Gå til innhold

Karristekte nudler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg lurer veldig på hvilken karritype som brukes i dette. På et sted i Bergen som heter Hot Wok har de blandt annet karristekte nudler som jeg synes er gode. HAr selv prøvd å finne ut hvilken karri som blir brukt ved å kjøpe to-tre typer karri, men finner ikke rette smak. Noen som har en viss peiling om hvilken karri som vanligvis blir brukt til karristekte nudler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å være sikker vil jeg tror at en eller annen form for karripasta er brukt.

Du får både rød grønn på Meny, og helt sikkert enda flre typer i innvandrerbutikker.

Karripulver kan bli litt tamt i smaken.

Skrevet

Jeg bruker ofte å steke nudler med karri.. Vet ikke hvordan de smakte de du er ute etter da, men jeg bruker å steke mne med black boy karri og så har jeg ltt soysaus over :) gjerne litt pepper og hvitløktpulver og... Da er det karrien som dominerer, men alikevel blr den helt spesiell :) namnam :)

Gjest Gjest_laila_*
Skrevet
Jeg bruker ofte å steke nudler med karri.. Vet ikke hvordan de smakte de du er ute etter da, men jeg bruker å steke mne med black boy karri og så har jeg ltt soysaus over :) gjerne litt pepper og hvitløktpulver og... Da er det karrien som dominerer, men alikevel blr den helt spesiell :) namnam :)

hvordan steker dere nudler?

har prøvd å steke både ris og spagetti.. men får det aldri til... det brenner seg fast i bunnen av stekepanna

Gjest Gjest_Latee_*
Skrevet

Da kan prøve å bruke hot madras curry, eller kanskje du har prøvd det allerede?

Ellers støtter jeg Brunhildes forslag om å prøve curry paste

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg steker mine i olje.. og har som sagt også over litt soysaus slik at det er fukt der hele tiden... Passer veldig nøye på så det ikke skal svi seg fast :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...