Gjest Gjest_solsikke_* Skrevet 26. september 2007 #1 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg er en veldig sjenert jente, som sliter med selvtillitten, Har prøvd å barbert meg nedentil, har prøvd veet krem og diverse slike ting. Problemet ligger i det at hvis jeg ikke gjør dette så vil det vokse langt utenfor truse/bikini kanten/linjen. Dette er for meg et enormt stort problem, min mann sier at det ikke gjør noe, men jeg føler meg ekkel når vi skal ha sex og da sier det seg selv at det ikke forekommer så ofte. Jeg har vurdert å ta permanent hårfjerning der nede, men er veldig usikker for det er et mareritt bare å tenke på at jeg skal utsette andre for et så forferdeligt syn. Jeg er nå snart 30 og har i år for første gang hvert til underlivs undersøkelse, tross av at min familie har mange tilfeller av kreft. Vel dette ble litt masse info, men vill bare gi et bilde av hvordan jeg opplever det å ha dette som et STORT problem. Håper dere kan komme med råd og tips kanskje om hvordan man kan begrense at det bare fortsetter å breie seg utover der nede for hver barbering. og om permanent fjerning. Kanskje legge til hvilke "frisyrer" dere har der nede. Jeg har så lyst å føle meg sexy, men det går bare når lyset er av. PLEASE HELP ME!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Del Skrevet 26. september 2007 Varierer masse hvor mye hårvekst folk har. Kjenner flere som har det på samme måte som deg uten at det er noe unormalt. Og samme hvor lite el mye hår folk har så vokser hårene temmelig fort der nede. Men du kan jo f.eks prøve å vokse det som vokser utenfor bikinilinjen? Du sliter med selvtillitten og samme hvor mye hår du fjerner så hjelper det deg bare akkurat nå. Prøv å bli komfortabel med at folk ser veldig ulike ut og aksepter at du er helt vanlig og at du lager mere trøbbel for deg selv ved å gjøre dette til et stort problem...for det er det ikke ;-) Selv tror jeg aldri jeg har sett meg selv "fullt utvokst"; tar alltid alt. Bruker hårfjerningskrem ca en gang i uka og vedlikeholder med høvel mellom det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 27. september 2007 #3 Del Skrevet 27. september 2007 Du trenger vel ikke å ta permanent hårfjerning selvom du har hår på "musa"? Om du har lange kjønnshår, så lønner det seg å klippe dem før man barberer seg. Når du barberer, ikke dra høvelen frem og tilbake på kryss og tvers. Gå systematisk til verks og prøv å begrens høvelen til å stryke over hver område til 2 ganger. Først med hårene, det vil fjerne det meste. Så etterpå fører du høvelen en gang mot hårene, det skulle ta det siste. Etter barberingen er det viktig å vaske godt, det minsker faren for infeksjoner og hud irritasjon. Vann og en mild såpe er perfekt. Smør inn med en god fuktighetskrem, som du lar trekke inn før du kler på deg igjen. Hudirritasjon kan nå fort oppstå fordi ingen hår beskytter. Vask området minst en gang pr. dag. Det kan også være en god ide å pudre området med natusan baby pudder for å holde det tørt. Når det gjelder sveis kan du enten bare helstusse det, glattbarbere, beholde en stripe eller en trekant! Hold det vedlike ved å barbere etter behov, eller stuss det med en saks! Om du skal fjerne det permanent kan du fjerne det med laser hos en spesialist med det tar tid og er dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ano_* Skrevet 29. september 2007 #4 Del Skrevet 29. september 2007 jeg er litt ny på hele dette med intimbarbering. har alltid fjærnet bikinilinja, men nå fant jeg ut at jeg hadde lyst til å prøve helt glattbarbert. mulig dette blir litt for detaljert, men hvordan får dere det til?? er det bare jeg som er slik utformet at det er veldig vanskelig? brukte høvel, mach 3, som jeg har sett andre tipser om. tenkte jeg skulle prøve epilator neste gang, men da må de jo være ganske korte, og nå er jeg faktisk usikker på hvordan jeg skal få det til.. hadde liksom trengt en eksta hånd... (ok, helt uaktuelt å spørre noen om hjelp, bare for å ha det sagt...) og, en ting til... hvor langt bak barberer dere?? takk-takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hårete Skrevet 29. september 2007 #5 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg synes helbarbering klør noe vanvittig etterpå. Men jeg synes det er pent å være helt kortklipt også. Bruker vanlig frisørsaks, man kan få kjøpt helt greie billige sakser til den bruk. Hvis du har svært omfangsrik dott kan det kanskje føles mer sexy å være helt kortklipt, og evt. bruke hårfjerningskrem langs trusekanten og på innsiden av lårene. Det funker fint for meg. Bruker Veet krem, lar den stå på i 10 min, og drar/gnir forsiktig med en varm og fuktig frotteklut etterpå. Da løsner hårene fint, uten at huden blir sår. Har aldri forstått den der ekle spatelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #6 Del Skrevet 30. september 2007 bruker også veet. har gjort dette nå i over ti år og verken klør eller kommer like masse gjenvekst som det gjorde til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #7 Del Skrevet 30. september 2007 Ærlig talt; Hvis jeg var deg ville jeg tenkt mindre på hårfjerning og mer på å bygge opp selvtillitt og prøve å bli fornøyd med meg selv. Om du skulle tatt permanent hårfjerning så ville det sannsynligvis bare blitt en nødløsning, til du fant noe nytt å henge deg opp i uansett. Husk på at alle kvinner har hår der nede, og når mannen din sier at han ikke bryr seg så stemmer nok det. Kan uansett ikke tenke meg at det ville vært så lurt å ta permanent fjerning der. Det er tross alt en grunn til at det er hår der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #8 Del Skrevet 2. oktober 2007 Å ha et kraftig hårvekst problem, er faktisk ikke å spøke med. Noen av oss er faktisk så hardt rammet at d går tydelig utover selvtillit og man føler seg ikke lengre kvinnelig, hvilket påvirker sexliv osv. Jeg vet! Husker ikke hvor tidlig jeg startet å henge meg opp i hårvekst, men var ganske ung da. Jeg har sjenerende hårvekst i ansiktet,min største hemmelighet jeg håper noen aldri vil finne ut! Dette må fjernes HVER dag, så jeg bruker ekstra lang tid på badet. På armene har jeg fått svarte hår. Viser meg aldri med bare armer uten at jeg har brukt epilator til å fjerne hårene først! Nedentil har jeg også kraftig og mørk hårvekst som brer seg utover og nedover lårene! Samt at jeg har skikkelig manne-hår i rumpa! Jeg prøver å bruke epilator, men hårene mine kommer tilbake igjen i løpet av få dager, pluss inngrodde hår og masse nupper. Dette resulterer i at jeg blir veldig anspent hver gang mannen min skal ta på meg, for d er skikkelige stubber som kommer ut! Bakpå lårene har jeg også skikkelig stive svarte hår... oppå fingrene var jeg også dum nok til å fjerne hårene engang, så der må jeg og fjerne annenhver dag.. Hårfjerning tar mye av tiden min hvis jeg skal greie å holde alt ved like og d går psykisk inn på meg! Jeg har mistet den kvinnelige følelsen og har d vondt innvendig pga dette.. Kan man gå til lege m et slik problem?? Hilsen meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_linemor_* Skrevet 2. oktober 2007 #9 Del Skrevet 2. oktober 2007 Å ha et kraftig hårvekst problem, er faktisk ikke å spøke med. Noen av oss er faktisk så hardt rammet at d går tydelig utover selvtillit og man føler seg ikke lengre kvinnelig, hvilket påvirker sexliv osv. Jeg vet! Husker ikke hvor tidlig jeg startet å henge meg opp i hårvekst, men var ganske ung da. Jeg har sjenerende hårvekst i ansiktet,min største hemmelighet jeg håper noen aldri vil finne ut! Dette må fjernes HVER dag, så jeg bruker ekstra lang tid på badet. På armene har jeg fått svarte hår. Viser meg aldri med bare armer uten at jeg har brukt epilator til å fjerne hårene først! Nedentil har jeg også kraftig og mørk hårvekst som brer seg utover og nedover lårene! Samt at jeg har skikkelig manne-hår i rumpa! Jeg prøver å bruke epilator, men hårene mine kommer tilbake igjen i løpet av få dager, pluss inngrodde hår og masse nupper. Dette resulterer i at jeg blir veldig anspent hver gang mannen min skal ta på meg, for d er skikkelige stubber som kommer ut! Bakpå lårene har jeg også skikkelig stive svarte hår... oppå fingrene var jeg også dum nok til å fjerne hårene engang, så der må jeg og fjerne annenhver dag.. Hårfjerning tar mye av tiden min hvis jeg skal greie å holde alt ved like og d går psykisk inn på meg! Jeg har mistet den kvinnelige følelsen og har d vondt innvendig pga dette.. Kan man gå til lege m et slik problem?? Hilsen meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
questionable Skrevet 2. oktober 2007 #10 Del Skrevet 2. oktober 2007 Om du har kraftig hårvekst, kan dette være et hormonelt problem, som kan behandlest av lege. Du kan dessuten få hjelp av legen om det er noe som reelt plager deg psykisk. Om du søker på 'kreftig hårvekst' på doktoronline.no vil du kunne lese mer om grunner til at kraftig hårvekst kan oppstå, og behandling av dette. Det er tydligvis fler som har det som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #11 Del Skrevet 3. oktober 2007 Om du har kraftig hårvekst, kan dette være et hormonelt problem, som kan behandlest av lege. Du kan dessuten få hjelp av legen om det er noe som reelt plager deg psykisk. Om du søker på 'kreftig hårvekst' på doktoronline.no vil du kunne lese mer om grunner til at kraftig hårvekst kan oppstå, og behandling av dette. Det er tydligvis fler som har det som deg! Takk:) For noen år siden tok jeg noen hormon-prøver pga veldig rar syklus, men de viste ikke noe galt.. Men ting har blitt verre m åra.. er bare i midten av 20-åra, så sliter veldig. Skal manne meg opp til å ta en prat m legen. Blir bare så full av skam.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #12 Del Skrevet 3. oktober 2007 Om man er plaget med skikkelig kraftit hårvekst villejeg snakket med lege. De kan gi henvisning til hårfjerning med laser om det er skikkelig plagsomt. Det å fjerne hår med laser trenger ikke ta lang tid heller. Hos noen forsvinner masse hår ved første behandling. Man kan tydelig se forandring fra gang til gang. 4-6 ganger pleier ofte å være nok om man har mørke nok hår. Selv har jeg kraftig hårvekst. Jeg har hår utover bikinikanten så det holder. Sorte hår bak på lårene, skikkelig manne-legger hårmessig sett. Og ja, jeg har hår i romta. Og rundt brystvortene.... Ikke mye i ansiktet heldigvis, for det tror jeg må være veldig belastende. Mannen min merker ikke at jeg har hår, så det går greit. Tror han er for kåt til å la slike detaljer merke seg... hehe Jeg veksler mellom barbering, hårfjerningskrem og voks. Man klarer fint å vokse bikinilinjen selv om man tar seg litt tid. Litt værre å få til det bak. Om jeg barberer meg glatt må jeg til pers innom kjønnsleppene også. Så bare vær tålmodig. Ta en side om gangen med barberskum, og ta gjerne pauser. Selv syns jeg det er nok å ta bikinikanten. Leggene og lårene kjører jeg over i dusjen ca annenhver dag. Det er gjort på et par minutter. Jeg tror du kanskje tror du har mer hårvekst enn det du egentlig har. Jeg har jobbet som hudterapeut og har vokset mange bikinilinjer, og du kan trøste deg med at det er VELDIG vanlig å ha hår nedover på lårene ved bikinien. Ofte jeg måtte vokse et godt stykke ned. Så du trenger ikke være redd for å gå på en slik plass og få det gjort. Da blir det kankje lettere å holde ved like. Det er jo for ille at du skal la være å ha sex pga hår, så få fjernet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslag Skrevet 3. oktober 2007 #13 Del Skrevet 3. oktober 2007 Har et forslag: slutt med vanlige truser eller g-strenger hvis du vil unngå at dotten stikker utenfor trusekanten. Kjøp heller noen lekre boxere eller hipstere, for da gjemmer du bort problemet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_solsikke_* Skrevet 3. oktober 2007 #14 Del Skrevet 3. oktober 2007 Har et forslag: slutt med vanlige truser eller g-strenger hvis du vil unngå at dotten stikker utenfor trusekanten. Kjøp heller noen lekre boxere eller hipstere, for da gjemmer du bort problemet :-) Det kan du si det I min truseskuff er det 90% boxere/hipster truser og det sjuler ikke langt nok ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #15 Del Skrevet 29. juli 2008 Jeg syns du skal vokse der nede, det blir mykt, og behagelig. Og håret kommer ike tilbake så fort, og det gjør håret tynt. Jeg vokser selv. men det er skumlere å gjøre det selv. Jeg syns du bør stikke innom afroditeklinikk, på nationalteateret, ved treider. Der fjerner de hår med brasiliansk voks. Det kommer til å gjøre vondt første gang, men du overlever og man blir vant til det;) håper det hjelper. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 78 Skrevet 10. oktober 2008 #16 Del Skrevet 10. oktober 2008 Å ha et kraftig hårvekst problem, er faktisk ikke å spøke med. Noen av oss er faktisk så hardt rammet at d går tydelig utover selvtillit og man føler seg ikke lengre kvinnelig, hvilket påvirker sexliv osv. Jeg vet! Husker ikke hvor tidlig jeg startet å henge meg opp i hårvekst, men var ganske ung da. Jeg har sjenerende hårvekst i ansiktet,min største hemmelighet jeg håper noen aldri vil finne ut! Dette må fjernes HVER dag, så jeg bruker ekstra lang tid på badet. På armene har jeg fått svarte hår. Viser meg aldri med bare armer uten at jeg har brukt epilator til å fjerne hårene først! Nedentil har jeg også kraftig og mørk hårvekst som brer seg utover og nedover lårene! Samt at jeg har skikkelig manne-hår i rumpa! Jeg prøver å bruke epilator, men hårene mine kommer tilbake igjen i løpet av få dager, pluss inngrodde hår og masse nupper. Dette resulterer i at jeg blir veldig anspent hver gang mannen min skal ta på meg, for d er skikkelige stubber som kommer ut! Bakpå lårene har jeg også skikkelig stive svarte hår... oppå fingrene var jeg også dum nok til å fjerne hårene engang, så der må jeg og fjerne annenhver dag.. Hårfjerning tar mye av tiden min hvis jeg skal greie å holde alt ved like og d går psykisk inn på meg! Jeg har mistet den kvinnelige følelsen og har d vondt innvendig pga dette.. Kan man gå til lege m et slik problem?? Hilsen meg.. Jeg er en jente på 30, og har faktisk samme problemet som deg. Jeg gikk til lege og gynekologspesialist for å sjekke om det var hormonellt, men prøvene var helt normale (var redd det kunne være pco/pcos), eneste var at jeg hadde noen umodne egg, men dette var visstnok svært vanlig. Jeg har også mørke hår rundt brystvortene, -jeg gikk og fikk de fjernet med laser for noen år siden, men nå er det omtrent like gale, kanskje litt mykere fremdeles, men de er mørke og de kommer tilbake. Sommeren er et stress, -jeg kan ikke bare bade når jeg vil, jeg må alltid planlegge og tenke på hårene. Jeg vokser på bikinikanten og lårene, men selv om jeg peeler, får jeg inngrodde hår og nupper, og slik fungerer ikke voksingen noe særlig lenger og, pga av dette og fordi hårene ganske fort begynner å gro ut igjen. Barbering gjør området til et katastrofeområde etter noen dager.. Laser er voldsomt dyrt, man trenger mange behandlinger, og resultatet er IKKE permanent, men det hjelper gjerne litt en stund..prøve når jeg blir rik.. Jeg har ikke kjæreste nå, men jeg vet ikke hvordan det skal bli med dette når jeg (forhåpentligvis:) får det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..det er som en forbannelse. Finnes det noe håp for oss? Laser har jeg allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann20 Skrevet 16. oktober 2008 #17 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg er en mann i 20 årene som også er noe plaget med mye hårvekst. Er nok ikke den som har mest, men nok til at jeg har googlet alternativer for permanent hår fjerning(sånn jeg kom in hit;). Har mye hår fra livet og ned, og det står ikke helt i stil med resten av kroppen, som nesten er hårløs.. men jeg er en ganske selvsikker mann, så jeg tenkte jeg skulle la håret på leggene få bli der, men jeg har lyst å fjerne håret permanent på pungen, rumpa og det lille på vei opp penis. men det er pungen min jeg er redd for, leste en artikkel på dinside.no hvor en frøken hadde testet masse forskjellige metoder og sa at det gjorde fryktelig vondt, og uten garantier og dyrt... så det er en stund til jeg prøver det. men jeg prøvde noe skum en gang, på leggen hvor hårene visnet bort eller noe lignende(er det veet?), og har lurt på å prøve det på pungen(det tar lang tid å få barbert den, og du får aldri alt). men hvordan funker det egentlig? er pungen trygg? Takk for svar, hvis noen kan;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mila_* Skrevet 30. oktober 2009 #18 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er en jente på 30, og har faktisk samme problemet som deg. Jeg gikk til lege og gynekologspesialist for å sjekke om det var hormonellt, men prøvene var helt normale (var redd det kunne være pco/pcos), eneste var at jeg hadde noen umodne egg, men dette var visstnok svært vanlig. Jeg har også mørke hår rundt brystvortene, -jeg gikk og fikk de fjernet med laser for noen år siden, men nå er det omtrent like gale, kanskje litt mykere fremdeles, men de er mørke og de kommer tilbake. Sommeren er et stress, -jeg kan ikke bare bade når jeg vil, jeg må alltid planlegge og tenke på hårene. Jeg vokser på bikinikanten og lårene, men selv om jeg peeler, får jeg inngrodde hår og nupper, og slik fungerer ikke voksingen noe særlig lenger og, pga av dette og fordi hårene ganske fort begynner å gro ut igjen. Barbering gjør området til et katastrofeområde etter noen dager.. Laser er voldsomt dyrt, man trenger mange behandlinger, og resultatet er IKKE permanent, men det hjelper gjerne litt en stund..prøve når jeg blir rik.. Jeg har ikke kjæreste nå, men jeg vet ikke hvordan det skal bli med dette når jeg (forhåpentligvis:) får det. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..det er som en forbannelse. Finnes det noe håp for oss? Laser har jeg allerede Du burde ta håret på leggene/lårene og armene med epilator, vokse bikinilinjen. Beste voksen er Veet warm vaks (Cubus) 90kr. Husk å stram kroppen skikkerlig når du drar av stripen. område der du vokser må være streched out, ikke myk som rompe. Ikke dra stripen oppover men mot deg og den skal på en måte være nede. Etter det smør med nuppekrem( Får kjøpt på Kondomeriet) Grønn søt flaske 90kr. Og smør huden med bodylotion hver dag. Da får du ikke nupper og hårene blir mykere, så da kan du vente 2 uker før du vokser igjen. BAre voks, mange kjendisser sverger til voksing og har sagt at det reddet sex-livet deres. Når det gjelder puppene, så er det blekemiddel, og andre steder laser! Alle kvinner sliter med det så det er helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå