X-up Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Vet at det går ann å fryse ned wok grønnsaker, men lurte på om man må forvelle dem først eller er det unødvendig? Pleier dere å la grønnsakene tine før dere steker dem i woken? Tenkte det er greit å ha et lite lager i fryseren.
DDuck Skrevet 27. september 2007 #2 Skrevet 27. september 2007 Jeg bruker å kjøpe de posene med grønnsaker og hiver dem rett i fryseren. Når jeg steker dem så steker jeg dem dypfryst... Da får de ikke tid til å bli vassne først
Drua Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Friske grønnsaker bør forvelles før nedfrysing. Jeg liker ikke å bruke dypfryste grønnsaker rett i panna, det blir fort mye vann, og koking istedet for steking. Jeg synes de bør ha ligget i romtemperatur lenge nok til at de minst er halvtinte.
mamut75 Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 k , hva er "å forvelle" haha . Nei , seriøst , jeg vet ikke hva det er , men har alltid innbilt meg at det involverer koking?
X-up Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 Men må alle typer grønnsaker forvelles? Paprika f.eks? Forvelle er å koke grønnsakene i 1-2 min og deretter ha dem i iskaldt vann i 1-2 min. (etter det må de legges rett i fryseren)
Drua Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 http://www.frukt.no/Article.aspx?artid=110...098&mnu3id=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå