Gå til innhold

Pers.trener Elixia og målsetting

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Jeg har begynt å ta personlige treningstimer på Elixia, og jeg sa første gangen at målet mitt var å gå ned i vekt. Jeg har en venninne jeg trener sammen med på disse timene, og jeg sa at jeg synes det var personlig så jeg ville ikke at hun skulle vite det. Han sa jeg skulle ringe han etter den første timen for å fortelle hvordan det funket, men det fikk jeg ikke gjort, så vi snakket litt løst om dette på neste time; at jeg godt kunne bli kjørt litt hardere bare.. Men jeg hadde egentlig forventet meg at målet mitt ble fulgt mer nøyaktig opp. Jeg har som mål å gå ned ca 5 kg, og trodde da jeg kanskje skulle oppgi hvor mye jeg veide første gangen og bli fulgt mer opp i forhold til dette..

Synes det er litt touchy og ringe han for å fortelle at "Jeg vil gjerne fortelle deg hvor mye jeg veier og lurte på om du kunne passe på at jeg går ned de 5 kiloene jeg skal???" :ler:

Burde ikke han ringt meg og spurt? Hva er vanlig og hva kan man forvente av en personlig trener på Elixia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trener sammen med en venninne og tør ikke å fortelle henne at målet ditt med treningen din er vektnedgang? Ikke at jeg skal "oute" noen her, men du deler nok målet med de fleste damer som trener =D (nei, alle dere som bare gjør det for velvære eller forbedre formen trenger ikke skyte meg, jeg må få lov å generalisere litt). Men om han ber deg om å ringe han og du ikke gjør det, og han fikk beskjed om å ikke diskutere vekt på treningene er det vel ikke så rart at han ikke har brakt det på bane?

Akkurat dette synes jeg du skal følge opp selv. PTen er selvsagt der for å følge opp dine mål, men du må nok være klar på hva disse målene er. Sett deg i hans situasjon, det er svært mange som er tilbakeholdne med å fortelle verden hva de veier, og derfor er det kanskje ikke så mange som vil spørre om dette direkte om ikke kunden oppgir det selv. Du kan jo for eksempel ringe og si at du veier så og så mye, og kunne tenkt deg å ta av x antall kilo, da vet jo treneren det. Treneren er der for å hjelpe deg, så det er viktig at du bruker han for det det er verdt, men han er ikke tankeleser!

I tillegg (litt OT), som jeg gjerne gjentar i det uendelige, er det jo ikke først og fremst dette som teller, men sammensetningen i kroppen. En stram, slank veltrent kropp kan se uendelig mye bedre ut enn en tynn utrent en, selv om vedkommende er tyngre. Jeg ville ikke hengt meg så mye opp i antall kilo, og kanskje heller brukt målebåndet og speilet litt mer flittig. Det er ingen som går med et skilt over hodet som sier hvor mye de veier, tross alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...