Gå til innhold

Fargevalg


Indira

Anbefalte innlegg

Skal flytte nå, og leiligheten trenger litt oppussing.

Stua er ganske stor (ca 30 kvd) og spisekroken/kjøkkenet er rett ved siden av, skilt ved en halv vegg (dårlig forklart...).

Med andre ord man kan se spisekroken fra stua men ikke kjøkkenet.

Siden stua er stor er det kansje greit med en litt mørkere farge. Men hvilken?

Og spisekroken er med brystning og grønn malt.

Noen forslag til noen stilige farger?

Møblene er i sort og tre.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Indira.

Vi skla også pusse opp snart, og idag har jeg vært og hentet et fargekart. Fant en lekker farge som heter "Lys toscana". SElv om stuen vår er ganske stor, ville jeg ha en lys farge. Har hatt blå til nå i den gamle leiligheten.

"lys toscana" er kjempelekker til brun - og svarttoner, synes jeg. Og jeg vil ha litt støpejern og sånn til min nye stue, (som jeg ikke kan ha nå, fordi stilen er så annerledes.) Nå skal alle furumøblene lakkes/beises mørke. Gleder meg!!!

Lykke til med fargevalget.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også malt min stue i "lys toscana" en veldig fin lys farge.(Hadde den fargen fra før på kjøkkenet)

Min stue er også stor 40kvm. men det ble veldig fint med en lys farge (hadde grønn før).Jeg ble veldig fornøyd med min nye stue.

Jeg ville ikke malt stua i en mørk farge. Det kan bli vanskeligere å finne tekstiler, møbler o.s.v som passer inn.

LYKKE TIL icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg malte også min stue i lys toscana og for å få litt kontraster valgte jeg fargen "hydra" til lister og detaljer, hydra er en ganske brunaktig farge som ikke er serlig vakker i seg selv, men som gjør seg veldig godt til den "lys toscana" Jeg ville brukt hydra på brystningspanelet og lys toscana på veggene!

Lykke til med fargevalget!!!

icon_wink.gif endelig ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens.

Var å hentet fargekart i dag, og det ser ut som det blir lys toscana i stua med noen litt knallere farger på liste verk osv.

Det er jo så mange fine farger, nå må jeg nesten pusse opp de rommene jeg ikke skulle ta likevell!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min favoritt er gul nøkkelblom... Det er en glad gulfarge som er midt på treet. Ikke for mørk og ikke for "pastellfarget".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...