Gjest Not Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Hva gjør deg sjalu? I et forhold.. Noen som tør innrømme at de er sjalu?
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Jeg er sjalu av meg. Jeg tåler ikke at kjæresten min gir komplimenter til andre jenter (eller det kommer litt an på. "Fin kjole" er greit, men "nice tits" er ikke like ok). Jeg tåler heller ikke at han chatter med jenter og logger av i panikk når jeg nærmer meg pc-en hans fordi jeg ikke må se hva han skriver til dem, eller avtaler bak ryggen min å møte "venninner" med forklaringen "jeg synes hun er kul, og vi har felles venner" når jeg vet at han har flørtet med henne fra før og ikke har truffet henne på lang tid. Jeg synes med andre ord jeg er sjalu godt innenfor rimelighetenes grenser, og jeg ville ikke vært så sjalu i det hele tatt om jeg var i et forhold med en jeg stolte på.
Gjest Not Skrevet 27. september 2007 #3 Skrevet 27. september 2007 Huff, det er ikke sjalusi. Sånn som det oppfører man seg bare ikke. Da hadde jeg klikket... Og med god grunn, synes nå jeg. Jeg mener mer sånn skjult sjalusi, uten grunn egentlig, det lille stikket inne i seg. Jeg kan bli sjalu(inne i meg) når mannen min feks. snur seg etter en dame med store pupper. Eller når han later som han ikke ser på pene jenter, men jeg ser at han smugtitter.. hehe! Jeg er ganske tynn og rett (silikon i puppene), og jeg merker stikk av sjalusi da vi får besøk av min venninne som har de fineste formene, litt sånn JLO. Ikke sånn sjalu at jeg beskylder han for å synes hun er finere enn meg, eller nekter henne å komme på besøk, men sånn at jeg tenker mye rart og tenker at jeg må ta flere knebøy på treningen.. Ofte er tankene ute av hodet rett etter de har kommet. Det lille stikket. Jeg stoler på mannen min heldigvis, og noen ganger er det deilig å kjenne det lille stikket. Det får meg til å tenke over hvor heldig jeg er...
mamut75 Skrevet 27. september 2007 #4 Skrevet 27. september 2007 Jeg blir ikke så veldig lett sjalu , men har vært sammen med samboeren min i det som mange kanskje ville betrakte som "en halv evighet" . Jeg tror ikke jeg haddet blit sjalu dersom han hadde syntes at ei dame hadde vært pen , hatt fin kropp el , det er mange pene mennesker rundt forbi . Hvis han derimot hadde kommet hjem og fortalt om hvor fascinert han hadde vært av ideene , tankene og visjonene til en annen dame , tror jeg at jeg hadde gått litt i frø .
Duracella Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Huff, det er ikke sjalusi. Sånn som det oppfører man seg bare ikke. Da hadde jeg klikket... Og med god grunn, synes nå jeg. Jeg mener mer sånn skjult sjalusi, uten grunn egentlig, det lille stikket inne i seg. Jeg kan bli sjalu(inne i meg) når mannen min feks. snur seg etter en dame med store pupper. Eller når han later som han ikke ser på pene jenter, men jeg ser at han smugtitter.. hehe! Jeg er ganske tynn og rett (silikon i puppene), og jeg merker stikk av sjalusi da vi får besøk av min venninne som har de fineste formene, litt sånn JLO. Ikke sånn sjalu at jeg beskylder han for å synes hun er finere enn meg, eller nekter henne å komme på besøk, men sånn at jeg tenker mye rart og tenker at jeg må ta flere knebøy på treningen.. Ofte er tankene ute av hodet rett etter de har kommet. Det lille stikket. Jeg stoler på mannen min heldigvis, og noen ganger er det deilig å kjenne det lille stikket. Det får meg til å tenke over hvor heldig jeg er... Hadde du vert mer selvsikker hadde du sikkert ikke vært sjalu virker det som !
Gjest Heloise Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Både jeg og typen er litt sjalu av oss, men vi har et veldig bra forhold med god kommunikasjon og de samme "reglene", så vi er sjeldent sjalupå hverandre Men jeg har både sett, opplevd og følt hvor sjalu jeg kan bli og hvor fæl en påkjenning det er å være det. Nå er jeg gudskjelov ikke sammen med en som gjør meg sjalu, så har klart meg utrolig bra det siste året
wishingitwas Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Jeg blir sjalu bare hvis det er noen jeg oppfatter som veldig lik meg selv. Det er ikke så ofte jeg gjør. Men vet hvordan det kan være. Har likevel alltid klart å se at hun og hun ikke kan erstatte meg, så hvis han velger dem, så er det ikke en som meg han er ute etter uansett.
Gjest Not Skrevet 27. september 2007 #8 Skrevet 27. september 2007 Hadde du vert mer selvsikker hadde du sikkert ikke vært sjalu virker det som ! Det har sikkert litt med selvsikkerheten å gjøre, selvsikkerheten i forhold til den personen jeg er sammen med. I tidligere forhold ikke har vært sjalu=bedre selvtillitt, og i forhold til mannen min=dårlig selvtillitt. Dvs. at jeg har sterkere bånd/knyttet meg mer til han jeg er sammen med nå, ergo mere sårbar=dårligere selvtillit. Ble litt rotet forklart.. Både jeg og typen er litt sjalu av oss, men vi har et veldig bra forhold med god kommunikasjon og de samme "reglene", så vi er sjeldent sjalupå hverandre Men jeg har både sett, opplevd og følt hvor sjalu jeg kan bli og hvor fæl en påkjenning det er å være det. Nå er jeg gudskjelov ikke sammen med en som gjør meg sjalu, så har klart meg utrolig bra det siste året Mannen min gjør alt for å ikke gjøre meg sjalu, dette er fordi han er sjalu selv og vet hvor vondt det kan føles.. Derfor blir det teit noen ganger, når han titter i smug.. Har hatt venninner som har trodd de har vært sykelig sjalu, men egentlig har blitt manipulert av partner eller hatt god grunn til å være det..
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 De gangene jeg ikke er sjalu: *Når han ser en film og kommenterer en fin dame *Når han snur seg etter pene damer *Når han treffer "gamle" venninner som han aldri har rotet med De gangene jeg har vært sjalu: *Da han ble med en annen jente hjem etter en fest og hadde sex med henne *Da han fikk melding av en tiligere elskerinne som ville treffe han igjen *Da en eks overnattet hos han *Da han kysset en eks på fest *Da han inviterte en eks på lunch hjemme i hos seg *Da han hadde et hemmelig forhold til en dame han ble kjent med på nettet.
Gjest Heloise Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 De gangene jeg har vært sjalu: *Da han ble med en annen jente hjem etter en fest og hadde sex med henne *Da han fikk melding av en tiligere elskerinne som ville treffe han igjen *Da en eks overnattet hos han *Da han kysset en eks på fest *Da han inviterte en eks på lunch hjemme i hos seg *Da han hadde et hemmelig forhold til en dame han ble kjent med på nettet. Det er da du ikke skal være i forholdet lenger, in my opinion :-|
Gjest *nurket* Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er sjalu av meg, og har jeg en dårlig dag blir jeg sjalu på småting: At han er på fest uten meg med andre damer til stede... at han danser swing med andre damer... at han prater med ei god venninne på tlf... Sykelig sjalu ja.... og alt bunner i dårlig selvtillit hos meg. Kyssing og hatt sex som nevnes over, da er jeg beyond sjalu. Da er jeg forbanna, og på nippet til å kaste hele gubben ut døra....
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 jeg er super sjalu!! det er ikke lett å innrømme det når jeg er det, derfor har jeg tidlig i forholdet sagt at jeg er sjalu som person. jeg sier i fra allerede da hva jeg ikke synes er greit. å si i fra når det grønnemonsteret dukker opp er en annen sak. det klarer jeg ikke. men jeg prøver jo å ikke legge for mye i det. desverre har kjæresten min en jobb som gjør at han mye blant folk og er veldig sosial. så når andre jenter vinker og sier hei (mer som jeg ikke kjenner) kjenner jeg det knyter seg litt inni magen. men jeg sier ikke noe der og da. de gangene følelsene har tatt overhånd og jeg har blitt lei meg eller sint har han heldigvis tatt det veldig pent. og når det har gått over har jeg unskyldt meg med at "jeg har jo sagt jeg er sjalu"
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 2. oktober 2007 #13 Skrevet 2. oktober 2007 De gangene jeg ikke er sjalu: *Når han ser en film og kommenterer en fin dame *Når han snur seg etter pene damer *Når han treffer "gamle" venninner som han aldri har rotet med De gangene jeg har vært sjalu: *Da han ble med en annen jente hjem etter en fest og hadde sex med henne *Da han fikk melding av en tiligere elskerinne som ville treffe han igjen *Da en eks overnattet hos han *Da han kysset en eks på fest *Da han inviterte en eks på lunch hjemme i hos seg *Da han hadde et hemmelig forhold til en dame han ble kjent med på nettet. her hadde jeg vært veldig sjalu... når det gjelder resten av lista hadde jeg kastet fyren på "huet og ræva" ut!!!!! (unskyld mitt uttrykk)
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #14 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg blir sjalu bare hvis det er noen jeg oppfatter som veldig lik meg selv. Det er ikke så ofte jeg gjør. Men vet hvordan det kan være. Har likevel alltid klart å se at hun og hun ikke kan erstatte meg, så hvis han velger dem, så er det ikke en som meg han er ute etter uansett. X-en har fått seg ei dame som ligner svært masse på meg. Samme hår/øyenfarge, like høye, tilnærmet lik kroppsfasong..men jeg er faktisk ikke sjalu da..syns mer det er underholdene=) Sann ellers så føler jeg meg helt trygg på sambo, men hvis det kommer inn ei dame som peiler seg ut ham, blir det nok litt mindre hygglig atmosfære i området
Sans Skrevet 2. oktober 2007 #15 Skrevet 2. oktober 2007 I mitt tidligere forhold hadde eksen ei venninne han snakket VELDIG mye med og om. Henne var jeg sjalu på. Spesielt da han fikk mld av henne om at de hadde klina på en fest. Jeg stolte ikke på ham, så jeg sjekket mobilen hans............. I tillegg satt han mye på forskjellige sjekkesteder på nettet. Egentlig alle jeg kan komme på. Da ble jeg og sjalu. Med god grunn mener jeg. Men jeg blir ikke sjalu om han jeg dater nå flørter litt med venninnene mine, fordi jeg vet det bare er meg som står på den reelle "menyen". Hadde han derimot begynt å chatte/sende mld til jenter som gikk utover vanlig vennskap, hadde jeg reagert kraftig. Men han har veldig mange venner, og det i seg selv kan gjøre meg litt sjalu - rett og slett fordi det er andre enn meg som får oppmerksomhet når jeg vil ha. hehe Men generelt blir jeg ikke sjalu dersom - han snur seg etter pene jenter - kommenterer pene jenter på tv eller film
Minien Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er veldig sjalu, og det hele bunner ut i min egen mangel på selvsikkerhet. Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor kjæresten min er sammen med meg da jeg syns at alle andre damer virker mye bedre enn meg. Jeg føler meg totalt underlegen andre damer, og resultatet er sjalusi.
Gjest Ansjoni Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) . Endret 21. september 2009 av Ansjoni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå