Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Ja jeg lurer veldig på hvilken karritype som brukes i dette. På et sted i Bergen som heter Hot Wok har de blandt annet karristekte nudler som jeg synes er gode. HAr selv prøvd å finne ut hvilken karri som blir brukt ved å kjøpe to-tre typer karri, men finner ikke rette smak. Noen som har en viss peiling om hvilken karri som vanligvis blir brukt til karristekte nudler?
Latee Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hva slags curry har du prøvd allerede?
Brunhilde Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Uten å være sikker vil jeg tror at en eller annen form for karripasta er brukt. Du får både rød grønn på Meny, og helt sikkert enda flre typer i innvandrerbutikker. Karripulver kan bli litt tamt i smaken.
DDuck Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg bruker ofte å steke nudler med karri.. Vet ikke hvordan de smakte de du er ute etter da, men jeg bruker å steke mne med black boy karri og så har jeg ltt soysaus over gjerne litt pepper og hvitløktpulver og... Da er det karrien som dominerer, men alikevel blr den helt spesiell namnam
Gjest Gjest_laila_* Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Jeg bruker ofte å steke nudler med karri.. Vet ikke hvordan de smakte de du er ute etter da, men jeg bruker å steke mne med black boy karri og så har jeg ltt soysaus over gjerne litt pepper og hvitløktpulver og... Da er det karrien som dominerer, men alikevel blr den helt spesiell namnam hvordan steker dere nudler? har prøvd å steke både ris og spagetti.. men får det aldri til... det brenner seg fast i bunnen av stekepanna
Gjest Gjest_Latee_* Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Da kan prøve å bruke hot madras curry, eller kanskje du har prøvd det allerede? Ellers støtter jeg Brunhildes forslag om å prøve curry paste
DDuck Skrevet 10. oktober 2007 #7 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg steker mine i olje.. og har som sagt også over litt soysaus slik at det er fukt der hele tiden... Passer veldig nøye på så det ikke skal svi seg fast
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå