LilleMy77 Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Har jo selv hatt korte perioder med mindre lyst... Hans "periode" har nå vart i ett år... Når jeg spørr får jeg bare til svar at "slike perioder har jo du også innimellom!" Ikke det at jeg har så veldig lyst hele tiden, men at han aldri tar initiativ lenger, gjør meg deprimert... Råd mottas med takk...
Jalp Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 (endret) Har jo selv hatt korte perioder med mindre lyst... Hans "periode" har nå vart i ett år... Når jeg spørr får jeg bare til svar at "slike perioder har jo du også innimellom!" Ikke det at jeg har så veldig lyst hele tiden, men at han aldri tar initiativ lenger, gjør meg deprimert... Råd mottas med takk... Dette antar jeg er veldig individuelt betinget. Men, det er altså et faktum at han ikke har lyst. Det betyr antakeligvis at han ikke har særlig glede av sex. Det er logisk, ikke sant? Hvordan kan det ha seg, mon tro? For å vite det må jeg vite hvordan sex er hos dere, men det skal du slippe å legge ut om. Derfor blir dette litt generelt. Noen menn mister gleden med sex fordi de er leie av forventningene som stilles til dem. Forventningen om å tilfredsstille kvinnen, kan drepe en manns sekslyst hvis den forventningen medfører at han hele tiden må undertrykke sin nytelse og spontanitet. Det skrives jo tråder opp og ned her inne om de ynkelige mennene som kommer for tidlig, og da er svarene bl.a. at han må trene seg opp for å undertrykke sin nytelse og orgasme. Aldri at hun må forsøke å endre på sin måte å ha sex på. Det kan også være at han føler at han ikke strekker til på det seksuelle området på andre måter. Og det til tross for dine forsikringer om det motsatte. Å føle seg mislykket eller kanskje ha et problematisk forhold til egen kropp, kan være nok til at man skygger banen. Hva som er tilfellet hos dere, er ikke godt å si. Men at det sitter et eller annet sted i hans hode, er ganske sikkert. Men man kan jo starte med å reflektere over følgende: Hvor spontan og fri for press er sex hos dere? Legger han press på seg selv, eller bidrar du med noen form for press? Endret 26. september 2007 av Jalp
Gjest Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Hmmm, kanskje han ikke føler seg helt bra. Sambo vil gjerne ikke ha sex i perioder fordi han ikke føler seg helt bra. Men legg veldig innsats i at han skal ha det bra. Legg gjerne opp til kosing uten sex. Blir litt vanskelig å svare når man ikke vet hvordan det er hos dere.. En god ide kan være å erte han, ta på deg noe sexy og se reaksjonen hans.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Jeg vil anta at de samme rådene som ved manglende lyst hos kvinner også gjelder her. Snakk med ham, finn ut om det er noe som plager ham, om det er noe han føler mangler, om han har lyst til å få lysten tilbake ikke minst. Er han deprimert forresten? Deretter må du være observant på ham, gi ham masse oppmerksomhet, få ham til å føle seg vel med seg selv og at du har lys på ham UTEN å legge opp til noen form for press/masing. Det å kose med ham uten at dere må ha sex er en lur tilng, være nakne sammen og slappe av nakne i hverandres nærvær, kose med overkroppen hans, gi ham masasje, dusje sammen og smøre han inn i såpe, allt dette uten at du nermer deg kjønnsorganene hans. Selv om han kanskje blir stiv, skal dere fokusere på kos og ikke sex. Dersom du begynner å få ham på gli igjen er det også viktig at dere ikke havner inn i samme mønster som før, kle deg opp anneledes, overask ham med sex på en plass han minst venter det, kjøp inn forskjellige sexbøker å få tips til hvordan dere kan holde spenningen gående, dette gjelder dere begge to. Ikke noe er kjekkere enn å plutselig overaske partneren med et nytt og uforventet triks i den ellers rutinerte sexen. Og selvsakt er kommunikasjon det aller viktigste, ikke via masing men ved å vøre nyskjerrig og lytte til partnerens ønsker og behov. Kanskje liker han noe han ikke helt tør å si? Lykke til.
Gjest Pedersen Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Hei Jeg har vært i samme båt som din mann der lysten fullstendig forsvant , ja fortvilende for begge . Løsningen for oss ble funnet av fruen når hun begynnte å eksperimentere på om jeg hadde noen fetish , uten min viten om at hun lette etter noe slikt . Dette førte jo til ganske mange artige situasjoner jeg forsto nada av der og da , men når jeg i ettertid når hennes leting var "kommet på bordet" synes jeg det bare er mer morsomt (krevde en hel del skuespill fra henne da ). Utrolig hvor mange situasjoner en kan vri om til forspill om en bare vil . Etter ørten forsøk der noen var temmelig krevende ( finnes enkelte ting hun er glad for at jeg ikke tente på ) fant hun ut at jeg inderst inne var en enkel sjel , truseløs under skjørt der hun passet på å ikke alltid være like forsiktig, det var min ting , spesiellt etter at hun raffinerte teknikken litt med at skjørt ikke var ensbetydende med ingen truse . Må nok innrømme at jeg befinner meg mye mer rundt hennes lillefing nå enn tidligere , men totalt sett har vi det nå MYE bedre enn før , og jeg er veldig glad for at hun gjennomførte letingen sin .
Gjest EnMann Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 Har jo selv hatt korte perioder med mindre lyst... Hans "periode" har nå vart i ett år... Når jeg spørr får jeg bare til svar at "slike perioder har jo du også innimellom!" Ikke det at jeg har så veldig lyst hele tiden, men at han aldri tar initiativ lenger, gjør meg deprimert... Råd mottas med takk... Tar du selv noen initativ da? Kåter han opp, slik vi menn ofte gjør med dere jenter?
Gjest s.n Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Leste nettopp om et interessant triks - å bestemme på mandag hvor mange ganger en skal ha sex den uka. Dersom en ikke begynner med en gang, og det er en uke en skal ha masse sex, så har en mye tilgode på lørdagen... Jeg syntes det var litt spennende, og da vi snakket om det mente samboere min at da ville jeg bare velge et altfor høyt tall. Da var ideen at vi kan trille en terning - da blir det minst en gang i uka, og minst en dag 'fri' - for den som vil ha det! Litt artig måte å 'tvinge' begge til å møtes i senga, uten å sette faste dager!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå