Gå til innhold

Hvordan ville dere ha reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du hadde spurt sjefen din om forskudd og du ikke fikk det til den dagen dere hadde avtalt. Når du så videre gir tilbake melding på dette, blir det beklaget veldig, og sjefen din sier at han/hun kan komme hjem til deg med forskuddet. Dette er et seriøst firma, som har personal ansvaret for flere 1000, med flere regionale kontorer i mange byer i norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm. hørtes merkelig ut. men la han/hun gjøre det og viser det seg at du føler det er noe mer rart, så tar du det opp.

Skrevet

Jeg tror hun legger ann på mannen min. Hun startet først med å kontakte han på meldinger, og tlf, masing om det ene etter det andre. Alt for å få ham på tomannshånd. Det kom personlige meldinger om natta og klem, og at nå ligger jeg i senga(venter på deg, stod ikke det da men). Det er jo lov å prøve seg, men når man er i en slik stilling så bør man vel kanskje ha litt takt og tone? Og komme hjem med forskudd til ham? Den er litt på kanten, fordi jeg mener at hun setter sin bedrift i et dårlig syn. Han vil jo ikke ha henne, og han er utrolig irritert fordi hun maser så ille.

Skrevet (endret)
Jeg tror hun legger ann på mannen min. Hun startet først med å kontakte han på meldinger, og tlf, masing om det ene etter det andre. Alt for å få ham på tomannshånd. Det kom personlige meldinger om natta og klem, og at nå ligger jeg i senga(venter på deg, stod ikke det da men). Det er jo lov å prøve seg, men når man er i en slik stilling så bør man vel kanskje ha litt takt og tone? Og komme hjem med forskudd til ham? Den er litt på kanten, fordi jeg mener at hun setter sin bedrift i et dårlig syn. Han vil jo ikke ha henne, og han er utrolig irritert fordi hun maser så ille.

Jeg sitter i en lederstilling, og for meg er det viktig å holde det jeg har lovt mine medarbeidere.

Hadde jeg lovt et forskudd på lønn, og vedkommende ikke fikk det, er det ikke umulig at jeg ville kjørt hjem til ham/henne med pengene hvis jeg hadde mulighet. Dette hvis det ikke gikk an å levere pengene på annet vis, eller det hastet.

Dette fordi:

-jeg vil at de ansatte skal kunne stole på meg

-spør noen om et forskudd, og må ha det til en bestemt dag, er det som regel noe som står på/noe viktig.Har jeg lovt forskudd, ville personen regnet med det, og ikke skaffet penger på annet vis.

Endret av Nabodama
Skrevet

Hvordan ville du ha gjort dette da?

Når lønn ikke hadde fått utbet forskuddet, og du ville ha reist hjem til din ansatt med pengene. Hvor skulle du ha tatt pengene fra? Det er altså ikke du som utbet lønn, men et lønningskontor som ikke er lokalt. Jeg tror at enhver sjef i et seriøst firma ikke ville ha gjort dette. I et mindre firma, ja da kan jeg være enig.

Skrevet
Hvordan ville du ha gjort dette da?

Når lønn ikke hadde fått utbet forskuddet, og du ville ha reist hjem til din ansatt med pengene. Hvor skulle du ha tatt pengene fra? Det er altså ikke du som utbet lønn, men et lønningskontor som ikke er lokalt. Jeg tror at enhver sjef i et seriøst firma ikke ville ha gjort dette. I et mindre firma, ja da kan jeg være enig.

Jeg vile snakket med min egen leder, og hvis han/hun syntes det var ok, ville vi kommet fram til en måte å gjøre det på.

Jeg har f.eks et kredittkort som jeg bruker ved reiser osv, jeg kunne tatt ut penger på dette, og deretter ført det som et utlegg.

Personen måtte selvfølgelig ha kvittert på uttaket og på at det var et forskudd.

Hadde det vært MIN feil, kunne jeg gjort noe sånt, fordi jeg hadde lovt det. Men for å gjøre noe sånt måtte det også vært en viktig grunn til at vedkommende trengte et forskudd.

Og ettersom folk ikke får forskudd uten en meget god grunn, regner jeg med at det var det.

Skrevet

At hun sender ham meldinger osv, er absolutt å gå langt over streken i et arbeidsforhold. Mer uprofesjonell kan man nesten ikke bli!

Skrevet

Jeg er selv leder, og ville aldri ha gjort dette. Du vil bli sett på som uproff selv om tanken din var godt ment. Nei, ikke spesielt god grunn til forskuddet, men de har muligheten til dette i dette arbeids forholdet.

Som leder bør man tenke godt igjennom hva en gjør, for alt blirl merke til. Og ryktene går fort. Han har valgt å ikke være en rykte maker, og det burde hun være veldig takknemelig for.

Skrevet (endret)
Jeg er selv leder, og ville aldri ha gjort dette. Du vil bli sett på som uproff selv om tanken din var godt ment. Nei, ikke spesielt god grunn til forskuddet, men de har muligheten til dette i dette arbeids forholdet.

Som leder bør man tenke godt igjennom hva en gjør, for alt blirl merke til. Og ryktene går fort. Han har valgt å ikke være en rykte maker, og det burde hun være veldig takknemelig for.

Jeg synes det er veldig uproft å love noe, og så ikke holde det, og personlig ville jeg strukket meg langt for å rette opp feilen. Om en da kjører hjem til den ansatte og leverer pengene, så ser jeg det som mindre uproft enn å signalisere "synd for deg, kanskje jeg holder det jeg lover neste gang, hvis du er heldig".

Der jeg jobber skal det meget gode grunner til for å få forskudd, og da er det desto verre å ikke få det når det er lovt. Og det var forutsetningen for mitt svar. Hvis det ikke var helt nødvendig med forskudd, hvorfor ber dere om det da? Ettersom det er noe merarbeid med å utbetale forskudd, synes jeg en ikke bør be om det hvis det kan unngås.

For å si det sånn, jeg hadde ikke kjørt hjem til ham med forskuddet hvis det ikke var så nøye.

Endret av Nabodama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...