Gå til innhold

Bygge ut/bygge på hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hvor strenge regler det er for å bygge ut/bygge på hus i såkalt LNF-område (landbruk, natur og friluftsliv)?

Er det sånn at man kan bygge på så og så mange kvm uten å måtte søke om det? Men det gjelder vel ikke disse områdene med spesielle restrisjoner...

Blir kjempetakknemlig for svar - står nemlig på nippet til å legge inn bud på et hus, men det er nesten en forutsetning at det kan bygges på i framtiden når vi vil stifte familie...

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk det kan variere fra kommune til kommune. Det tryggeste er nok å forhøre seg i kommunen det gjelder (teknisk kontor?).

M.a. i min kommune tror jeg de har endret reglene i løpet av de siste årene, fra 100 m2 til 125 m2 (sum boareal). Noen steder tror jeg også det er regler for vann og avløp.

Det sikkreste svaret får du nok i kommunen.

Lykke til.

Endret av Ugla
Skrevet

I min kommune er det ikke noe problem å bygge på et hus i LNF-område (må likevel søke disp fra reguleringsplanen), men det er ikke lov å bygge et nytt hus.

Så gjøær som Ugla skriver - spør i kommunen - de er til for deg.

Skrevet

Takk for svar begge to! :)

Vi endte opp med et rekkehus istedenfor... Fant ut at det ble litt dumt å kjøpe et hus som uansett måtte bygges ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...