Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 hei dere, jeg har tdiligere fått vanndrivende midler av legen, da jeg er noe plaget med vann i kroppen.. Nå gidder jeg rett og slett ikke gå til legen for bare dette, så jeg lurer på om det finns andre gode alternatibver som er reseptfrie??
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Det finns endel å få kjøp på Vita og eller helsekostbutikker! Uvalette er en av dem http://www.mamut.net/abchelsekost/subdet86.htm
Gjest Kristin_ Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hvis du plages til stadighet med mye vann i kroppen, må det vel være mulig å få en ordning med legen om at du ikke må fly ned til legekontoret hele tiden for å få disse medisinene, men kanskje en resept som varer en stund? Det kan selvsagt også hjelpe at du kutter ned på de raskeste karbohydratene og saltet i kosten, det binder også en god del vann. Å drikke nok er også viktig. Hvis du går i helsekosten for å kjøpe, ta høyde for at ikke alle vet like godt hva de snakker om bak disken, så ha en naturlig kritisk sanss. Husk også at det er en viss forskjell mellom de vanndrivende midlene og de rene "utrenskningskurene" de har der. Uvalette er sånn sett et godt alternativ, og er også blitt godkjent av Statens Legemiddelkontroll. Husk også å sjekke hvis du går på andre legemidler at ikke noen av naturlegemidlene du bruker "kræsjer" med legemidlene du tar. Dette kan du sjekke både ved å sjekke felleskatalogen/legemiddelhåndboken eller ved å spørre en lege eller farmasøyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå