Gjest Diva Skrevet 4. april 2003 #1 Skrevet 4. april 2003 Noen som vet om alle legemidler på apotek (reseptbelagte seff.) kan skrives på egenandelskortet ? Skal ha øyedråper, så de tror jeg kan skrives opp. Men p-piller for eksempel ? Takknemlig for svar :D D.
Atmi Skrevet 4. april 2003 #3 Skrevet 4. april 2003 Det er vel kun midler på blå resept. Ja - det mener jeg og at det er
Atmi Skrevet 4. april 2003 #5 Skrevet 4. april 2003 Ok. Fillern! Takker og bukker :D Diva Hehe - fillern ja
Gjest Diva Skrevet 4. april 2003 #6 Skrevet 4. april 2003 Uff... har vært så mye med legetimer og medikamenter nå, og det er stort sett bare hvite resepter.... Og det taket på egenandelskortet er så høyt at det er nesten ikke vits. Får psoriasismedikamenter på blå resept da.... Gjelder bare å huske egenandelskortet og Diva
Rufus Skrevet 4. april 2003 #7 Skrevet 4. april 2003 Man kan føre opp egenandelen ved legebesøk også...men det er kun egenandelen av det som kan føres opp(selv om legen i balndt krever høyere beløp...)...og så tror jeg det gjelder for noen transport/reiseutgifter, men hvordan det er vet jeg dessverre ikke. ...så om man har mange legebesøk går det jo ganske fort...(jeg fikk iallefall kvittert for 149,- ved siste legebesøk og medisiner på blå resept i tillegg, skal det jo ikke så alt for mye til...)
Gjest Diva Skrevet 4. april 2003 #8 Skrevet 4. april 2003 Ja, er klar over at det kan føres opp ved legebesøk og psykologtimer osv... :D Det er jo kjekt da : - ) Diva
Atmi Skrevet 4. april 2003 #9 Skrevet 4. april 2003 Jeg er så sleip jeg at når jeg skal hente medisiner på blå resept, så henter jeg ekstra mye når jeg har mye penger. På den måten blir egenandelskortet fyllt opp, og jeg har mindre utgifter senere. Men - det er jo likevel så jeg må betale min del uansett da. HAr aldri brukt mye lege jeg, men når jeg først har vært syk syns jeg ikke det har tatt lang tid å fylle det opp da... Har jeg 4 måneder med gratis lege og blå resept medisiner i året syns jeg det er kjempebra jeg. Selv om det selvfølgelig hadde vært greit om alle resepter gikk på egenandels kortet da. Jeg forstår jo det jeg og selvfølgelig...
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #10 Skrevet 4. april 2003 Man får blåresepter ført opp på egenandelskortet. Vanlig legebesøk koster kr 114,- og det blir ført opp på kortet. Blodprøver, sårskift, injeksjoner, gu, resepter ++ skrives også opp på egenandelskortet. Eldre og uføre har rett på drosjerevisisjon slik at de får dekt turen til og fra hjemmet og legekontoret/sykehuset. Ellers får du på sykehuset utsrevet skyssbevis som du får overført på kortet ved å ta kontakt med trygdekontoret. Hudleger, øyeleger, fysioterapauter, psykiater, +++ blir også ført i kortet. Voksne og barn mellom 7 og 16 år skal ha egne kvitteringskort. Egenandelene for hvert barn under 16 år legges sammen med egenandelene til en av foreldrene. Når egenandelene for den ene av foreldrene og barna til sammen har nådd utgiftstaket, har hver av dem rett til et frikort. Taksten for frikort er kr 1350,- :D :D
Gjest Diva Skrevet 4. april 2003 #11 Skrevet 4. april 2003 Tusen takk skal du ha Merete Du er snill du :D :kysse:
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #12 Skrevet 4. april 2003 Tusen takk skal du ha Merete Du er snill du :D :kysse: Jepp
Labella Skrevet 4. april 2003 #13 Skrevet 4. april 2003 Gjelder bare å huske egenandelskortet og Hvis du glemmer det ber du bare om å få en kvittering som du legger sammen med egenandelskortet. Beløpet kan føres på neste gang eller av trygdekontoret når du har brukt 1350,- til sammen.
Gjest Diva Skrevet 5. april 2003 #14 Skrevet 5. april 2003 Thanx Labella! Det har jeg faktisk ikke tenkt på :D Tusen takk skal du ha :D Klem, Diva
lillen Skrevet 5. april 2003 #15 Skrevet 5. april 2003 ...og hvis du får rekvisisjon for taxi, så skrives egenandelen opp da også! Tror den er på ca 80 kr. Hvis du drar til legen med taxi uten rekvisisjon, kan du jo spørre legen om å få en, hvis du har gyldig kvittering fra taxi (slik at du kan ta den med til trygdekontoret...) Jeg får alltid frikort i løpet av året, og da "kjøper" jeg alltid ny påfyll av medisiner (de er nemlig dyre!) før nyttår... sleipa... Da slipper jeg å tenke på de utgiftene på begynnelsen av året ihvertfall!
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2003 #16 Skrevet 5. april 2003 Jeg får alltid frikort i løpet av året, og da "kjøper" jeg alltid ny påfyll av medisiner (de er nemlig dyre!) før nyttår... sleipa... Da slipper jeg å tenke på de utgiftene på begynnelsen av året ihvertfall! LURA.... Men får du ut så mye medisiner på resepten da? eller går du flere turer?
lillen Skrevet 5. april 2003 #17 Skrevet 5. april 2003 LURA DU!! Flere turer var en ide! Ja, jeg synes jeg får en del medisiner på en reit.
koldbruna Skrevet 7. april 2003 #18 Skrevet 7. april 2003 Skulle ikke egenandelen gå opp da??? Synes jeg hørte det?? Koldbruna
lillen Skrevet 7. april 2003 #19 Skrevet 7. april 2003 På mitt kvitteringskort står det faktisk ingenting, men jeg mener at det fortsatt er 1350...!?
Gjest Diva Skrevet 7. april 2003 #20 Skrevet 7. april 2003 Ja, det er nok 1350,- ennå såvidt jeg vet. Det hender at mange glemmer å skrive opp "taket" ved utlevering av kortet. Du kan gjerne skrive det på selv tror jeg Diva
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå