Gjest Gjestemannen_ii Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Til hvilken grad har man ansvar for å holde sin egen sex-lyst i gang/oppe i et forhold? Hviler alt ansvar hos partneren slik at man har 0 ansvar for sin egen lyst, eller har man det fulle og hele ansvar selv, eller kanskje 50-50. Jeg mener vel at svaret er en kombinasjon av de to ytterlighetene. Dette betyr ikke nødvendigvis bånn pinne hele tida, men å opprettholde en lyst slik at begge er fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Til hvilken grad har man ansvar for å holde sin egen sex-lyst i gang/oppe i et forhold? Hviler alt ansvar hos partneren slik at man har 0 ansvar for sin egen lyst, eller har man det fulle og hele ansvar selv, eller kanskje 50-50. Jeg mener vel at svaret er en kombinasjon av de to ytterlighetene. Dette betyr ikke nødvendigvis bånn pinne hele tida, men å opprettholde en lyst slik at begge er fornøyd. Jeg mener man i stor grad har annsvar for sin egen lyst og sin egen seksuelle nytelse når man er i et forhold. Men når lysten først forsvinner er det mye partneren kan gjøre for å hjelpe personen igjen å finne frem til sin egen lyst igjen. Ofte kan manglende lyst ha opphav i at man ikke har det bra med seg selv, ikke føler seg tiltrekkende, ønsket, føler seg presset av partneren etc og her kan man komme frem til et sammarbeid. Jeg tenker at partneren kan legge situasjonen så godt tilrette som mulig for at den andre kan finne tilabke til sin egen lyst, men at det er personen selv som må finne ut hva som er galt, hvorfor noe mangler for til syvende og sist er ingen tankelesere. Det å skylde på den andre for at man har manglende lyst derimot blir veldig galt, fordi man da ikke har kommunisert sine behov til partneren slik at den får mulighet til å gjøre det "riktige".
Paladin Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 (endret) Man er selv 100% ansvarlig for sin egen lyst. Det er kun seg selv man har makt til å forandre på. Å kreve at partneren må forbedre seg og ikke gjøre noe med seg selv blir feil. Det man derimot kan gjøre er å inspirere partneren til også å få lyst til å forbedre situasjonen. Gjerne ved å selv gå foran med et godt eksempel. Om man synes partneren ikke funker i senga og man ikke har lyst på ham/henne så får man finne ut hva man selv kan gjøre for at det blir bedre for begge. Ingen er tankelesere så kanskje partneren ikke vet hva h*n gjør "feil". Fortell om hva man liker så tror jeg at de fleste partnere vil ønske gjøre noe med det. Hvis man for eksempel synes at partneren har blitt 10 kg for tung slik at man har misten lysten så får man finne ut hvordan man kan gjøre noe med dette. For eksempel kan man selv begynne å gå turer og invitere ham/henne til å slå følge. Man kan kjøpe sunn og god man i butikken og håpe h*n også får lyst til å spise det. I et godt ekteskap / samboerskap så lever man slik at begge har det godt. En god partner sørger for å få dekket sine egne behov på en måte som også er bra for partneren sin slik at h*n får dekket sine behov også. Endret 26. september 2007 av Paladin
Gjest milkyway Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg har da ansvar for min egen lyst, men det er nå hans feil at jeg faktisk har lyst på han hvert eneste sekund. Han skulle bodd inni meg!!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Man har klart ansvar for egen lyst, men om den ene mangler lyst blir det et problem som berører begge så et samarbeid om å få den tilabke er viktig. Som alt annet i et partnerskap har man problemene sammen, og bør søke å finne løsninger sammen. Seksualitet innebærer et samspill, og om samspillet ikke fungerer er det noe begge må arbeide med.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 50/50? Man må sørge for å opprettholde et lystnivå for seg selv, men partner må sørge for at det er mulig og sannsynlig at lysten vil rette seg mot ham/henne, ved at partner tar vare på kropp og utseende, er kjærlig og flørtende, og unngår å la dårlige personlighetstrekk og uvaner tære på forholdet.
minemor Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 (endret) jo mere sex vi har, jo mere lyst har vi..... Når vi har hatt en periode med lit sex, da må vi ta oss litt sammen og bygge den opp igjen:) Heldigvis har vi stort sett MASSE lyst;) Endret 29. september 2007 av minemor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå