valmue Skrevet 4. april 2003 #1 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg er glad i å lage god mat og har heldigvis mange venner som er det samme. Vi inviterer stadig hverandre på bedre middager, mat og vinkvelder, jentelunch på fridager o.s.v. Mange bruker både en og to dager på å tilberede de lekreste retter før vi treffes, men det slår meg stadig vekk hvor lite omtanke som legges i selve bordet. Jeg for min del syns et pent og gjerne litt kreativt pyntet bord er en viktig del av den totale opplevelsen rundt et godt måltid. En gourmetmiddag mister etter min mening litt av glansen hvis det bare slenges noen tilfeldige tallerkener på bordet med tynne billig servietter fra Rimi til. Det kan gjøres mye spennende med bordet uten at det trenger å koste all verden. Pleier dere å legge omtanke i borddekkingen? Har noen kreative ideer som de vil dele med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 4. april 2003 #2 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg liker å dekke bord, men hater å lage mat. Kjøper ofte billige stoffer på Ikea, som jeg bruker til duk, masse små telysholdere på bordet, gjerne en oppå servietten på hver tallerken når gjestene setter seg til bords. Liker et enkelt bord med mye små lys. Det kan være fint å bruke perler å strø utover bordet, på en ensfarget gjerne sort duk, eføy er også lekkert. L-B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #3 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg var på en hagefest i fjor der vertinnen hadde brukt tomme hermetikkbokser med markblomster i som bordpynt og med kjøkkenhåndklær fra Ikea hengende over hver stolrygg som servietter. Skikkelig stilig og røft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. april 2003 #4 Del Skrevet 4. april 2003 Ja, det skal være et pent bord å presentere for gjestene. Jeg er opptatt av farger og tekstiler, og det er avstemt med maten, anledningen og årstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 4. april 2003 #5 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg elsker å dekke bord! :D Faktisk så pynter jeg ofte litt til hverdags også! Ikke noe er mer koselig enn å spise middag med levende lys, tøyservietter, matchende spisebrikker og et litt artig service. Hva jeg pynter med ellers på bordet avhenger av humør og hva jeg finner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jamila Skrevet 6. april 2003 #6 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg tilhører nok feil kategori her. Kan gjerne stå foran grytene hele dagen for å lage deilig mat, og bruke laang tid for at den skal se lekker ut når den serveres. Men borddekking derimot, det er jeg overhodet ingen ekspert på. Har derfor invistert i et hvitt servise med enkel sølvkant, flotte vinglass med korrekt form og god størrelse og pent stålbestikk. Da ser det ok ut selv om jeg ikke har brukt mye tid på å finne noe spennende og kreativt å dekke og pynte bordet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå