dwood333 Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 vet ikke om det er rett forum dette..... men lurer på hvordan et forskudd fungerer,får alle det eller??
Gjest vimselot Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Vet ikke helt hva du mener? Om du kan be om forskudd på lønn en mnd f.eks. eller hva? Tror det er lettere om du jobber i privat sektor enn f.eks. innen stat el. kommune.
Gjest ugg Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Jeg er statlig ansatt. Vi kan søke om å få halve lønnen som forskudd, f.eks. hvis vi må reise i forbindelse med jobben. -Men- dette er visstnok et lite papirarbeidshelvete, og de som skal ordne med det blir veldig grinete hvis man ber om forskudd. Faktisk så grinete at sjefen har tilbudt å låne meg penger, fra sin egen lommebok, i stedet for at jeg skal søke om forskudd...
Gjest Yoletta Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Ja.vil tror alle som har en fast jobb, og en grei arbeidsgiver kan få et lønnsforskudd...Er vel bare å spørre det..evt. skrive en epost.
Gjest Bris Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Alle kan spørre om forskudd på lønn, men det er ikke en rett å få det. Jeg betaler ut forskudd lønn på jobben min. Det er ikke papirhelvete for meg eller regnskapsførerne.. Eneste kriterierne vi har er at det er mindre enn hva en får utbetalt neste lønn. Og at det ikke blir en vane at en ligger "ei lønn etter" hele tiden.
*Lene* Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 Vi betaler ut forskudd på lønn til de som trenger dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå