Malou Skrevet 4. april 2003 #1 Del Skrevet 4. april 2003 Noen vil kanskje heller kalle det valgfusk... [url=http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=54334] Valgt av Gud Noen som fortsatt mener at denne mannen er ved sine fulle fem? Han er jo nesten (om ikke like) gal som sin irakiske kollega... Men selvfølgelig kan han jo henvise til en gammel familiefeide: Sitat VG: På et republikansk partimøte i Houston i fjor, sa Bush: - Dette er tross alt fyren som forsøkte å drepe min pappa. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. april 2003 #2 Del Skrevet 4. april 2003 Har aldri stolt på ham - ikke før og ikke nå - men har ingen gelde av på ha rett - bare en sliten oppgitthet. Og venter fortsatt på FN-inspektører skal sjekke hvor mye MDW USA har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #3 Del Skrevet 4. april 2003 Ja, vi får ikke visse assosiasjoner - får vi vel..? Du ser det jo i øynene til mannen - han er gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 4. april 2003 #4 Del Skrevet 4. april 2003 Fyren er ikke helt god i toppen... :o Dette er kanskje hva som skjer med maktsyke mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #5 Del Skrevet 4. april 2003 logikken er at gud er allmektig, da må det være guds vilje at bush er president til tross for at han tapte valget. og hvis det er guds vilje at bush er president med den makt det innebærer, må alle bush' handlinger som president også være guds vilje... glad jeg er ateist, for den der hadde jeg faen ikke klart å ro meg ut av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. april 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 4. april 2003 logikken er at gud er allmektig, da må det være guds vilje at bush er president til tross for at han tapte valget. og hvis det er guds vilje at bush er president med den makt det innebærer, må alle bush' handlinger som president også være guds vilje... glad jeg er ateist, for den der hadde jeg faen ikke klart å ro meg ut av... Rimelig glad for at jeg slipper å forklare den selv jeg Ivanka, selv om jeg ikke har offisiell status som ateist, men er i allefall ikke praktiserende kristen... *avsporer min egen tråd* Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #7 Del Skrevet 4. april 2003 forøvrig er blodhevn en fin gammel tradisjon som har bragt mye godt med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #8 Del Skrevet 4. april 2003 Viktig å huske på at Bush ikke på noen måte er representativ for noen religion. Han er bare en maktsyk tulling som dessverre har tillærte spisse albuer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #9 Del Skrevet 4. april 2003 nei, men hadde en allmektig gud eksistert hadde han også hatt makt over bush' presidentstatus, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 4. april 2003 #10 Del Skrevet 4. april 2003 Det er en annen debatt. Om hvorvidt Gud eksisterer eller ei. Dette handler om Bush. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #11 Del Skrevet 4. april 2003 Ivanka, hadde Gud vært allmektig hadde han heller ikke trengt bevis på sin eksistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 4. april 2003 #12 Del Skrevet 4. april 2003 Nok en gang bevises det at ordtaket "Den gud har gitt et embete gir han også forstand" absolutt ikke stemmer! Jeg trodde heller ikke at det var helt comme il faut å hevde at man var "hersker av guds nåde". Trodde USA mente å være et demokrati og at en av dets grunntrekk var at alle har like muligheter til å "bli noe". jaja - man lærer så lenge man lever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #13 Del Skrevet 4. april 2003 Sissi, er det noen som har trodd på ordtaket "den gud har gitt et embete gir han også forstand", tror nok dette er mer eldreskrøner selv femåringer ikke går med på... Menmen, noen vil jo ha dem til å tro på nissen også, ....uff... W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #14 Del Skrevet 4. april 2003 may god continue to bless america. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #15 Del Skrevet 4. april 2003 Hvis Bush er valgt av Gud er Gud en syk faen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #16 Del Skrevet 4. april 2003 vel, hvis gud er allmektig er det hans ansvar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2003 #17 Del Skrevet 4. april 2003 Ivanka, sier hvem? Gud er ikke ansvarlig for noe som helst, enten han er allmektig eller ikke, for alt det jeg veit kan han bruke tiden med å bowle eller legge spar-dame kabal. Som sagt tidligere, som kjent har jo ikke Gud skaffet seg en lisensiert kopi av Netscape så det er lite trolig at han vil lese noe som helst av denne debatten her. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. april 2003 #18 Del Skrevet 4. april 2003 Retorikken til han George minner veldig om argumentasjonen de gamle, eneveldige kongene brukte. De tok jo aldri så lite feil, da. Og de minner om begrunnelsen til korstogene - Guds vilje. Det er skremmende at en supermaktleder legger begrunnelser og ansvar ut på en religiøs kraft. Når det er Guds vilje, fritar han seg jo selv for alt ansvar - han blir jo bare et redskap. Grøss!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. april 2003 #19 Del Skrevet 4. april 2003 Ivanka, sier hvem? Gud er ikke ansvarlig for noe som helst, enten han er allmektig eller ikke, for alt det jeg veit kan han bruke tiden med å bowle eller legge spar-dame kabal. Som sagt tidligere, som kjent har jo ikke Gud skaffet seg en lisensiert kopi av Netscape så det er lite trolig at han vil lese noe som helst av denne debatten her. W sier jeg. om gud velger å gi blanke og legge kabal, er det hans ansvar hvis han er allmektig. hvis du er allmektig, har du makt over alt og er dermed ansvarlig for alt som skjer. dessuten så ser gud alt, netscape eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 4. april 2003 #20 Del Skrevet 4. april 2003 gi makt til de som ikke ønsker den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå