Gå til innhold

koldtbord versus middag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha koldtbord i vårt bryllup og skal lage det meste selv. I og med at det er sommerbryllup, så syntes vi det var veldig greit med koldtbord, da slipper vi å sitte og svette over varm mat i ett kanskje varmt lokale....

Har vært i bryllup tidligere hvor det har blitt servert koldtbord og jeg syntes det fungerte helt utmerket!

Vi har først koldtbord og så ett dessertbord (ett par enkle/lette desserter) og har kun fått positive tilbakemeldinger til valget.

Man trenger nødvendigvis ikke ha dessert etter ett koldtbord synes jeg, men det bestemmer man selv. I bryllupet jeg var hvor de hadde koldtbord, hadde de ikke dessert og ikke noe spesielt større kakebord enn vanlig - bryllupskake + 2-3 kaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss blir det slik at vi hopper over forretten, har koldtbordbuffeter som bugner av nam nam og så avslutter vi med en felles servert dessert til slutt. Dette fordi vi vil ha en ren avslutning på middagen,

vi vil ikke ha flying rundt av folk som er ferdige med å spise.

Vi skal dessuten ha polonese fra middagsbordet og inn til dansesalen... og da er det greit om alle går samtidig...

Skrevet

Som en skrev tidligere, ble det regnet som fint å få servert stek i en tid hvor kjøtt til hverdags ikke var fullt så vanlig. Må si da at jeg personlig hadde satt mer pris på helstekt fisk eller fiskefilet til hovedrett, her i gården er det i hvert fall ikke mye fisk til hverdags :) Selv kommer vi mest sannsynlig til å ha kinesisk buffet med diverse retter. Vi skal ikke ha forrett, men vi skal ha et dessertbord med masse fersk, og delvis eksotisk frukt samt is og evt nøtter og sauser. Vi har hele tiden hatt lyst til å ha buffet, da vi ikke vil ha en veldig høytidlig bryllupsfest og dermed ikke en tre-rettersmiddag. Har også lyst til å mindre bord med 6-10 personer, fremfor E- eller hestesko-bord.

ringblomst

Skrevet

HEi !

Det er mulig å få til middag til en laaangt rimeligere pris enn 300,- pr. kuvert!

Vi skal ha 3-retters og skal ikke gjøre noen ting selv.

Vi har leid inn en kokk som tar seg av den biten. Han kjøper inn mat til grossist pris og tar ikke fortjenste på det.

Han skal ha ca 3500,- for selve jobben og råvarene kommer på ca.7000.

Vi skal servere 80 gjester følgende :

Varmrøkt elg til forrett

Pestomarinert vill-laks til hovedrett

sjokolademousse til dessert.

For dette betaler vi 137,- pr kuvert :D

Så hvis det er prisen som avgjør om du skal ha middag/koldtbord...se på forskjellige alternativer !

lykke til !

Skrevet

Zeta5 - hvor bestiller dere maten??? Til den prisen kunne jeg jaggu droppa hele koldtbordet jeg......

Skrevet

Da Mannen og jeg holdt på med våre forberedelser vurderte vi også koldtbord, men fant ut at dette kunne fort bli veldig "rotete" og urolig.

Tenker da om det skal synges, tales osv....

Men, dette er opp til en hver og finne ut av!

Uansett: Lykke til med den store dagen!!!

Skrevet

Tenk så deilig å få bestemme selv hva du vil spise...

Og ikke få servert kjøttflis og poteter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...