Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan dette fungerer? Når man skal på tre ukers grunnkurs hos Sivilforsvaret hvilken kompensasjon for lønn har man da krav på?

Synes det forsåvidt er helt greit å være innkalt til Sivilforsvaret, men det kan bli trangt hvis jeg skal gå tre uker uten lønn, og bare få 100 kr. dagen eller noe. Har jo husleie og andre faste utgifter å betale.

Greier ikke å lese meg fram til det på sivilforsvarets hjemmesider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som vet hvordan dette fungerer? Når man skal på tre ukers grunnkurs hos Sivilforsvaret hvilken kompensasjon for lønn har man da krav på?

Synes det forsåvidt er helt greit å være innkalt til Sivilforsvaret, men det kan bli trangt hvis jeg skal gå tre uker uten lønn, og bare få 100 kr. dagen eller noe. Har jo husleie og andre faste utgifter å betale.

Greier ikke å lese meg fram til det på sivilforsvarets hjemmesider.

Jeg lurer på det samme! det sto tidligere inne på hjemmesidene deres, men nå ser jeg det er fjernet. Det jeg leste sist var at betingelsen er at man har min 60% (?) stilling. Og at man da får en dagssats slik at man får dekket husleie/faste kostnader (slik jeg husker det var det ikke så voldsomt mye).

Hvis du finner det ut, kan du legge ut svaret her?

Skrevet

Såvidt jeg kan se finner du svar på det du lurer på ved å gå inn på sivilforsvaret.no, velg "Tjeneste i sivilforsvaret" i menyen til venstre og deretter "Rettigheter og plikter" (av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke linket til siden)

Det gis et kompenasjonstillegg til de som kan dokumentere tapt arbeidsinntekt, noe som utgjør knapt 250,- dagen (egne satser for deltid). Dette kommer i tillegg til de drøyt 120,- alle får. I tillegg kan en søke om forsørgertillegg hvis det er aktuelt.

Ikke voldsomt altså, men det er i det minste skattefritt.

Jeg ble kalt inn for noen år siden, men søkte om fritak/utsettelse pga studier. Fikk beskjed om at jeg ville bli kalt inn igjen, men har nå ikke hørt noe fra de enda hvertfall. Krysser fingrene for at de har glemt meg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...