Gå til innhold

Legoland - Billund

Anbefalte innlegg

Gjest Scampi
Skrevet

Sitter her og spekulerer på om vi kanskje skal ta turen til Legoland i år, men siden vi bor et godt stykke unna blir det fly som er beste alternativet.

Er det noen her som har vært der og vil anbefale eller fraråde oss å dra dit med et lite barn som fyller 1. året til sommeren? Også lurer jeg på om det finnes andre ting som skjer i nærheten av legoland - badeparker eller lignende slik at vi kan kombinere litt og være der i ei uke eller noe sånt?

Har ikke vært i Danmark før, så jeg skal surfe litt og undersøke litt om hva som finnes av muligheter, men det hadde vært fint å få svar fra noen som har vært der irl :)

Hilsen reisesyk Scampi med sine tre trollunger :wink:

Skrevet

Legoland ligger jo midt i Danmark og der er det dårlig med strender er jeg redd. Men det er jo ikke noe stort land så hvis dere orker litt bilkjøring får dere vært på ei strand langsmed kysten.

Regner med at dere får tak i en leiebil eller no' .

Løveparken (Givskud Zoo) ligger i nærheten og den ville jeg så absolutt tatt med meg hvis jeg var der nede.

Ellers så har du Tivoli i Århus og Ferskvannsakvarium i Silkeborg.

Tviler vel på at 1-åringen har veldig mye utbytte av turen, men her er jeg på tynn grunn siden jeg ikke har egne erfaringer. Det blir sikkert gøy tur uansett.

Gjest Scampi
Skrevet

Takk for svar snowkid! :) Danmark er ukjent territorium, men det kan man jo gjøre noe med.. Vi får se.. :)

Skrevet

Legoland er fint til familieturer, men veldig dyrt. Det kan være noe kø i feriesesongen. Jeg er oppvokst 2,5 mil fra Legoland og vi kom der til vi var ganske gamle. Siden har jeg vært der med egne barn i alle aldre. Ha med vogn til minsten så h*n kan få sove litt.

Legoland ligger godt nok midt i landet, men du må regne med at Danmark er et lite land. Uansett hvor du bor er det mindre enn 10 mil til en strand.

Det finns flere badeland og sommerland (sommerland er kjempefint) rundt omkring i Jylland. I Esbjerg ligger et saltvannsakvarium som absolutt er verd et besøk.

God ferie!

Hilsen Trille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...