Myran Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Ønsker å kjøpoe en slik, men vil først høre hva andre synes om den. Hun er bare 1 uke gammel, men kunne tenke meg å ha henne mye mere inntil meg, både for kroppskontaktens del og få gjort unna litt mere på e nmåten. hadde satt stor pris på svar!
Holly Hobbie Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg har en meitai, men begynte ikke aa bruke den for ca. en maaned siden, foer det bar jeg soennen min i elastisk sjal. Du skal kunne bruke en meitai til nyfoedt, men jeg tror de fleste baere-erfarne vil anbefale elastisk sjal, eller kanskje slynge, til et saa lite barn. Hvis du er interessert i aa finne ut mer om baering av barn og alle de forskjellige anretningene som finnes, saa anbefaler jeg tettinntil.no! Der er det masse hjelp aa faa.
liv Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg vil heller anbefalle et elastisk sjal til bæring av små barn! Har både det og MT.
Grooo Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Som de andre her vil jeg anbefale elastisk sjal eller en ringslynge til et så lite barn. Jeg har kjøpt dette sjalet http://www.vidunderbarn.no/mameco.htm i barselgave til min svigerinne, og hun er storfornøyd. Mei tai er supert til litt større barn, kanskje mest fra rundt tre mnd. Men det er også folk som starter med mei tai helt fra starten, det går det også Bare spørr om det er noe mer du lurer på!
Chiquita Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Men det er også folk som starter med mei tai helt fra starten, det går det også Jeg er blandt de Minstemann var ikke en måned gammel heller, før han var på sin første MT-tur. Det går kjempefint. Og jeg synes det går raskere å knyte på seg en MT enn et sjal. Kanskje fordi jeg er litt uvant med sjalet enda. Jeg vet ikke helt hva jeg vil anbefale av sjal og MT. MT er rask og enkel, mens sjalet kan ha en litt bratt lærekurve, og kan være vanskelig å få til skikkelig de første gangene. Sjal blir også veldig varmt i forhold til MT, synes jeg. Hvert til sitt bruk, synes jeg...
Gjest Gjest_Myran_* Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Takk for alle svar og gode tips! Tja, frister veldig å kjøpe en mt, da den viker så enkel å ha med å gjøre kontra et sjal og knytingen som hører med. Får se hva også pappaen mener. Takk, takk
Susan Sto Helit Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Vi brukte MT fra lillegutt var en uke gammel. Han satt da godt og trygt i froskestilling. (Se tettinntil.com for knytetips.) Forsvant nesten nedi MT'en, men storkoste seg tett inntil mamma. Nå er han så stor at jeg som regel har han på ryggen, og knyter som ryggsekk. Fungerer flott det også. Ikke spesielt tungt heller. Jeg syntes sjal så så knotete ut, og så vokser de jo fra det.
Myran Skrevet 28. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2007 Til deg som svarte meg sist. Når du brukte den fra babyen var 1 uke gammel, trengte du noe tilleggsutstyr eller la du bare babyen rett ippi mt? Hvor stor/veide babyen din ca. rundt den tiden. Jenta mi veier 3500, er vel ca. 51 lang
Susan Sto Helit Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Til deg som svarte meg sist. Når du brukte den fra babyen var 1 uke gammel, trengte du noe tilleggsutstyr eller la du bare babyen rett ippi mt? Hvor stor/veide babyen din ca. rundt den tiden. Jenta mi veier 3500, er vel ca. 51 lang Han var vel sikker ca 3700 og 51cm eller noe deromkring. (La på seg fort.) Vi brukte ikke noe tilleggsutstyr, nei. MT har sovehette, men han lå så langt nedi at det ikke var behov for denne. (Ikke mulig å bruke den.) Det finnes egne liggestillinger i MT for de aller minste. De skal ligge i budda, eller frosk, eller hva det nå heter. Ikke at det er noe problem. Han la seg sånn helt naturlig når vi puttet han oppi MT. Anbefaler å lese mer på tettinntil.com. Der kan du se bilder og forklaringer på hvordan dett ser ut og gjøres. Mener de har bilder av en ganske liten baby der også.
Myran Skrevet 28. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2007 Supert, nok en gang takk for all info:)
Hildegard Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Jeg har også MT, og jenta mi er nå 7 uker gammel. Har båret litt i elastisk sjal, men syntes det var så kronglete å få på i forhold til MT. Begynte ikke å bruke MTen før hun var 5 uker da, men det gikk helt fint.
Bollefisen Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Vi begynte å bære mini-fisen i MT når han var 2 mnd gammel. Ringslynge brukte vi fra han var 2 uker. Nå bærer vi også i vevd sjal. Nestemann skal bæres i elastisk fra hun blir født.
Impala Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Har akkurat begynt å bære lille snuppa i MT, og det ser ut til at det funker veldig bra. Hun har sovnet der to ganger allerede Hun er litt over 5 uker gammel.
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2007 #14 Skrevet 5. oktober 2007 Har akkurat begynt å bære lille snuppa i MT, og det ser ut til at det funker veldig bra. Hun har sovnet der to ganger allerede Hun er litt over 5 uker gammel. Ja, veldig fin plass å sove, bare spør min lille Julegave. Han har brukt den som sovested når vi har vært på besøk og vi ikke orket å ta med vogna.
Impala Skrevet 5. oktober 2007 #15 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, veldig fin plass å sove, bare spør min lille Julegave. Han har brukt den som sovested når vi har vært på besøk og vi ikke orket å ta med vogna. Også er det så deilig å få avlastet armene, for hun vil stort sett være i armene, og nær meg på dagtid, og nå får jeg jo faktisk gjort ting med begge henda frie
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2007 #16 Skrevet 5. oktober 2007 Også er det så deilig å få avlastet armene, for hun vil stort sett være i armene, og nær meg på dagtid, og nå får jeg jo faktisk gjort ting med begge henda frie Ja, jeg husker hvor herlig det var å få begge hendene fri igjen! Man vet ikke hvor mye man savner det før man står det!
Bollefisen Skrevet 5. oktober 2007 #17 Skrevet 5. oktober 2007 Ja, jeg husker hvor herlig det var å få begge hendene fri igjen! Man vet ikke hvor mye man savner det før man står det! Skriver under på dette! Etter å ha prøvd bæretøy veit jeg ikke hvordan vi skulle klart oss uten!
Grooo Skrevet 9. oktober 2007 #18 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg heller forstår virkelig ikke hvordan man klarer seg uten. Og det sier jeg som bare har ett barn...
Myran Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 10. oktober 2007 Har nå fått min! Må si det var som et vindundermiddel for å få henne til å bli rolig og jeg kunne plutselig får gjort ting. Begge hendene ble frie, til å gjøre annet og hun sovnet på 1-2-3, der hun hang på magen min. Hun ble rett og slett vugget i søvn. ANBEFALES!!!!!!!!
Kykkelikokos Skrevet 10. oktober 2007 #20 Skrevet 10. oktober 2007 Hvor kjøpte du din? Jeg vurderer å kjøpe en jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå