Gå til innhold

Jeg skal i hagebryllup på lørdag, hva pokker skal jeg ha på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, skal jeg altså i hagebryllup på lørdag. I et telt.

Hva tar man på seg? Jeg har fått beskjed i dag, så jeg har ikke hatt noe som helst tid til å tenke på dette før nå. det skal som sagt være i et telt, alt jeg vet er at brudgommens forlover har kjøpt seg standsmessig ny grå dress og skal ha slips og skjorte.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på temperaturen i teltet? Eller er det en annen dresskode for slike bryllup enn i innendørsbryllup?

Gjest lillebøll
Skrevet

Noe litt varmere enn i vanlig bryllup vil jeg tro.

Skrevet

Jeg har ingen retningslinjer fra brudeparet og det er heller ikke mulig å få tak i noen som kan vite noe om dette, før det er for sent.

Hva slags pyntenivå legger man seg på? Gud, noen ganger skulle jeg ønske jeg var mann.

Jeg liker ikke bukser, så en eller annen kjole/skjørtvariant må det væe. Men det er mest graden av pynting jeg tenker på her. Det skal altså være en hagevielse i et telt. Det er invitert i underkant av femti mennesker, de få jeg kjenner er det altså ikke mulig å komme i kontakt med før lørdag...

Skrevet

Gå for enkelt men pent. Tenk ut hvilke farger som kler deg, se om du har noen klær du kunne tenke deg å ha på deg i et bryllup. Du har sikkert en kjole eller noe som du kan endre litt detaljer på om du vil det. Belte, blomst, smykker? Stilrent er stikkordet.

Skrevet

Hvis du har en kjole som kan gå både til hverdag og fest, er du alltid kledd. For eksempel noe sånt som dette. Med en kardigan vil du holde varmen, og med sølv- eller gullsko og veske og litt smykker, blir du sikkert fin!

Skrevet
Hvis du har en kjole som kan gå både til hverdag og fest, er du alltid kledd. For eksempel noe sånt som dette. Med en kardigan vil du holde varmen, og med sølv- eller gullsko og veske og litt smykker, blir du sikkert fin!

fy flate, for en nydelig kjole! jeg vil ha!!

noen som vet hvem som fører merket i tr.heim? og pris... er det mange tusen det er snakk om eller?

Skrevet

Når jeg gifta meg hadde vi hagebryllup men dette var i august og det var veldig varmt. Gjestene hadde på pene sommerkjoler til kneet. Noen hadde også lange kjoler.

Lurt også og ikke ha stiletthæler på ikke noe særlig og i gress med slike sko.

Men jeg må si at undrer meg litt over å ha hagebryllup i slutten av september, må jo bli utrolig kaldt. :fryser:

Skrevet

noen som vet hvem som fører merket i tr.heim? og pris... er det mange tusen det er snakk om eller?

Jeg tipper at den koster rundt 2 500. Enig med deg at den er kjempefin.

Dessverre vet jeg ikke noe særlig om Trondheim, men kanskje det står på Malene Birgers hjemmesider?

Skrevet

Kan jeg ha gulvlangt knæsj rosa silkeskjørt og en sort overdel til?

Oppsatt hår, et fint sjal eller skjerf, kul veske og noen kule øredobber?

Har fått vite at bruden skal ha fin kjole, men ikke klassisk brudekjole (hun gifter seg for 2. gang)

Skrevet

Fikk en sms nå, "gå gjerne i bukse, brudgommen ville helst hatt på seg olabukse, bruden får ikke sette opp håret"

Dette blir mer og mer rart.

Første gang jeg er i humanetisk vielse, men jeg antar det egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Brudens forlover skal visst ha enkel mørkeblå kjole, etter brudens ønske....

Tipper jeg bare plukker noe ut i fra været på lørdag jeg.

Skrevet
Første gang jeg er i humanetisk vielse, men jeg antar det egentlig ikke har noe med saken å gjøre.

Nei, tror ikke det har noe med saken å gjøre.. Har set humanetiske prinsesebrullyp jeg så hehe..

Men tror jeg hadde reagert lit på den sms'en ja hehe..

Skrevet

Hmmm. Jeg ville nok hatt kjole på - men det er bare fordi jeg ofte går med kjole i hverdagen også. Imidlertid tror jeg at jeg hadde stått over langt skjørt og utringet topp.

*gleder seg til rapport*

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Tror de har noe Malene Birger på Retro.

Skrevet
Hmmm. Jeg ville nok hatt kjole på - men det er bare fordi jeg ofte går med kjole i hverdagen også. Imidlertid tror jeg at jeg hadde stått over langt skjørt og utringet topp.

*gleder seg til rapport*

"utringet" kommer ikke på tale i noe tilfelle, jeg skal være ute i slutten av september, de skal være glad jeg ikke stiller i thermodress...

Etter ny samtale med brudgommens forlover, velger jeg nok en enkel sort kjole, figursydd og til knærne, kåpe med pelskant og sorte høye støvletter.

spriter opp med ettellerannet avhengig av humør og vær tenker jeg.

Men hvor i all verden er egentlig Xavia når man trenger henne... *ler*

Skrevet
Tror de har noe Malene Birger på Retro.

ok, takk for tipset! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...