliter jo med dette og de som er hvite kan få stygg misfarging under øynene :-)

Skrevet

Hva slags rase er deT?

Skrevet

Jeg har en amerikansk cocker som også har normalt rennende øyne, min oppdretter sa jeg skulle bruke rent vann og en gasklut eller en klut som ikke loer- jo mer spesialprodukter jeg brukte - desto mer problemer ville jeg få fikk jeg beskjed om.

Gjest vimselot
Skrevet

Ts. Bikkjer skal ikke helst ha noe sukker, kjeks og brunost f.eks. Noen her kan sikkert si hva de ikke skal ha, men sukker har en tendens til å stimulere væske fra øynene.

Ville gått på apoteket og kjøpt øyebadevann, og en sprøyte som du kan skylle med. Men det har du jo forsøkt. To ganger minst daglig.

Hjelper ikke noe? Veterinær.

For å få det som er størknet, så ta en bikkja med på badet, og våt bomull. Må ha litt tålmodighet, men det går, ikke press bomull, bare la mest mulig vann hjelpe til. Sørg for å ha mer bomull, og vann, og bytt. Ikke gi opp, det tar litt tid, men er bikkja sår rundt øynene, så ta tid. Men det kan være en betennelse, vet ikke hvilken rase du har, er det en pekineser, så får du sikkert det samme problemet flere ganger, de kan jo ikke lukte slik de har for instint, uten å få øynene full av jord osv...

Det renner mye fra øynene på min lille hund. I og med han er orange i fargen, viser ikke disse røde rennene særlig godt, MEN det samler seg mye inni øyekroken på han.

Størkner og vanskelig få vekk.

Renser øynene hans med øyebadevann hver morgen og kveld, men likevel plages han av dette.

Noen med erfaring på hvordan få renset bort restene i øyenkroken?

Skrevet (endret)

Jeg har fått beskjed om ikke å bruke bomull fordi den loer. Kjøp heller Mesoft på apotektet, de er kjempefine. PS de er også ypperlige til å fjerne øyensminke med :)

Endret av Gucci
Gjest vimselot
Skrevet

Aha, men kan det fjerne bakfylla også i samme slengen eller er det bare noe man ser på tv at agurk hjelper når de lekre damene ligger der og blir vakre igjen?

Synd med Britney forresten, har ikke sansen for musikken hennes, men for mennesket, ja.

Svarer utenfor tråden, men hvilken sminke skal jeg fjerne? Hjelper det mot rynker også?

Håper ts, at det går bra med bikkja, men sukker er fy fy. Dvs. alt med sukkerinnhold, valfer osv. = gjerne rennende øyne.

Ser at du har vært hos veterinær, men om du har forsøkt å unngå sukker (ikke langsomme karbohydrater som ris, pasta osv), og prøvd øyebade-vann, og det ikke går over, da ville jeg ringt og bedt om en ny time. Vet ikke hva veterinæren gjør da, jeg har aldri hatt bikkjer som har vært plaget av dette, men har du kuttet ut alt sukker, kan det også være en ide å bytte fôret.

Vet ikke. Ville gitt øyebadevannet en ukes sjanse, kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...